نمایشگاه مشاغل و حرفه های سنتی اصفهان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل گفت: اولین نمایشگاه مشاغل و حِرَف سنتی اصفهان در قالب ۲۰ غرفه از سوم تا نهم اردیبشهت‌ماه در راه شاهی برگزار می شود.

نمایشگاه مشاغل و حرفه های سنتی اصفهان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایمنا, رضا روحانی اظهار کرد: نمایشگاه حِرَف و مشاغل سنتی اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، از سوی همکاری مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزرشی شهرداری اصفهان و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  از سوم تا نهم اردیبشهت‌ماه برگزار می شود.

    وی بیان اینکه در این نمایشگاه به صورت ورک شاپ تعدادی از مشاغل وحِرَف سنتی اصفهان نیز اجرا می شود، افزود: در اولین نمایشگاه مشاغل و حرفه های سنتی اصفهان که در قالب 20 غرفه برگزار می شود، مشاغلی همچون قفل سازی، فلزکاری، چیت سازی، رنگرزی، مرسع کاری، سوخت چرم، نقاشی روی استخوان، گچ بری، لایه چینی طلا و نقره و قلم کاری و برخی دیگر از مشاغل معرفی خواهد شد.

    روحانی گفت: این نمایشگاه در تقویم رویدادهای شهرداری اصفهان به ثبت رسیده است و از این پس نمایشگاه مشاغل و حِرَف سنتی اصفهان به‌صورت سالانه و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان شاهد برگزار خواهد شد.

    مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، اصفهان را دارای پتانسیل عظیمی در حوزه فرهنگ و سنت ایرانی دانست و گفت: تلاش ما در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل این است که ظرفیت های عظیم اصفهان را در راستای هویت بخشی به جامعه ایرانی و شناساندن میراث ناملموس به مردم معرفی کنیم تا پتانسیل کارآفرینی و خلق ثروت در شهر افزایش یابد.

    وی خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه مشاغل و حِرَف سنتی اصفهان سوم تا نهم اردیبهشت برپا خواهد بود اما افتتاحیه رسمی آن در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود که در مراسم افتتاحیه از نقشه گردشگری اصفهان و کتاب مشاغل به زبان ساده برای کودکان نیز رونمایی می شود.

    اولین نمایشگاه مشاغل و حِرَف سنتی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در راه شاهی، واقع در خیابان استانداری برگزار می شود و علاقمندان می توانند صبح ها ساعت 8 تا 14 و بعد از ظهرها ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت