حضور ایران در نمایشگاه کتاب مجارستان چشمگیر بود

عصر نمایشگاه- ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان که از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در شهر بوداپست پایتخت این کشور برگزار شد از جمله با معرفی سه کتاب انتشار یافته به زبان های فارسی و مجاری حضوری چشمگیر داشت.

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مجارستان چشمگیر بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان طی مراسمی و با استقبال گسترده مقامات، نخبگان و علاقمندان مجاری، سه کتاب منتشره به زبان های فارسی و مجاری معرفی شد.

    غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی در مجارستان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: ایران برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه بین المللی کتاب بوداپست حضور داشتند.
    وی ضمن قدردانی از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تاکید کرد که با حمایت این موسسه کتاب های ارزنده ای در غرفه جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.
    رجبی یزدی افزود: با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذار کتاب در معرفی میراث فرهنگی و تمدنی کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد آثار ارزشمند فارسی را با همکاری ارگان های فرهنگی داخلی و همچنین مشارکت طرف های مجارستانی به زبان های فارسی و مجاری به چاپ رساند.
    وی اظهار کرد: ابتدای سال میلادی جاری، کتاب جامع آموزش زبان فارسی به چاپ رسید و در اختیار علاقمندان به فراگیری آن قرار گرفت. منتخب غزلیات حافظ بالغ بر 50 غزل به دو زبان فارسی و مجاری نیز دومین کتاب تازه چاپ شده است.
    این کتاب با حمایت و مشارکت 'ژولت پاوا' شهردار شهر 'پچ' مجارستان که علاقه فراوانی به فرهنگ و تمدن ایران دارد به چاپ رسیده است.
    سفیر ایران در ادامه به قرابت فرهنگی مردم دو کشور نیز اشاره کرده و افزود: در این راستا افزون بر بهره گیری از دیپلماسی سنتی و ارتباط با مقامات از کانال های رسمی، کاربرد ابزارهای دیپلماسی عمومی برای ایجاد ارتباط دو ملت بسیار تاثیرگذار می باشد.
    رجبی یزدی خاطر نشان کرد: برای نیل به این هدف، سفارت جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده با استفاده از عناصر فرهنگی به معرفی ایران، میراث فرهنگ اسلامی و دیرینه تمدنی کشور بپردازد.
    وی گفت: در این رابطه می توان به شرکت ایران برای اولین بار در جشنواره فیلم انیمیشن کچکمت، دومین حضور پیاپی در نمایشگاه بین المللی کتاب بوداپست، برگزاری مراسم شب های یلدا و نوروز با دعوت از گروه موسیقی سنتی و شرکت در جشنواره ملل بوداوار اشاره کرد.
    'برپایی نمایشگاه عکس در شهر یاسبرین، برگزاری های کلاس های فارسی آموزی برای فرزندان ایرانیان مقیم و علاقمندان مجاری، اجرای مراسم مذهبی به مناسبت های مختلف از جمله عاشوار و تاسوعا و شب های قدر ماه مبارک رمضان نیز بخشی از دیگر برنامه ها می باشد.'
    سفیر ایران همچنین چاپ منتخب رباعیات خیام به سه زبان فارسی، مجاری و انگلیسی را از دیگر اقدامات تاثیرگذار در معرفی شعرای ایرانی خواند و گفت: این کتاب با نقاشی های بسیار زیبا و کیفیت عالی توسط انتشارات کوشوت مجارستان با حمایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران چاپ شده است.
    رجبی یزدی در ادامه نیز به استقبال بسیار گسترده از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب مجارستان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی و پیگیری های انجام شده، مجارستان نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب ایران برای سال جاری حضور خواهد داشت.
    «قرار است این سه کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز معرفی شود و همزمان رئیس کتابخانه ملی مجارستان به ایران سفر کرده و ضمن بازدید از نمایشگاه با همتای ایرانی دیدار و تفاهمنامه همکاری های دو کشور را در این زمینه کند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت