جشنواره غذاهای سنتی و محلی در شیروان برگزار شد

عصر نمایشگاه- جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سالن اجتماعات شهدای مرکز بهداشت شهرستان شیروان همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی و محلی در شیروان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، در جشنواره غذاهای سنتی و محلی که بعدازظهر امروز در این شهرستان برگزار شد، 35 نفر حضور داشتند.

    بر اساس رای داوران این جشنواره غذایی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، از میان شرکت‌کنندگان در دور مقدماتی به این جشنواره 3 نفر راه یافتند.

    جانشین مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان اظهار داشت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد شور و شوق و ارائه سلیقه‌های مختلف، تنوع غذاهای مختلف با ارزش غذایی متفاوت را به نمایش عموم مردم درمی‌آید.

    قاسم علی ابراهیم‌زاده افزود: این جشنواره موجب فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از غذاهای سالم باارزش بالا و مغذی و همچنین استفاده از این گروه‌های غذایی که حاوی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در خانواده‌هاست، خواهد شد.

    وی بابیان اینکه در کشور ما سه روش نامناسب رژیم غذایی مرسوم است که هرکدام دارای معایب و محاسنی است، تصریح کرد: اولین روش نادرست متداول در کشور ما استفاده از غذاهای حجیم بدون توجه به ارزش غذایی آن است.

    جانشین مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان اظهار داشت: مصرف این قبیل غذاها و پرخوری قطعا موجب آسیب به‌ سلامت عمومی فرد می‌شود.

    وی با بیان اینکه برخی کشورها به سمت استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا روی آورده‌اند، افزود: این موضوع می‌تواند به‌سلامت افراد و جامعه کمک کند

    این مسئول در مرکز بهداشت شیروان استفاده از غذاهای آماده و غیرمغذی با ترکیبات بدون ارزش غذایی مانند سوسیس و کالباس را از دیگر روش‌های ناصحیح و متداول در جامعه برشمرد و یادآور شد: استفاده بی‌رویه از این گروه مواد غذایی به‌صورت درازمدت می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

    وی با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در سلامت خانواده یادآور شد: در این میان زنان هر خانواده می‌توانند با ارائه مدل تغذیه سالم به‌سلامت جامعه بیش‌ازپیش کمک کنند.

    در پایان این جشنواره به نفرات برتر هدایایی داده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه ( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت