روز اول نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟

عصر نمایشگاه- استقبال چشمگیر از روز اول نمایشگاه کتاب تهران، اولین نکته‌ای است که جلب توجه کرد، اما گرمای بخش کودک یکی دیگر از نکاتی است که در اولین روز نمایشگاه توجه برانگیز شد.

روز اول نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تهران با تمام فراز و فرود‌ها روز اول خود را در حالی پشت سر گذاشت که استقبال بی‌سابقه مخاطبان از آن موجب شگفتی دست اندرکاران و ناشران شد.

    تقارن اولین روز از نمایشگاه کتاب با میلاد، ولی عصر (عج) که در تقویم رسمی یک روز تعطیل است و همراهی آن با تعطیلات آخر هفته این ذهنیت را ایحاد کرده بود که یک آغاز خلوت را شاهد باشیم. اما از همان ساعت ابتدایی شاهد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان بودیم.

    روز اول نمایشگاه را باید روز بی‌نظمی نام گذاشت. روزی که غرفه‌ها در حال آماده‌سازی بودند و بازدیدکنندگان هنوز سردرگم بودند و به خاطر نبود سردر غرفه‌ها و راهنمایی راهرو‌ها سرگشتگی بازدیدکنندگان در راهرو‌ها بیشتر مشهود بود.

    می‌توان پیشنهاد کرد که برگزارکنندگان برای سال‌های آتی یک «روز صفر» در نظر بگیرند تا در روز اول و افتتاح عمومی نمایشگاه شاهد این آشفتگی‌ها نباشیم.

    اما باید به نکات مثبت روز اول نمایشگاه سی و یکم هم اشاره کرد. متروی تهران با وجود اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده بود، اما خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان را منظم انجام می‌داد هرچند باید دید در روز‌های کاری هفته آتی که شاغلین از مترو استفاده می‌کنند هم این نظم به چشم می‌آید یا خیر!

    شور و نشاطی که در روز اول نمایشگاه دیده شد، شور و نشاطی مثبت بود. شوری که به خاطر رودررو شدن با کتاب‌ها مخاطبان را فرا گرفته بود.

    ناشران که از ماه‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی رضایت خود را از حضور در آن اعلام کرده بودند، در روز اول، گذشته از اینکه با بازدیدکنندگان بسیاری روبرو بودند، اما در بخش‌هایی با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند که در برابر استقبال خوب مخاطبان به چشم نیامد.

    در بخش کودک، ناشرانی که زیر چادر غرفه گرفته‌اند، گرمای هوا آن هم برای کودکان آزارنده است و تهویه مناسبی نیز برای آن‌ها پیش بینی نشده است. این در حالی است که هوای تهران این روز‌ها به خاطر بارندگی روز‌های اخیر هوای متعادل و دلچسبی است، اما با این حال در چادر‌های بخش کودک و نوجوان هوا گرم‌تر از فضای باز و زیر آفتاب است و هوا در این چادر‌ها جریان ندارد.

    این در حالی است که مخاطبان این بخش‌ها (یعنی کودکان و نوجوانان) در برابر گرما مقاومت کمتری دارند و بهتر بود دست اندرکاران برای تهویه هوا و سرمایش این بخش تدبیری می‌اندیشیدند. این مشکلی است که هر سال در این بخش شاهد آن هستیم و با وجود گلایه‌های ناشران و حتی والدین کودکان و نوجوانان، اما هیچ اتفاقی برای بهبود وضعیت این بخش روی نمی‌دهد.

    قابل ذکر اینکه ناشران در این بخش برای غرفه‌ها هزینه‌های مصوب را پرداخت کرده و طبیعی است از مزایایی مانند سیستم تهویه نیز برخوردار باشند.

    اما با این حال روز اول نمایشگاه و استقبال از آن را باید به فال نیک گرفت و منتظر روز‌های بهتری برای سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت