غازی بن صالح، سفیر تونس در ایران:

نمایشگاه کتاب تهران یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است

عصر نمایشگاه- غازی بن صالح، سفیر تونس در ایران با اشاره به حضور مستمرش طی سال‌های اخیر در نمایشگاه کتاب تهران، آن را یکی از با اهمیت‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در آسیا و جهان دانست.

نمایشگاه کتاب تهران یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایبنا، غازی بن صالح، سفیر تونس در ایران از مهمانان و بازدیدکنندگان سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. او همچون سال‌های گذشته در غرفه ملی تونس حضور پیدا کرد تا هم از نزدیک  شاهد این رویداد مهم فرهنگی باشد و هم به فعالیت‌های دست‌اندرکاران این غرفه نظارت کند.

     نمایشگاه کتاب تهران را یکی از بزرگ‌ترین و با اهمیت‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در خاورمیانه و قاره آسیا و حتی جهان توصیف کرده و گفت: «برای چهارمین بار است که افتخار حضور در این نمایشگاه را دارم.»

    سفیر تونس در ایران با تأکید بر استقبال شهروندان ایرانی از این رویداد فرهنگی و حضور گسترده آنها در نمایشگاه کتاب تهران، آن را یکی از نشانه‌های علاقه مردم ایران به کتاب، مطالعه و فرهنگ ارزیابی کرد. صالح در ادامه صحبت‌هایش از علاقه شخصی خود و مردم تونس به ادبیات ایران به ویژه ادبیات کلاسیک گفت و از حافظ به عنوان شاعر محبوب خود یاد کرد یاد که همواره نسبت به شعرهایش اشتیاق داشته است.

    او همچنین در ادامه صحبت‌هایش به سال‌های مأموریت دیپلماتیکی خود به عنوان سفیر تونس در تهران اشاره کرد و گفت: « این چهارمین سال حضور در ایران است و همواره ایران را کشوری با فرهنگ غنی و مردمانی خون گرم دیده‌ام.»

    سفیر تونس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقایسه نمایشگاه کتاب تونس و نمایشگاه کتاب تهران پرداخته و گفت: «نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه کتابی که در کشور من برگزار می‌شود دارای گستردگی بیشتر از لحاظ مضمون و موضوع در کتاب‌های عرضه‌شده است و شاید بتوان آنها را تنها به لحاظ شکل و ظاهر مقایسه کرد.»

    سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تونس امسال 18 فروردین با حضور 259 ناشر در 740 غرفه و در 3 سالن افتتاح شده بود. در این نمایشگاه 111 ناشر از کشور تونس، 128 ناشر از کشورهای عرب‌زبان و 20 ناشر از کشورهای غیرعرب تازه‌ترین کتاب‌های خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته بودند.

    نمایشگاه کتاب تونس امسال با شعار «بخوان که دو برابر زندگی کنی» و میزبانی از فرهنگ و ادبیات الجزایر برگزار شده بود و از ایران نیز علاوه بر نمایندگانی از مؤسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  شرکت کرده بودند.

    سفیر تونس در ایران درباره استقبال تونسی‌ها از این نمایشگاه و همچنین کتاب‌های تازه منتشرشده در کشورش گفت: «استقبال مردم تونس از این رویداد فرهنگی که در ماه فروردین برگزار شد باشکوه‌تر از هر سال دیگری بوده است.»

    با این حال غازی بن صالح روی این نکته نیز تأکید کرد که فناوری‌های جدید و اینترنت بر عادت‌های کتابخوانی مردم تونس نیز مانند مردم هر جای دیگری از دنیا تأثیر گذاشته و میزان آن را کاهش داده است. او گفت: «پیشرفت تکنولوژی همان‌ اندازه که خوبی‌هایی دارد بدی‌هایی نیز دارد و آن بدی‌ها بیش از هر چیز تغییراتی را در عادت‌های کتابخوانی مردم به وجود می‌آورد. این مشکل گریبان‌گیر مردم تونس شده و آن‌ها در سال‌های اخیر کم‌تر به سمت کتاب می‌روند.»

    تونس در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان شهر میهمان ویژه حضور دارد و علاوه بر معاون وزیر فرهنگ تونس و رئیس اتحادیه ناشران تونس، نویسندگان و شاعرانی نیز از این کشور شمالی قاره سیاه به تهران سفر کرده‌اند و در غرفه تونس حضور دارند.

    هنیده حفصه، منصور مهنی، محمد سعد برغل و المولدی عامر از جمله شاعران و نویسندگان تونسی هستند که امسال به تهران سفر کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت