معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت:

۴۰۰ اثر نویسندگان ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می شود

عصر نمایشگاه- معاون رییس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از برگزاری هفتادمین دوره این نمایشگاه در اکتبر امسال خبر داد و گفت: در این دوره ۴۰۰ اثر ادبی از نویسندگان ایرانی عرضه خواهد شد.

۴۰۰ اثر نویسندگان ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایران اکونومیست، توبیاس ووس 'Tobias Voss' در حاشیه دومین روز کاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دور آتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در روزهای 10 تا 14 اکتبر 2018 (مصادف با 18 تا 22مهر امسال) برگزار می شود.

    وی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان رویدادی برای ارائه فرهنگی واحد به جهان یاد کرد.

    ووس همچنین درباره موقعیت ایران در حوزه نشر کتاب گفت: ایران دارای یک فرهنگ غنی و پیشینه ای کهن است، اما تقریبا طبق آمار تنها 12 درصد آثار ادبی نویسندگان ایرانی قابل ترجمه به زبان های دیگر است.

    وی درباره اقتصاد نشر کتاب و آثار ادبی هم اظهار داشت: اگر واقعا به دنبال کسب درآمد هستیم، این را از طریق نشر نمی توان به دست آورد و کسب درآمد در دیگر رشته ها و زمینه هاست.

    ووس با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه آلمان در حوزه نشر، گفت صنعت نشر، صنعتی درآمدزا نیست.

    وی یکی از لوازم کسب درآمد در صنعت نشر را به کارگیری خلاقیت در خلق آثار عنوان کرد و گفت: مطمئنا هر ناشری باید زندگی کند، اما نمی توان درآمد زیادی از این طریق کسب کرد اما ایده های بسیاری لازم است در صنعت نشر به کار گرفته شود.

    معاون مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در حوزه نشر باید به دنبال تولید آثار فاخر بود و در این صورت است که می توان آینده ای را برای صنعت نشر ارزیابی کرد.

    وی بخشی از درآمدزا نبودن صنعت نشر را ناآگاهی مردم نسبت به آثار ادبی عنوان کرد و گفت: شاید درآمدی که در حوزه کتاب کودکان و نوجوانان است در حوزه های دیگر نباشد.

    ووس تاکید کرد: باید نیاز و ذائقه های مردم را شناخت و به دنبال تولیداتی بود که بتواند پاسخگوی نیازهای فکری آنها باشد. نخستین چیزی که لازمه موفقیت ناشران ایرانی است این است که نگاهی به آثارمنتشر شده در آمریکا و انگلستان به عنوان نمونه، و آلمان داشته باشند.

    وی گفت: اگر ایران به دنبال قرار گرفتن در سطحی همتراز با دیگر کشورهای موفق در حوزه نشر کتاب است، باید شگردهای ناشران این کشورها را در جلب مشتری و نیاز بازار بشناسد.

    ووس همچنین گفت: نشر آثار ادبی همراه با تصاویر جذاب و ترجمه های مختلف به زبان های گوناگون می تواند نقطه عطفی در تقویت بازار نشر ایران و عرضه این آثار در بازارهای جهانی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت