آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی یکمین نمایشگاه کتاب تهران امروز (جمعه) با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کرده اند، گفت: پیش بینی می شود این آمار نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایران اکونومیست، حسین صفری روز جمعه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) تهران، اظهار کرد: در سه روز گذشته و در بازرسی از غرفه ها شاهد ازدحام و استقبال مردم، دانشجویان، نوجوانان و کودکان از این نمایشگاه بودیم که پیش بینی می شود این آمار نسبت به سال گذشته که در شهر آفتاب برگزار شد، نیز 20 درصد رشد را به همراه داشته باشد.
    وی ابراز امیداوری که در روزهای پیش رو آمار بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاهی در مصلی تهران روند افزایشی داشته باشد.
    مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی یکمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: از مهم ترین ویژگی های مصلی تهران را می توان موقعیت محلی، دسترسی های عبور و مرور، امکانات پیش بینی شده، حضور پلیس راهور و وجود پارکینگ های پیرامونی و داخلی نمایشگاه برای مخاطبان برشمرد.
    صفری همچنین یکی از مهم ترین مشکلات این دوره نمایشگاه کتاب تهران را جابجایی آن در طی سالیان گذشته دانست و افزود: نمایشگاه کتاب با توجه به وسعت و تعداد مخاطبان آن می بایست یک بار برای همیشه برای جانمایی و استقرار آن فکر اساسی شود؛ چرا که رسیدگی به این معضل می تواند مانع هزینه، نیروی انسانی و تخریب و احداث بناهای جدید شود.
    به گفته وی با جانمایی درست و صاحب خانه شدن نمایشگاه کتاب می توانیم نمایشگاه رسانه دیجیتال، قرآن و مطبوعات را در دل آن اجرایی کنیم.
    مدیرکمیته اجرایی و رفاهی سی یکمین نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: در این دوره بیش از80 درصد نمایشگاه در فضایی مسقف از جمله شبستان اصلی، رواق شرق و غربی و بخش کودک و دانشجویی در سالن های چادری برپا شده است.
    فری ادامه داد: در این دوره 70 سازمان و نهاد با نمایشگاه کتاب همکاری دارند که هر تصمیمی برای نمایشگاه کتاب می بایست عزم و تصمیم ملی پشت آن باشد.
    وی تاکید کرد در این دوره نمایشگاهی برای رفاه حال مخاطبان همکاری خوبی با مترو در اعزام قطار خالی و کاهش فاصله سرخط خطوط یک و سه مترو انجام شد تا بازدید کنندگان به نحوه شایسته ای به نمایشگاه کتاب رفت و آمد داشته باشند.
    *پنج غرفه مواد غذایی در نمایشگاه کتاب پلمپ شد
    مدیرکمیته اجرایی و رفاهی سی یکمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: در مدت افتتاح نمایشگاه کتاب، پنج غرفه خدماتی غیر بهداشتی پس از تذکر شفاهی کتبی و تعهد، پلمپ شدند.
    وی با بیان اینکه در این خصوص با هیچ یک از غرفه ها تعارفی نداریم، اظهار کرد: بحث امنیت و بهداشت مواد غذایی مربوط به ما بوده و در این خصوص با هر گونه کاستی و موارد بهداشتی برخورد می شود.
    صفری همچنین در خصوص اینکه در این دوره شاهد کاهش 90 درصدی مشکلات نمایشگاهی بودیم گفت: در بخش تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی و بخش بانکی مشکلات کاهش یافته است.
    وی ادامه داد: 600 مبلمان شهری، استراحت گاهها و غرفه امانات، ایستگاههای مادر و کودک پیش بینی شده است که برخی از مشکلات را حین برگزاری نمایشگاه برطرف می کنیم.
    وی همچنین به موضوع اسکان دانشجویی در سی و یکمین نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های لازم تاکنون 800 دانشجوی غیرتهرانی در محل های در نظر گرفته شده اسکان یافته اند. همچنین درصدد هستیم تا اسکان ناشرین شهرستانی و بازدید کنندگان را در بهشت زهرا(س)و حرم مطهر امام خمینی(ره) فراهم کنیم.
    وی همچنین گفت: برای نخستین بار کارت هوشمند ملی به عنوان کیف پول در این نمایشگاه مطرح شد.
    سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت