نمایشگاه فرهنگی و هنری شیراز در تفلیس برپا شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه فرهنگی و هنری شیراز شامل هنرهای تذهیب، خوشنویسی، عکاسی و صنایع دستی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در محل دانشگاه دولتی تفلیس برپا شد.

نمایشگاه فرهنگی و هنری شیراز در تفلیس برپا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و نگارخانه سروناز شیراز، نخستین نمایشگاه فرهنگی و هنری شیراز، 16 اردیبهشت‌ماه با حضور حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران در تفلیس، نمادی بارتایا، رییس بخش ایرانشناسی دانشگاه دولتی تفلیس و جمعی از اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان رشته ایرانشناسی و زبان فارسی در محل گالری دانشگاه دولتی تفلیس «ایوان جاواخیشویلی» تفلیس برپا شد.

    مصطفوی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: شیراز یکی از شهرهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران با گذشته بسیار درخشان با مردمانی مهربان و خونگرم است و شخصیت‌های بزرگی در این شهر رشد و پرورش یافته‌اند که در شکوفایی فرهنگ و ادب ایران نقش اساسی داشتند.

    رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به جاذبه‌های فرهنگی شیراز اظهار کرد: هنر ایرانی بستری برای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی فراهم خواهد کرد. آثارهنری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرارگرفته جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر اصیل شهر تاریخی و فرهنگی شیراز است.

    نمادی بارتایا نیز در این مراسم با اشاره به تاریخ و فرهنگ شهر شیراز گفت: یکی از دلایل شهرت شهر شیراز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی حضور مشاهیر و هنرمندان لایق آن است که با خلاقیت آثار هنری منحصر به فردی را خلق کرده‌اند.

    وی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای شناساندن ظرفیت فرهنگی استان فارس و تاریخ هنر ایرانی و ضرورت انجام مطالعات جامع‌تری در این زمینه دانست.

    در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، دو تن از هنرمندان بنام مهدی ظهرابی در رشته تذهیب و غلامحسین منتصری در رشته صنایع دستی خاتم کاری، کارگاه آموزشی برگزار کردند و موسیقی سنتی ایران توسط هنرمندان ایرانی مقیم تفلیس اجرا شد.

    گفتنی است، در این نمایشگاه چهار روزه آثار هنرمندان شاخص شیراز در رشته‌های هنرهای تذهیب، خوشنویسی، عکاسی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت