نمایشگاه محصولات ایرانی در کراچی دایر می شود

آی.پی به سود ایران و پاکستان است

عصر نمایشگاه- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان که در ادامه رایزنی ها برای ارتقای سطح روابط تجاری-اقتصادی دو کشور به کراچی پایتخت تجاری پاکستان سفر کرده است، از برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در این شهر در اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال خبر داد.

نمایشگاه محصولات ایرانی در کراچی دایر می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، مهدی هنردوست' روز چهارشنبه در دیدار 'اس.ام منیر' رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان، تاکید کرد که ایران می تواند فرصت های فراوانی را برای بخش تجارت و اقتصاد پاکستان از جمله در حوزه انرژی ایجاد کند.
    رئیس سازمان توسعه تجاری پاکستان نیز اعلام کرد که هیات بزرگی از این سازمان به ریاست وی در تابستان سال جاری (ماه آگوست) با هدف تقویت همکاری های تجاری و صنعتی با ایران، به این کشور سفر خواهد کرد.
    اس.ام منیر همچنین با اشاره به تلاش دولت پاکستان برای فعال شدن کانال های بانکی میان این کشور و ایران، گفت: سازمان توسعه تجارت پاکستان قصد دارد در تابستان سال جاری نمایشگاهی از محصولات تولید پاکستان را در ایران دایر کند.
    در این دیدار دوطرف با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرایی شدن توافق سران ایران و پاکستان برای دستیابی به رقم پنج میلیارد دلار در مبادلات تجاری، بر اهمیت ایجاد گذرگاه های مرزی بیشتر و قرارداد تجارت آزاد به عنوان راه هایی که می تواند به تحقق تجارت پنج میلیارد دلاری میان دو کشور کمک کند، تاکید کردند.

    ** خط لوله گاز ایران-پاکستان به نفع دوطرف است
    هنردوست روز گذشته با عشرت البعاد خان استاندار ایالت سند(کراچی مرکز ایالت سند است) نیز دیدار کرد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به خط لوله گاز ایران-پاکستان گفت که این طرح عظیم به سود هر دو کشور است.
    وی تاکید کرد: این طرح، گاز کافی و با قیمت مناسب برای پاکستان تامین خواهد کرد و باعث خواهد شد چرخ صنعت پاکستان با سرعت بیشتری به حرکت درآید.
    هنردوست اشاره کرد که برخی عوامل به دنبال ایجاد سوءتفاهم میان ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر و دوست هستند اما این دو همسایه با خردورزی و هوشیاری، تمام این تلاش ها برای ایجاد فاصله میان دو کشور را ناکام گذاشته اند.
    عشرت العباد نیز در این دیدار، روابط دو کشور را روابطی عمیق، دوستانه و رو به رشد توصیف کرد و گفت که همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان طیف وسیعی از حوزه ها را شامل می شود و به همین دلیل زمینه های زیادی برای گسترش همکاری ها میان دو کشور وجود دارد.
    عشرت العباد گفت که هر دو کشور نقش مهمی در جهان اسلام دارند و تقویت همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان می تواند نقش این دو کشور را بطور موثرتری در سطوح بین المللی آشکار کند.
    هنردوست روز گذشته علاوه بر دیدار با عشرت العباد خان استاندار ایالت سند و اس.ام منیر رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان، در مصاحبه هایی با برخی رسانه های پاکستان از جمله روزنامه اقتصادی بیزنس رکورد، به سوالات آنان پاسخ داد. وی امروز نیز قرار است جلساتی با اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی کراچی داشته باشد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران، هفته گذشته نیز باسفر به لاهور مرکز ایالت پنجاب به عنوان قطب صنعت و اقتصاد پاکستان، علاوه بر دیدار با سروزیر و استاندار این ایالت، دیدارهایی نیز با اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی این ایالت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت