برگزاری نخستین نمایشگاه فروش کالا‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی از برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کالا‌های ایرانی در ماه مبارک رمضان در باکو برای نخستین بار خبرداد.

برگزاری نخستین نمایشگاه فروش کالا‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, محمدرضا شریف خواه رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی گفت: در ارتباط با فعالیت‌های برون مرزی اتاق تعاون آذربایجان غربی و با توجه به سابقه فعالیت در عراق و چندین کشور دیگر این اتاق برای نخستین بار نمایشگاه عرضه و فروش کالا‌های جمهوری اسلامی ایران در مرکز تجاری آغرومال شهر باکو آذربایجان و در ماه رمضان برگزار می‌کند.

    وی افزود: این نمایشگاه با همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله سفارتخانه ایران در جمهوری آذربایجان، استانداری آذربایجان غربی و سازمان صنعت معدن و تجارت این استان بر پا می‌شود و به مدت 10 روز نسبت به عرضه کالا‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌شود.

    شریف خواه با اشاره به اینکه برآورد فروش نمایشگاه مذکور مبلغی حدود 500 هزار دلار است گفت: این نمایشگاه نخستین تجربه اتاق تعاون در جمهوری آذربایجان بوده و برگزاری نمایشگاه در این کشور شرایط خاصی دارد و این در نظر دارد با همکاری نمایندگانی که از طریق سفارتخانه معرفی می‌شوند راه ورودی برای برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر را در این کشور فراهم آورد.

    رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی تأکید کرد: باکو درب ورود به بازار‌های کشور‌های حوزه سی آی اس و آسیای میانه و قفقاز است و فعالان اقتصادی باید توجه لازم را به آن داشته باشند.

    وی بیان کرد: این نمایشگاه در اواسط ماه مبارک رمضان در محیطی به مساحت هزار تا هزار و 500 مترمربع و در 2 سالن تشکیل می‌شود و اغلب کالا‌های عرضه شده در آن متعلق به آذربایجان غربی بوده و بیشتر روی مواد غذایی شامل سیب‌زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و انواع خشکبار تمرکز شده است.

    شریف خواه در ادامه گفت: اتاق تعاون زمینه لازم را برای تعاونی‌ها و فعالان اقتصادی برای پیدا کردن بازار‌های جدید فراهم می‌کند و به صادرات تولیدات ملی کمک کرده و هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت از تولیدات داخلی است.

    وی در پایان از برگزاری نمایشگاه وسیع‌تری در این کشور در مهر ماه سال جاری توسط اتاق تعاون آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در محیطی به مساحت 4 هزار متر مربع برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تولیدات استانی تولیدات ملی به عرصه نمایش درمی‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت