شرکت ایران در نمایشگاه «تاریخ پایتخت‌های جهان» قزاقستان

عصر نمایشگاه- جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در نمایشگاه «تاریخ پایتخت‌های جهان» شهر آستانا قزاقستان شرکت کرد.

شرکت ایران در نمایشگاه «تاریخ پایتخت‌های جهان» قزاقستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس آستانا، نمایشگاه کتب و نشریات نادر با عنوان «تاریخ پایتخت‌های جهان» با حضور نمایندگان 20 کتابخانه بزرگ جهان از جمله کتابخانه ملی ایران و کتابخانه‌های قزاقستان در کاخ استقلال شهر آستانا به طور رسمی افتتاح شد.

    آریستان بیک محمدی اولی، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان در سخنرانی خود در این مراسم، به ارتقای جایگاه سیاسی آستانا در بیست سال اخیر اشاره کرد و بر اهمیت این نمایشگاه در گسترش روابط با کشورهای دیگر و پرورش نسل آگاه و دارای جهان بینی وسیع تأکید کرد.

    میرزاتای ژولداسبیکوف، نخستین سفیر قزاقستان در ایران، اظهار کرد: امروز آستانا به محبوب ترین شهر قزاقستانی‌ها تبدیل شده است. امیدواریم در آینده نسل ما پنجاهمین، صدمین و دویستمین سالگرد آستانا را جشن بگیرند.

    آلکسی باروداوکین، سفیر روسیه در آستانا نیز با تبریک بیستمین سالگرد آستانا، پایتخت جدید را نماد قزاقستان جدید خواند و ابراز امیدواری کرد با رشد و توسعه بیش از پیش شهر آستانا که نه تنها مرکز اداری قزاقستان، بلکه یکی از صحنه‌های مذاکرات بین‌المللی محسوب می‌شود، روابط دو کشور نیز نزدیک‌تر خواهد شد.

    پس از آن، سفیر آلمان در قزاقستان نیز در سخنان خود، گفت: همانطور که برلین، نماد آلمان جدید متحد است، آستانا نیز به نماد استقلال و افتخار کشور تبدیل شده است.

    اُلُغ بیک یِسدولت، رییس اتحادیه نویسندگان قزاقستان گفت: نمایشگاه «تاریخ پایتخت‌های جهان» یکی از جلوه‌های جریان نوسازی معنوی است که با ابتکار رییس جمهور راه اندازی شد.

    در نمایشگاه «تاریخ پایتخت‌های جهان»، کتب و نشریات چاپ شده بین سال‌های 1920-1950 میلادی درباره شهرهای اورنبورگ، قزل اردو و آلماتی به عنوان پایتخت‌های قبلی قزاقستان و اسناد تاریخی تغییر پایتخت کشور از شهری به شهر دیگر در معرض دید علاقه‌مندان آستانا قرار گرفت.

    گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به ارائه 30 تابلو در خصوص نقشه تغییر پایتخت‌ها در ایران قبل و بعد از اسلام و نیز، ارائه سه کتاب در همین ارتباط در این نمایشگاه پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت