مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی تاکید کرد

نمایش آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت در نمایشگاه هفته صنایع دستی

عصر نمایشگاه- مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: در راستای اقدامات ترویجی معاونت صنایع دستی کشور آثار منتخب در برنامه نشان ملی مرغوبیت نیز در نمایشگاه سالانه صنایع دستی کشور به صورت مستقیم در معرض دید علاقمندان و هنردوستان قرار می گیرد.

نمایش آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت در نمایشگاه هفته صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی حاجی شیزری با اشاره بر اهمیت برگزاری نمایشگاه سالانه صنایع دستی به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی گفت: برگزاری این نمایشگاه برای ما بسیار اهمیت دارد از این جهت که در این روز می توانیم با برپایی این نمایشگاه توانمندی های هنرمندان ایرانی با نمایش عمومی بیشتر در اذهان عمومی مطرح می شود و در نتیجه شناخت کامل تری نسبت به صنایع دستی کشورمان ایجاد می شود.

    وی افزود: این امر اتفاق بزرگی است که اگر به صورت بهینه مورد بهره برداری قرار گیرد، می تواند برای معرفی صنایع دستی کشورمان به هموطنانمان و حتی علاقمندان خارج از ایران موثر واقع شود.

    شیزری در ادامه سخنانش با اشاره بر تاکید معاونت صنایع دستی بر گسترش اقدامات ترویجی در حوزه صنایع دستی گفت: در این راستا در نمایشگاه صنایع دستی امسال غرفه ای به آثار صنایع دستی که در برنامه نشان مرغوبیت ملی موفق به دریافت نشان شده انداختصاص داده شده است تا این آثار به صورت مستقیم در معرض دید علاقمندان قرار گیرد و هنرمندان این آثار بتوانند بصورت مستقیم با مردم در ارتباط قرار گیرند.

    وی اضافه کرد: با این اقدام ترویجی مردم متوجه می شوند که چرا این آثار موفق به دریافت نشان شدند و دیگرهنرمندان هم متوجه می شوند که چگونه آثار موجود در نمایشگاه موفق به دریافت نشان شده اند، در نتیجه آنها نیز تشویق می شوند تا برای اخذ نشان ملی سال های آینده کوشا تر و پرشور تر عمل کنند.

    مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی یادآور شد: با برگزاری نمایشگاه و دیده شدن اثر هنرمندان و صنعتگران در آنها ایجاد علاقه می کند تا با افزایش خلاقیت، نوآوری و کیفیت آثار خود به آینده هنر صنعتی که درآن مشغول به فعالیت هستند امیدوار باشند.

    وی در زمینه تخصیص فضا به آثار منتخب دارای نشان ملی گفت: خوشحالیم که فضایی ایجاد شد تا آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت می توانند در نمایشگاه سالانه صنایع دستی کشور نیز حضور داشته باشند، این حضور برای آثار منتخب نشان ملی با توجه به بازتاب بسیار ویژه این نمایشگاه در اذهان عمومی و دیده شدن هنر هنرمندان کشورمان بسیار ارزشمند است.

    وی درپایان با اشاره بر قابل فروش نبودن آثار در نمایشگاه گفت: آثار موجود در نمایشگاه قابل فروش نبوده اما با درنظر گرفتن میز سفارشات قابلیت سفارش گیری را دارند و اثر مورد تقاضا پس از نمایشگاه به خریدار تحویل می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت