نارینه آزلبار، مدیر عامل شرکت فوژان راهبران نامی‌:

شرکت‌های ایرانی نباید از حضور در نمایشگاه‌های آلمان واهمه داشته باشند

عصر نمایشگاه- آلمانی‌ها در صنعت نمایشگاهی نیز ایده‌ها و سیاست‌های بسیار سنجیده و حساب‌شده‌ای دارند. نماینده‌های محلی و منطقه‌ای که پل ارتباطی میان کشورهای مختلف و شرکت‌های نمایشگاهی آلمان هستند، نقش بسیار موثری در اجرای برنامه‌های آنها در کشورهای هدف ایفا می‌کنند.

شرکت‌های ایرانی نباید از حضور در نمایشگاه‌های آلمان واهمه داشته باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در این مطلب با نارینه آزلبار، مدیر عامل شرکت فوژان راهبران نامی، نماینده انحصاری دو شرکت بزرگ نمایشگاهی کلن و ‌هانوفر آلمان درایران  به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

    در خصوص شرکت فوژان راهبران نامی و فعالیت‌های آن توضیح دهید.
    شرکت فوژان راهبران نامی از سال 2011 به عنوان نماینده نمایشگاه‌های آلمان کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نمایندگی انحصاری نمایشگاه‌های  شهرهای ‌هانوفر و کلن را برعهده دارد. البته ارتباط مستقیم مدیریت این مجموعه با شرکت نمایشگاه‌های آلمان از سال 2007 از مجموعه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آغاز شده است. در واقع فوژان راهبران نامی  پل ارتباطی میان ایران و این دو شرکت نمایشگاهی بزرگ آلمان است  و هیچ هزینه‌ای برای خدماتی که به شرکت‌های ایرانی می‌دهد، دریافت نمی‌کند. برخی از این خدمات شامل مشاوره ثبت‌نام و حضور در نمایشگاه‌های آلمان، رزرو غرفه مناسب برای شرکت‌های ایرانی، گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آلمان‌، تهیه مدارک لازم برای ارائه به سفارت آلمان و کنترل مدارک جهت اخذ ویزا و همچنین مشاوره در خصوص نحوه پرداخت‌، حمل کالاها و محصولا مناسب جهت ارائه در غرفه و ... است. سفارت آلمان به جز ویزای توریستی وتجاری که به صورت عرف بین‌الملل صادر می‌کند استثنائا برای ‌بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها‌، ویزای نمایشگاهی صادر می‌کند که لازمه دریافت آن داشتن کارت ورود به نمایشگاه است که  این کارت‌ها انحصارا در اختیار فوژان راهبران نامی است که خدمات مربوط به آن را به متقاضیان ارائه می‌کند. یکی از فعالیت‌های شاخص این شرکت که  می‌توان به آن اشاره کرد افزایش حضور غرفه‌گذاران ایرانی از متراژ 700 متر در سال 2007 به فضایی بالغ بر 4500متر در سال 2017 در نمایشگاه دوموتکس نام برد. نمایشگاه دوموتکس بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت فرش و کفپوش در دنیاست که همه‌ساله به عنوان بین‌المللی‌ترین بازار این صنعت در ‌هانوفر برگزار می‌شود. این در حالی است که هیچ حمایت دولتی از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، نمی‌شود و در مقابل کشورهایی مثل ترکیه‌، هند و  چین تمام یا بخشی از هزینه‌های حضور شرکت‌های خود را برای حضور در این نمایشگاه متقبل می‌شوند. ما نیز امیدواریم چنین حمایت‌هایی از شرکت‌های ایرانی نیز انجام شود چرا که حضور در این نمایشگاه باعث  افزایش انگیزه تولید و صادارت در این صنعت پایه خواهد شد.
    لطفا در خصوص شرکت نمایشگاهی شهر‌ هانوفر و نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کند اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان ما قرار دهید.
    شرکت نمایشگاهی شهر‌ هانوفر که در زبان آلمانی  با نام شرکت نمایشگاه‌های آلمان (Deutsche Messe) نامگذاری شده و شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های نمایشگاهی آلمان است که بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم و در شرایطی سخت پایه‌ریزی برای ساخت آن آغاز شد ‌و تابستان گذشته جشن 70سالگی این شرکت با مراسم‌های خاص و ویژه و بسیار با‌شکوه برگزار شد. این نمایشگاه  هم‌اکنون دارای بهترین و بزرگ‌ترین سایت نمایشگاهی دنیاست و بیشترین فضای سرپوشیده نمایشگاهی در سراسر جهان را در اختیار دارد و قوی‌ترین نمایشگاه‌های دنیا را در صنایع مختلف در 5 قاره برگزار می‌کند. یکی از نمایشگاه‌های بزرگ این شرکت که بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی دنیاست هرسال با حضور صدراعظم آلمان و یک مقام عالی‌رتبه از کشورهای صنعتی دنیا که به عنوان کشور شریک در آن نمایشگاه حضور دارد، افتتاح می‌شود. نمایشگاه سبیت هم که به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در جهان شناخته می‌شود، توسط بالاترین مقامات سیاسی آلمان و جهان در این مرکز نمایشگاهی افتتاح می‌شود. به جز سبیت و نمایشگاه صنعت ‌هانوفر از دیگر نمایشگاه‌های این شرکت  که تبدیل به برند جهانی در صنعت خود شده‌اند و توسط نمایندگی‌های این شرکت در سایر کشور‌های دنیا نیز برگزار می‌شوند می‌توان از نمایشگاه دوموتکس در صنعت فرش و کفپوش‌ و نمایشگاه لیگنا در صنعت چوب نام برد. این شرکت هم‌اکنون در 90 کشور نمایندگی انحصاری دارد و جهت حفظ اعتبار و کیفیت برند خود نظارت مستقیم بر فعالیت‌های آنها دارد.
    در خصوص شرکت  نمایشگاه‌های کلن نیز توضیحاتی  را بفرمایید.
    شرکت نمایشگاه‌های کلن در سال‌های گذشته سیر صعودی بسیار خوب و موفقیت چشمگیری را شاهد بوده و موفق به صدور چند برند از نمایشگا‌های خود به خارج از آلمان شده که نمایشگاه آنوگا در صنایع غذایی از این جمله است. ایران نیز حضور گسترده‌ای در نمایشگاه آنوگا کلن  دارد و خوشبختانه حمایت دولتی نیز از حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه انجام می‌شود. از دیگر نمایشگاه‌های شهر کلن می‌توان به نمایشگاه ماشین‌آلات صنایع غذایی‌، نمایشگاه شیرینی و شکلات، نمایشگاه دندانپزشکی‌، نمایشگاه فوتوکینا در صنعت عکاسی و فیلمبرداری و نمایشگاه صنعت بازی کلن اشاره کرد.  در نهایت اینکه شرکت‌های ایرانی نباید از حضور در نمایشگاه‌های آلمان ترس و واهمه‌ای داشته باشند . برخی از شرکت‌ها شاید فکر کنند که ما با بازار آلمان چه کار داریم و چه کاری توانیم انجام دهیم یا بازار آلمان چقدر برای ما مفید  خواهد بود که این اشتباه بزرگی است، چرا‌که ثابت شده نمایشگاه‌های آلمان بین‌المللی‌‌ترین نمایشگاه‌های دنیا هستند و بازدیدکنندگان و خریدارانی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کنند و بهترین سکو برای رویداد‌های b2b  هستند؛ جایی که چند صد هزار بازدیدکننده بین‌المللی و چندین هزار غرفه‌دار بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها مشتریان و خریدارانی از 5 قاره می‌یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت