مسه دوسلدورف؛ نمایشگاهی بر کرانه راین

عصر نمایشگاه- شهر دوسلدورف در غرب آلمان به دلیل صنعت مد و مناظر هنری از شهرتی جهانی برخوردار است. رود زیبای «راین» این شهر را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم کرده است. بخش قدیمی شهر دوسلدورف در کرانه شرقی قرار دارد و ساختمان‌هایی از قرن ۱۳ میلادی را در خود جای داده است. در بخش غربی، مناطق تجاری مدرن قرار دارند. جمعیت این شهر بیش از ۶۰۰ هزار نفر است. دوسلدورف از شهرهای توریستی آلمان است که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

مسه دوسلدورف؛ نمایشگاهی بر کرانه راین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، این شهر همچنین دارای یک مرکز نمایشگاهی به نام «مسه دوسلدورف» است که همه ساله نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. مسه دوسلدورف در کنار دیگر مراکز نمایشگاهی آلمان همچون مسه فرانکفورت، مسه اشتوتگارت و... نام آلمان را در صنعت نمایشگاهی جهان بلندآوازه ساخته‌اند. در این شماره برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم شهر دوسلدورف را که آگاهی از آن برای فعالان صنعت نمایشگاهی ضروری است، معرفی می‌کنیم.

    مالیات ارزش افزوده
    نرخ مالیات ارزش افزوده در آلمان 19 درصد است اما واردات غذا مشمول مالیات 7 درصدی است. مالیات ارزش افزوده قابل بازپس‌گیری است اما نیازمند چند ماه زمان و کاغذبازی است. درخواست بازپس‌گیری هم باید طی 6 ماه پایانی سالی که مالیات دریافت شده به اداره مرکزی مالیات ارائه شود.

    برق
    در سالن‌های نمایشگاهی آلمان از برق 220 ولت استفاده می‌شود. در این سالن‌ها از دوشاخه‌های برق معمولی (دو پل) استفاده می‌شود، بنابراین در صورت لزوم آداپتور و مبدل‌های مورد نیاز را همراه داشته باشید.

    تلفن‌های ضروری
    در آلمان، شماره تلفن 110 برای تماس با اورژانس و شماره 112 برای تماس با آتش نشانی در نظر گرفته شده است.

    موسیقی
    برای پخش موسیقی در غرفه‌تان با انجمن GEMA تماس بگیرید تا با پرداخت هزینه، مجوز مورد نیاز را دریافت کنید. همچنین برای آگاهی از وجود محدودیت‌های خاص برای پخش موسیقی در غرفه از مدیریت نمایشگاه پرس و جو کنید.

    زباله
    برای استفاده از خدمات نظافت غرفه از قبل با شرکت‌های خدماتی هماهنگ کنید. برای جمع‌آوری و نابود‌کردن غرفه‌های یک بار مصرف از قبل باید درخواست بدهید. بر اساس نوع زباله‌ای که باید به دست پیمانکار نابود شود، آلمان تعرفه «سبز» ویژه‌ای دارد. اطلاعات تکمیلی را از غرفه ساز خود دریافت کنید.

    دخانیات
    در آلمان کشیدن سیگار داخل سالن‌ها ممنوع است اما در بیرون از سالن‌ها، مکان‌های مخصوصی برای افراد سیگاری در نظر گرفته شده است.

    تلفن همراه
    در سراسر آلمان، تلفن‌های همراه دارای تکنولوژی 3G، تری‌بند و کوادبند قابل استفاده هستند. همچنین در این کشور می‌توان از تلفن‌های اجاره‌ای استفاده کرد.

    سلام و احوالپرسی
    به نرمی دست بدهید و به زبان انگلیسی سلام کنید. یا اینکه به زبان آلمانی، بسته به زمان، روز بخیر یا شب خوش بگویید. بین آلمانی‌ها، دست دادن قبل و بعد از ملاقات امری معمول است. در یک گروه، هنگام معرفی با تک تک افراد دست بدهید. در یک گروه، همه افراد فارغ از جایگاه‌شان به یکدیگر معرفی می‌شوند. آلمانی‌ها معمولا افرادی رسمی هستند، پس خیلی زود با آنها صمیمی نشوید.

    پذیرایی
    در آلمان حتی غرفه‌های کوچک هم بیسکوئیت و نوشیدنی ساده سرو می‌کنند. اما در غرفه‌های بزرگ‌تر انوااع شیرینی و غذا هم ارائه می‌شود‌ اما نوشیدن الکل تابع مقرراتی است.

    زبان
    اگرچه آلمانی، زبان رایج در نمایشگاه‌هاست اما متخصصان به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند. با این حال، وجود یک مترجم در غرفه نشان‌دهنده احترام شما به مردم این کشور است. بروشورهای غرفه باید به زبان آلمانی ترجمه شوند اما علائم و لوگوهای انگلیسی مشکلی ندارند.

    رفتار و لباس کارکنان
    برای مردان پوشیدن کت و شلوار هنجار پذیرفته شده‌ای است. اگر کارکنان مرد کت و شلوار نمی‌پوشند، استفاده از کراوات لازم است. برای زنان، رفتار تجاری محافظه‌کارانه قابل قبول است. بهتر است زنان از زیورآلات استفاده نکنند. همچنین خالکوبی و مانند آن نباید آشکار باشد.

    نصب و برچیدن غرفه
    در آلمان اتحادیه کارگری وجود ندارد و شرکت‌های برگزارکننده نیروی کار خود را به همراه می‌آورند. از آنجا که دسترسی به افراد مورد نیاز برای برپایی و راه‌اندازی غرفه در سایت نمایشگاه امکان‌پذیر نیست، بهتر است با شرکت برگزارکننده در این باره گفت‌وگو کنید. در غیر این صورت غرفه را باید خودتان نصب کنید. معمولا هزینه‌های باربری در خدمات غرفه‌ساز منظور می‌شود.

    مرکز نمایشگاهی
    اطلاعات مربوط به مرکز نمایشگاهی دوسلدورف در وب‌سایت www.messe-Dusseldorf.de/md/en/index.html قابل مشاهده است. وب‌سایت انجمن صنعت نمایشگاهی آلمان نیز به نشانی
    www.auma.de در دسترس است.

    نکات ایمنی
    طرح غرفه از قبل باید برای مرکز نمایشگاهی یا اسپانسر نمایشگاه ارسال شود. مقررات مربوط به خدمات آتش‌نشانی را به دقت مطالعه کنید چون استفاده از بعضی مواد در ساخت غرفه ممنوع است. بنرها و طرح‌های گرافیک باید از مواد غیرقابل اشتعال ساخته شده باشند.

    توصیه‌ها و اطلاعات عمومی
    با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی شهر، مرکز نمایشگاه دوسلدورف به راحتی قابل دسترسی است. سالن‌های نمایشگاه معمولا از ساعت 9 یا 10 صبح تا 6 بعدازظهر باز هستند. در آلمان برگزاری همایش‌های آموزشی مرتبط با نمایشگاه تجاری معمول نیست. بهتر است رزرو هتل را یک سال قبل از برگزاری نمایشگاه انجام دهید. در هیچ جای دنیا به اندازه آلمان به زمان اهمیت نمی‌دهند. سعی کنید برای دیدارها سر وقت حاضر شوید. حتی چند دقیقه دیر کردن ممکن است موجب رنجش یک مدیر آلمانی شود. در زمان گفت‌وگو هرگز دست در جیب‌تان نکنید، این کار نوعی توهین به شمار می‌رود. در نمایشگاه‌های آلمان صبحانه کاری چندان معمول نیست اما ناهار کاری محبوب‌تر است. در بیشتر نمایشگاه‌های بزرگ همچون EuroShop استفاده از بج سینه بسیار مهم است و اغلب می‌توان به طور رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی به مقصد مرکز نمایشگاهی استفاده کرد.


    *قاسم علیزاده

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت