نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در افتتاحیه نمایشگاه ماشین ابزار اعلام کرد:

اشتیاق بخش خصوصی به حفظ و ارتقای روابط اقتصادی ایران و اروپا

عصر نمایشگاه- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ماشین ابزار که صبح روز سه‌شنبه ۵ تیرماه در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار شد با اشاره سوابق تاریخی تعاملات اقتصادی ایران و اروپا، اشتیاق بخش خصوصی به حفظ و ارتقای روابط اقتصادی ایران و اروپا را مورد تاکید قرار داد.

اشتیاق بخش خصوصی به حفظ و ارتقای روابط اقتصادی ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، پدارم سلطانی با بیان اینکه روابط ایران و اروپا در سال‌های گذشته فراز و فرودهای زیادی تجربه کرده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد تبادلات اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا بوده‌ایم به نحوی که از 2013 تا 2017 تبادلات ایران با کشورهای اروپایی از 14 میلیارد یورو به 22 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ظرفیت‌های اقتصادی ایران را برای اروپایی‌ها جذاب دانست و افزود: ایران کشوری است که ظرفیت‌های اقتصادی و منابع انسانی و طبیعی بسیار مطلوبی دارد و این ظرفیت‌ها، توان بلقوه‌ای را براس جهش صنعتی ایران ایجاد کرده است.

    وی با بیان اینکه اروپایی‌ها به خوبی از ظرفیت‌های ایران اطلاع دارند، افزود: به همین دلیل بعد از برجام، افزایش تعاملات اقتصادی بین ایران و اروپا از شتاب خوبی برخوردار بوده و از تعاملات اقتصادی ایران با سایر کشورها پیشی گرفته است.

    سلطانی در ادامه خروج آمریکا از توافق برجام را موجب به چالش کشیده شدن همکاری شرکت‌های بزرگ اروپایی با ایران قلمداد کرد و گفت: مشکلات و خسارات این چالش تنها به ایران وارد نمی‌شود به طوری که اخیرا یکی از مسئولان اتحادیه اروپا در اتاق بازرگانی بیان کرد یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها خسارات زیادی به اروپایی‌ها وارد می‌کند و چالش اخیر خروج آمریکا از برجام، ضعف و آسیب‌پذیری اتحادیه اروپا را به خوبی برای اعضای این اتحادیه روشن کرد و در نتیجه اروپایی‌ها باید به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود باشند.

    نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام، شاهد حضور بهترین شرکت‌های اروپایی در  نمایشگاه amb iran 2018 هستیم، افزود:   مواضع اروپایی‌ها در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا تحسین‌برانگیز است و حضور آنها در نمایشگاه صنعت ماشین‌ابزار هم نشان‌دهنده علاقه‌مندی اروپا به تعامل اقتصادی با ایران است. بخش خصوصی ایران نیز اشتیاق فراوانی به همکاری با اروپایی‌ها دارد و ما در مذاکره مستقیمی که در این نمایشگاه با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت، راهکارهای افزایش همکاری را تبیین می‌کنیم.

    وی همچنین از سفر هفته آینده حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران و هیات عالی‌رتبه اقتصادی بخش خصوصی به اتریش و سوئیس در هفته آینده خبر دارد که نشان دهنده عزم ایران به ادامه همکاری با اروپا است.

    همچنین در این مراسم امیرحسین شیروی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و تجهیزات وزارت صنعت با بیان اینکه صنعت ماشین‌ابزار ایران به شدت نیازمند فناوری نوین است، گفت: ما از سوی دولت حمایت خود را از ورود فناوری نوین به صنعت ماشین ابزار اعلام می‌کنیم و طرحی نیز برای کمک و ارائه تسهیلات به صنایعی که در این راستا اقدام کنند تهیه کرده‌ایم.

    وی تصریح کرد: نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای آشنایی صنعتگران ما با دستاوردهای جدید فناوری هستند و ما امیدواریم فرآیند انتقال فناوری با مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت تجهیزات انجام شود و ما صرفا خریدار فناوری نباشیم.

    به گفته مدیرکل دفتر صنایع فلزی و تجهیزات وزارت صنعت، در سومین نمایشگاه صنعت ماشین‌ابزار برنامه‌های آموزشی برای فعالان صنعتی ایران ترتیب داده شده تا با آموزش و آگاهی لازم نسبت به نوسازی فناوری و تجهیزات خود اقدام کنند.

    نماینده اتحادیه اروپا در این مراسم نیز با بیان اینکه جدیدترین فناوری‌های صنعت ماشین‌ابزار به این نمایشگاه آورده شده است تا عزم اروپا به گسترش روابط اقتصادی با ایران به نمایش گذاشته شود، گفت: بین‌المللی کردن  شرکت‌های ایرانی و اروپایی و مشارکت دادن بخش خصوصی اروپا و ایران در همکاری‌های برد – برد، راهکار عبور از محدودیت‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی برخی کشورها است.

    «کریستو استفانوف پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران که به نمایندگی از اتحادیه اروپا در راس هیاتی بلندپایه در این مراسم حضور داشت، افزود: شعار اتحادیه اروپا تجارت بدون مرز است و ما اینجا هستیم تا شرکت‌های اروپایی را برای تحقق این شعار یاری کنیم.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه با طرف‌های ایران مذاکرات و تعاملات خود را ادامه می‌دهیم، بیان کرد: شرکت‌های ایرانی و اروپایی در این نمایشگاه فرصت خواهند داشت برای همکاری‌های آتی برنامه‌ریزی کنند و اتحادیه اروپا نیز به دنبال باز کردن مسیرهایی برای حمایت از ادامه همکاری‌های شرکت‌های ایران و اروپا است.

    «اریک مِمِر» رییس دپارتمان ویژه سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اروپا در امور بازار تک محصول، صنعت، کارآفرینی و کسب وکارهای خرد، محمد رئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، «ویلفرد شیفر» رییس اتحادیه ماشین‌ابزار آلمان و «برنارد مولر» رییس هیات‌مدیره شرکت نمایشگاهی مسه اشتوتگارت از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

    در این نمایشگاه که از روز سه شنبه 5 تیرماه تا هشتم تیرماه برپاست، بیش از 144 غرفه‌دار از 14 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه حضور دارند. سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 همه روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت