معاون صنایع دستی استان گلستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی درعلی آبادکتول

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی استان گلستان از برگزاری بازارچه و نمایشگاه تولیدات و هنر دست های هنرمندان علی آبادی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی درعلی آبادکتول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سارا اخوت در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: آموزش، صدور کارت شناسایی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان فعال و ایجاد شرایط حضور در نمایشگاه های کشوری و بین المللی از اهداف مهم این معاونت است.
    احمد تجری مفرد فرماندار این شهرستان نیز در سخنانی صنایع دستی را در توانمند سازی بانوان خانه دار و اشتغالزایی در منطقه مهم بیان کرد و خواستار پیگیری مجدانه برای رفع مشکلات این حوزه شد.

    عباس عنایت رئیس اداره میراث فرهنگی علی آبادکتول نیز از تخفیف 15 درصدی تولیدات عرضه شده در نمایشگاه خبر داد و گفت: صنایع دستی می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی داشته باشد.

    بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی تولیدات هنرمندان علی آباد کتول تا 31 اردیبهشت امسال در محل بازارچه بانوان شهرستان آماده بازدید علاقه مندان است.

    شهرستان علی آباد واقع در استان گلستان با چهار شهر علی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و 76 روستا افزون بر 132هزار نفر جمعیت دارد.

    برگزاری تور آموزشی گردشگری در استان گلستان برای جوانان دهه هفتادی
    در راستای هم اندیشی و بررسی ایده ها و راهکارها در جهت توسعه گردشگری استان گلستان، تور آموزشی گردشگری برای جوانان دهه هفتادی برگزار شد.

    ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در این زمینه گفت: گردشگری می تواند پایگاه اصلی اشتغال باشد ،ولی توجه چندانی به آن نمی شود و این استان در سطح کشور مظلوم واقع شده است و اعتبارات لازم را جهت توسعه دریافت نمی کند.

    وی با بیان این که برای معرفی و تبلیغات گردشگری در این استان اقدام شده است، افزود: 2 تابلوی معرفی استان درمسیرهای ورودی گلستان نصب شده است، اما برای تبلیغات بیشتر نیاز به اعتبارات لازم است.

    گفتنی است ،دراین نشست، تعدادی از جوانان دهه هفتادی به ارایه نظرات و پیشنهادات پرداخته و اجرای برنامه هایی همچون مراسم سنتی وآیینی استان و موسیقی زنده دراماکن گردشگری و تفریحی را درجذب گردشگر موثر دانستند.
    بافت قدیم گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس و موزه فرش از برنامه های بازدید در تور آموزشی گردشگری جوانان دهه هفتادی بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت