راهنمای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی؛

نمایشگاه در سرزمین آزتک‌ها

عصر نمایشگاه- مکزیکو سیتی، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر مکزیک است. این شهر با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع، مرتفع‌ترین شهر مکزیک به شمار می‌رود.

نمایشگاه در سرزمین آزتک‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، معبد Mayor (معبد آزتک‌ها مربوط به قرن 13 میلادی) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیکوسیتی است. همچنین کلیسای Metropolitana یادگار اشغالگران اسپانیایی و موزه Palacio از دیگر دیدنی‌های این شهر هستند. مهم‌ترین مرکز نمایشگاهی مکزیکوسیتی، نمایشگاه Centro Citibanamex است که به دلیل طراحی جالب، برای برگزاری هر رویداد تجاری و همایش مناسب است. این مرکز نمایشگاهی که در سال 2002 به بهره‌برداری رسید، تنها مرکز دارای میدان اسبدوانی، سالن‌های بازی و تم پارک کودکان در جهان است. دو مرکز نمایشگاهی دیگر نیز در این شهر وجود دارد. در این شماره برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم شهر مکزیکوسیتی را که آگاهی از آن برای فعالان صنعت نمایشگاهی ضروری است، معرفی می‌کنیم.

    مراکز نمایشگاهی
    مرکز Centro Banamex با بیش از 34هزار متر مربع وسعت، اصلی‌ترین مرکز نمایشگاهی مکزیکوسیتی به شمار می‌رود. مرکز تجارت جهانی مکزیکوسیتی و Expo Bancomer Santa Fe نیز دو مرکز نمایشگاهی کوچک‌تر اما مهم این شهر هستند. همچنین انجمن‌های محلی این شهر عبارتند از انجمن متخصصان نمایشگاه‌ها و همایش‌های مکزیک (www.amprofec.org)، انجمن بین‌المللی متخصصان مکزیک (www.mpimexico.org.mx) و انجمن سفرهای تشویقی مکزیک (www.site.org.mx).
    مالیات ارزش‌افزوده
    در مکزیکوسیتی، مالیات ارزش افزوده (که IVA نامیده می‌شود) 16 درصد است. این نوع مالیات قابل بازپرداخت است اما فرآیند آن برای هر کشور متفاوت است. استفاده از ضمانت‌نامه‌های واردات برای جلوگیری از پرداخت برخی مالیات‌ها توصیه می‌شود.
    حمل‌و‌نقل
    بسته به اینکه هر کشور در کدام قسمت از جهان قرار دارد، زمان ارسال کالاهای نمایشگاهی به مکزیک متفاوت است. اما بهتر است حدود 2 هفته برای تشریفات گمرکی در نظر بگیرید. برای جلوگیری از تاخیر یا جریمه احتمالی، همه اقلام حتی گیره کاغذ را هم در مدارک حمل‌و‌نقل قید کنید. برخی اقلام نیاز به دریافت مجوز ویژه دارند که گاه تا 6 هفته زمان می‌برد. بهترین کار، انتخاب یک شرکت حمل‌و‌نقل نمایشگاهی رسمی است. این شرکت باید دارای همکاران محلی در شهر مکزیکوسیتی باشد.
    برق
    در مکزیک از برق 120 ولت استفاده می‌شود. بنابراین به فکر آداپتور، محافظ برق و تنظیم‌کننده ولتاژ باشید.
    زباله
    برگزارکنندگان نمایشگاه وظیفه جمع‌آوری زباله در زمان نصب غرفه را به عهده دارند. برای استفاده از خدمات نظافت غرفه، مشارکت‌کنندگان باید درخواست بدهند.
    تلفن‌های ضروری
    شماره 066 برای تماس با پلیس و شماره 080 برای تماس با آتش‌نشانی و اورژانس هستند.
    روش پرداخت
    انتقال پول از طریق شبکه بانکی مناسب‌تر است اما گاه برای خریدهای بزرگ می‌توان از کارت اعتباری استفاده کرد. برخی فروشندگان برای پرداخت‌های نقدی تخفیف قائل می‌شوند.
    نصب و برچیدن غرفه
    میزان تخصص کارگران متفاوت است و ثبت‌شدن در بروشور نمایشگاه، ضرورتا به معنای تایید تخصص آنها نیست. بنابراین، کسانی را پیدا کنید که با استانداردهای روز نمایشگاه‌های جهان آشنا باشند. تخصص این شرکت‌ها را می‌توانید از طریق سازمان‌هایی همچون ExhibitMatch LLC بررسی کنید. بیشتر کارگران به زبان انگلیسی آشنا نیستند، پس در زمان نصب و برچیدن غرفه از یک فرد دو زبانه کمک بگیرید. همواره بر روند برپایی غرفه نظارت داشته باشید تا کیفیت مورد نظر حاصل شود. به دلیل نبود کارگر دائمی در مرکز نمایشگاهی، بهتر است از قبل این افراد را استخدام کنید. شرکت‌های نمایشگاهی معمولا کارگران را برای شما استخدام می‌کنند. این کارگران به صورت ثابت و نه ساعتی، دستمزد می‌گیرند. برق تنها در طول ساعات برگزاری نمایشگاه وصل است. بنابراین اگر برق 24 ساعته می‌خواهید، باید از قبل درخواست کنید. مقررات مربوط به ایمنی و آتش‌سوزی پایین‌تر از استانداردها هستند، هر چند محدودیت‌های موجود بر حسب رویداد متفاوت است. معمولا دزدی‌های کوچک در سالن‌ها رخ می‌دهد، پس مراقب باشید.
    زبان
    بسیاری از مردم اندکی انگلیسی می‌دانند اما استخدام یک مترجم محلی عاقلانه‌تر است. طرح‌ها و کارت‌های ویزیت باید به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی چاپ شده باشند.
    پذیرایی
    معمولا در غرفه‌های بزرگ با ساندویچ، بیسکوئیت، شیرینی و نوشیدنی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌شود. غذای کامل عمدتا در نشست‌ها و دیدارهای رسمی سرو می‌شود. در غرفه‌های کوچک از نوشیدنی‌های معمولی استفاده می‌شود. معمولا طبقه بالای غرفه به پذیرایی اختصاص می‌یابد در غیر این صورت، فضای خاصی به آن اختصاص می‌دهند. برخی مراکز همایش، وظیفه عرضه غذا را فقط به شرکت‌های داخلی محول می‌کنند. صرف شام کاری در بیرون از مرکز نمایشگاهی معمول است. مدت زمان خوردن شام معمولا طولانی است و اغلب از ساعت 8 شب شروع می‌شود. دیر رسیدن به قرار ملاقات در این جامعه امری عادی تلقی می‌شود.
    رفتار و لباس کارکنان
    پوشیدن لباس رسمی در غرفه‌ها برای زنان و مردان رایج است. در نمایشگاه‌های تجاری مکزیک، استفاده از جواهرات معمول است.
    ویژگی‌های فرهنگی
    سلام و احوالپرسی بین دوستان معمولا با دست فشردن طولانی مدت، در آغوش گرفتن یا بوسیدن گونه همراه است. مردم آمریکای لاتین ترجیح می‌دهند که با دوستان خود تجارت کنند، بنابراین اجازه دهید گفت‌وگوهای عادی طولانی شوند. افراد را با القاب رسمی و حرفه‌ای و نام خانوادگی خطاب قرار دهید مگر آنکه از شما بخواهند آنها را با نام کوچک صدا کنید. در نمایشگاه‌های مکزیک، یادداشت برداشتن کار پرمعنایی است، مخصوصا اگر به عنوان پیگیری تماس باشد.
    توصیه‌ها و اطلاعات عمومی
    به دلیل احتمال آدم‌ربایی، هرگز از خیابان تاکسی نگیرید یا سوار تاکسی که فرد مطمئنی برایتان درخواست کرده، نشوید. برای استخدام راننده از منابع معتبر استفاده کنید. در فرودگاه فقط از تاکسی‌های رسمی داخل فرودگاه استفاده کنید. در فرودگاه مراقب وسایل خود باشید. برای رعایت موارد امنیتی، فقط مسیرهای کوتاه را پیاده طی کنید. بهتر است به جای وسایل نقلیه عمومی از خودرو خصوصی استفاده کنید. ترافیک سنگین موضوعی عادی است، بنابراین برای امنیت خود هنگام رانندگی، شیشه‌ها را بالا بدهید و درها را قفل کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت