با همکاری نگارخانه ملی زیمبابوه؛

نمایشگاه عکس و فیلم «ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه عکس و فیلم در نگارخانه ملی زیمبابوه برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس و فیلم «ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار رضا عسگری› رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با دورین سیباندا، رییس نگارخانه ملی این کشور که روز جمعه 15 تیرماه، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری انجام شد، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در این نگارخانه مطرح شد که مورد استقبال طرف آفریقایی قرار گرفت.

    در ابتدای این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به دیدگاه اساسی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با ملل ستمدیده و مبارز و نیز پیشینه مبارزاتی دو ملت و قرابت فرهنگی ایرانو زیمبابوه گفت: به نظر می‌رسد آثار هنری به خوبی می‌توانند نمایانگر این تطور و تحول در جهت رشد اجتماعی جوامع باشند و بررسی این آثار می‌تواند نقشه راه روشنی برای تجربه‌اندوزی ملل دیگر به دست دهد.

    رضا عسگری در ادامه ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران در زمینه‌های علمی، فناوری و فرهنگی، افزود: از آنجایی که مطمئنم در زیمبابوه نیز جوانان علاقمند بسیاری هستند که مایلند از جلوه‌های نوین هنر هفتم برای بیان اندیشه و دغدغه‌هایشان بهره ببرند، برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس هنرمندان ایرانی می‌تواند تجربیات آنان را به طور بصری و یا حتی در قالب کارگاه‌های هنری در اختیار علاقمندان در این کشور قرار دهد.

    در ادامه دورین سیباندا، رییس نگارخانه ملی زیمبابوه نیز با اشاره به زمینه‌های فعالیت این نگارخانه و موضوعات مورد علاقه آن بیان کرد: حضور شما در نگارخانه ملی می‌تواند سرآغاز همکاری‌های دامنه‌دار و سودمندی برای جامعه هنرمندان دو کشور باشد.

    رییس نگارخانه ملی زیمبابوه سپس با استقبال از برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس در بهمن ماه امسال، قول داد تا تمام سعی خود را با توجه به وسعت برنامه مورد نظر و موضوعات مورد علاقه رایزنی فرهنگی ایران به کار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت