نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران:

نمایشگاه گاز ایران به رقیب جدی روسیه تبدیل می شود

عصر نمایشگاه - نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران و رییس هیأت ‌مدیره انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ضمن اعلام حمایت این انجمن از برگزاری این رویداد تخصصی در کشور گفت: پارلمان بخش خصوصی همواره از هر تلاش نمایشی و متشکلی که در جهت احیا و معرفی صنعت کشور باشد حمایت می کند، به خصوص صنعت گاز که یک صنعت پایه ای، با اهمیت و راهبردی برای کشور است.

نمایشگاه گاز ایران به رقیب جدی روسیه تبدیل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،  آرش نجفی نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به موقعیت ایران در بین کشورهای دارای منابع گاز به خصوص کشورهای منطقه­ MENA خاطرنشان کرد: با توجه به شاخصه های برتری ایران به لحاظ صنعت، حجم و مصرف گاز در جهان و موقعیت ویژه در بین کشورهای دارای این منبع، چنانچه این نمایشگاه با برنامه­ریزی و قدرت انجام شود، بی شک می تواند جایگاه خود را در سطح بین الملل پیدا کند و به یک رقیب جدی برای نمایشگاه های تخصصی این حوزه همچون نمایشگاه گاز روسیه تبدیل شود.
    نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران میزان حضور بخش خصوصی را در صنعت گاز کشور کمرنگ توصیف و عنوان کرد: با وجود برخی تعاملات شرکت ملی گاز با بخش خصوصی، همچنان سهم این بخش بسیار کوچک است و جای کار بسیاری دارد. چراکه خلاء­های جدی و فضاهای خالی بسیاری داریم که مستلزم ارجاع شرکت ملی گاز به بخش خصوصی است.
    وی چشم انداز توسعه صنعت گاز کشور را مثبت ارزیابی کرد و در تنویر دلایل سهم کم بخش خصوصی در این صنعت، اظهار کرد: عدم باور و اعتماد بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، قدرت­مداری بخش دولتی، رانت های موجود و .... همواره سبب شده تا بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این صنعت، به جای خرید از تولیدکننده داخلی از کشورهای خارجی و واردکنندگان،­­خریداری و تامین شود.
    این مقام مسئول در اتاق بازرگانی درباره میزان دستیابی تولیدکنندگان داخلی به استانداردهای کیفی دنیا نیز تاکید کرد: درحوزه ورود استانداردهای بین المللی با مشکلاتی روبرو هستیم که راه ورود شرکت های بازرسی بین المللی به ایران را بسیار محدود کرده است. در این میان بزرگترین مشکل ما این است که عملا نمی دانیم در چه شرایطی از کیفیت به سر می بریم. این در­حالی است که شرکت های بزرگ بازرسی بین المللی هزینه های کنترل کیفیت و آزمایشگاهی بالایی دارند و تولیدکنندگان داخلی ما قادر به پرداخت آن نیستند. بنابراین نمی توانند خود زمینه کسب این استانداردها را ایجاد کنند.
    نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران راهکار حل این مشکل را ورود و حمایت جدی دولت عنوان کرد و افزود: چنانچه دولت بخواهد شرایطی را فراهم کند تا تولیدکنندگان ما نیز بتوانند برای کسب استانداردهای محصولات خود از خدمات شرکت های بازرسی بین المللی بهره مند شوند، باید بخشی از هزینه های این شرکت ها را در مراحل بازرسی و کنترل کیفی برعهده بگیرد.
    نجفی با تاکید بر فراهم شدن شرایط حضور تولیدکنندگان ایرانی در عرصه بین المللی با این شیوه گفت: ممکن است حتی کالای ما با 10 یا 20 درصد اصلاح ساختار بتواند در عرصه بین المللی حضور پیدا کند ولیکن چون جایگاه خود را به دلایل گفته شده، نمی دانیم در حال درجا زدن هستیم. دولت با دادن هزینه های بازرسی به شرکت های بین المللی استاندارد، می تواند امکان بازرسی،­ اصلاح ساختار و رفع ایراد را به تولیدکنندگان داخلی بدهد و زمینه رونق تولید داخل و حضور جدی شرکت های ایرانی در عرصه بین المللی را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت