رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران:

نمایشگاه صنعت گاز، زمینه ساز تبدیل کشور به هاب انرژی در منطقه است

عصر نمایشگاه- عضو هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا) و عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران، نمایشگاه تخصصی گاز را محلی برای شناساندن مزیت ایران در حوزه انرژی به جهان و همچنین زمینه ساز تبدیل شدن به هاب انرژی در سطح منطقه دانست.

نمایشگاه صنعت گاز، زمینه ساز تبدیل کشور به هاب انرژی در منطقه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزار پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، رضا پدیدار  رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران اظهار داشت:  نمایشگاه صنعت گاز اولین رویداد تخصصی صنعت گاز در کشور است که می‌تواند ظرفیت و توان کشور را در این صنعت به دنیا معرفی کند.
    وی با بیان اینکه 70 درصد از سهم سبد انرژی کشور متعلق به گاز است، افزود: موضوع مهم این است که گاز باید جایگزین سایر سوخت‌ها در سبد انرژی کشور شود، بنابراین این نمایشگاه برای کسانی که در این صنعت فعالیت دارند ایجاد انگیزه کرده و جذاب است. ضمن اینکه صنعت گاز یک زنجیره ارزش افزوده دارد که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود.
    عضو هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا)­ خاطرنشان کرد: بر­­اساس­ گزارش بریتیش پترولیوم (B.P) ما جایگاه اول را از نظر­ذخایر­ گازی در جهان­­ داریم­ که در ­نمایشگاهی­ اختصاصی­ که با موضوع این منبع انرژی برگزار ­می‌شود،­ ­فرصت­ سرمایه گذاری و همکاری مشترک در این صنعت گاز به وجود خواهد آمد که زمینه ساز توسعه تجاری و صنعتی کشور می‌شود.
    وی با بیان اینکه رقم تولید گاز کشور تا پایان برنامه ششم توسعه به یک میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید، گفت: این نمایشگاه می‌ تواند زمینه ساز انتقال فناوری برای توسعه صنعت گاز در حوزه فرآورش، پالایش و صادرات باشد.
    پدیدار با تاکید بر اینکه بر اساس چارچوب‌ های سیاسی اقتصادی تعیین شده در برنامه ششم توسعه، راهبردهای کلانی برای صنعت گاز تعریف شده، بیان کرد: با توجه به این موضوع باید روی این صنعت سرمایه گذاری جدی برای مصرف داخلی و جایگزینی با سوخت‌ های مایع و همچنین صادرات صورت گیرد و در حقیقت جایگاه ما را در منطقه و جهان ارتقا دهد.
    وی یادآور شد: ما می‌توانیم از این نمایشگاه استفاده کنیم تا علاوه بر اینکه توانمندی‌ هایمان را به خارجی و داخلی‌ ها اعلام می‌ کنیم، برای توسعه و صادرات این صنعت هم کاری کنیم.
    عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران در ادامه گفت: 12 گروه کالایی تخصصی در این نمایشگاه شناسانده می‌ شوند که از جمله آنها کالاهای مربوط به اکتشاف، حفاری، تامین و عرضه، ذخیره، انتقال و توزیع، مباحث پژوهش و فناوری، طراحی، مهندسی و مشاوره، پیمانکاری، ذخیره سازی، ایمنی محیط زیست است. همچنین در رابطه با بهینه سازی مصرف نیز می‌ توانیم، فعالیت‌ های شایان توجهی داشته باشیم.
    وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه علاوه بر اینکه در زمینه تبدیل شدن به هاب منطقه در حوزه انرژی پاک مثمر ثمر است، برای شناساندن ظرفیت‌های گازی کشور نیز نقش­ آفرین خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت