نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ رکوردشکن شد

هر نفر ۱۰۰ دلار کتاب خرید

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ ۲۰۱۸ در حالی که از نظر بازدیدکنندگان رکورد گذاشت اما از نظر فروش کتاب به ازای هر فرد، اندکی از سال پیش پایین‌تر بود.

هر نفر ۱۰۰ دلار کتاب خرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ که به عنوان یک رویداد فرهنگی میزبان طیف متنوعی از مردم از جوان تا خانواده‌های با بچه و دانشجویان بود سه‌شنبه به کار خود خاتمه داد.

    این نمایشگاه با جذب یک میلیون و 40 هزار نفر بازدیدکننده از نظر شمار بازدیدکنندگان رکورد گذاشت اما میانگین هزینه بازیدکنندگان برای خرید کتاب در نمایشگاه برای دومین سال متوالی با کاهش روبه رو شد.

    این نمایشگاه که از بزرگ‌ترین رویدادهای کتاب در شرق آسیا محسوب می‌شود سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت اما در حالی که امسال هر بازدیدکننده 810 دلار هنگ کنگ (100 دلار آمریکا) کتاب خرید، در مقایسه با سال پیش که این رقم برابر 812 دلار هنگ کنگ بود، اندکی پایین‌تر بوده است. این رقم در سال 2016 برابر 902 دلار هنگ‌کنگ بود.

    این در حالی بود که ناشران قیمت کتاب‌ها را تا 5 دلار هنگ‌کنگ برای دو جلد کتاب در روز پایانی جشنواره پایین آورده بودند. در آخرین دقایق جمع‌آوری نمایشگاه این قیمت حتی پایین‌تر هم آمد و در مواردی یک کارتن کتاب حاوی 40 عنوان کتاب مختلف، به این قیمت فروخته شد.

    امسال در طول نمایشگاه بیشتر کتاب‌های ارایه شده با 10 تا 20 درصد تخفیف به دست علاقه‌مندان رسید. اما گاهی در حالی که قیمت یک کتاب 100 دلار هنگ‌کنگ بود، علاقه‌مندان توانستند آن را به قیمت 5 دلار بخرند.

    یک بازدید کننده 15 ساله گفت بیش از 10 کتاب را به قیمت کمتر از 100 دلار هنگ‌کنگ خریده است. با این حال خریدارانی هم بودند که معتقد بودند این کار به معنی نادیده گرفتن تلاش نویسنده در خلق کتاب است.

    امسال بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ و دومین اکسپو ورزش هنگ‌کنگ همزمان برگزار شد. این نمایشگاه 7 روزه علاوه بر فروش کتاب، با اقبال در بخش رویدادهای جنبی شامل رویدادهای فرهنگی همراه شد.

    این در حالی بود که امسال 9 درصد از بازدیدکنندگان این جشنواره، خارجی بودند.

    310 رویداد فرهنگی جنبی در این نمایشگاه برگزار شد که موضوع آن «تم سال: ادبیات رمانس» بود.

    640 برنامه نیز در ارتباط با نمایشگاه کتاب برگزار شد. برنامه کتابخوانی ماهانه با عنوان «جولای فرهنگی» به تنهایی میزبان 300 هزار نفر بود.

    حدود 100 سمینار آنلاین نیز برگزار شد.

    از میان 820 بازدیدکننده‌ای که به طور تصادفی انتخاب شدند و در نظرسنجی نمایشگاه شرکت کردند، بیشترشان کتاب‌های داستان، ادبیات و سفر را بیش از بقیه در فهرست مطالعه خود داشتند. حدود 98 درصد پاسخ دهندگان حداقل یک عنوان کتاب چاپی را ماه پیش خوانده بودند و به طور متوسط 22 ساعت در ماه صرف مطالعه کرده بودند. این آمار مشابه یافته‌های سال پیش است.

    محبوبترین ژانر در میان این پاسخ دهندگان کتاب‌های داستان با 64 درصد، ادبیات با 39 درصد،  کتاب سفر با 33 درصد بود.  خودآموز زبان، کتاب‌های مذهبی و فلسفی در رده‌ بعدی جای داشتند. برمبنای این نظرسنجی 60 درصد پاسخ دهندگان ماه پیش یک عنوان کتاب الکترونیک خوانده بود و حداقل 20 ساعت صرف مطالعه الکترونیک کرده بود.

    بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ از 18 تا 24 جولای برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت