تجار اردنی در نمایشگاه بین المللی دمشق شرکت می کنند

عصر نمایشگاه- «العین نائل الکباریتی» رئیس اتاق بازرگانی اردن سه شنبه شب گفت که یک هیات اقتصادی ۸۰ نفره این کشور در نمایشگاه بین المللی دمشق که قرار است از ابتدای ماه آینده میلادی (۱۰ شهریور) برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

تجار اردنی در نمایشگاه بین المللی دمشق شرکت می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، الکباریتی افزود: ریاست این هیات اقتصادی را 'غسان خرفان' معاون اتاق بازرگانی اردن برعهده خواهد داشت. وی ادامه داد، این هیات در حاشیه نمایشگاه، درخصوص ساز و کارهای احیای دوباره روابط اقتصادی دو جانبه و راه های توسعه میان دمشق و امان گفت وگو خواهد کرد.
    الکباریتی تصریح کرد، تبادل نظر میان دو طرف بیشتر در زمینه بخش خصوصی و احداث شرکت های اردنی خواهد بود.
    وی تاکید کرد، اردن می تواند در بازسازی سوریه و ورود کالا به این کشور نقش مهمی داشته باشد.
    وی درباره بازگشایی دوباره گذرگاه مرزی مشترک زمینی 'نصیب' میان سوریه و اردن گفت، بخش خصوصی نگاهی مثبت به این مساله دارد و امیدواریم دولت های دو کشور اجرای این تصمیم را تسریع کنند، همچنین امیدواریم راه های زمینی دو کشور بار دیگر فعال شود تا کاروان های اقتصادی اردن از طریق سوریه راهی ترکیه و اروپا شوند.
    'العین زیاد الحمصی' رئیس اتاق صنایع امان نیز با اشاره به اهمیت بازگشت ثبات به سوریه تاکید کرد: سوریه تنها راه زمینی صادرات اردن به لبنان و کشورهای حوزه بالکان است.
    وی تصریح کرد، به دلیل بسته بودن راه های زمینی اردن - سوریه، درحال حاضر صادرات ما به اروپا از طریق دریا صورت می گیرد که مقرون به صرفه نیست، چرا که این امر به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد.
    الحمصی در پایان اعلام کرد: صادرات اردن به سوریه در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی به 16.6 و معادل 13.3 میلیون دینار اردنی (18 میلیون و 745 هزار دلار) رسیده است درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها 11.4 میلیون دینار (16 میلیون دلار) برآورد شد.
    پیش از این «علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه در گفت و گو با رویترز درخصوص گذرگاه مرزی نصیب گفته بود: مسیر منتهی به گذرگاه مرزی با اردن آماده بهره برداری است و دمشق در حال بررسی بازگشایی و فعال کردن این گذرگاه است.
    ارتش و نیروهای مسلح سوریه ماه گذشته بر گذرگاه نصیب در جنوب شرق درعا و در مرزهای مشترک با اردن مسلط شدند.
    این معبر در بخش سوری با نام نصیب و در طرف اردن با نام 'جابر' شناخته می شود.
    گذرگاه نصیب به دلیل عبور کالاها و محصولات اردن، لبنان، سوریه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فعال ترین گذرگاه های مرزی سوریه و اردن است.
    پیش از آغاز بحران سوریه روزانه حدود 6 هزار و 300 دستگاه کامیون از هر طرف این گذرگاه عبور می کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت