سه وزیر لبنانی در نمایشگاه بین المللی دمشق حضور داشتند

عصر نمایشگاه- وزرای گردشگری، صنعت و کشاورزی لبنان برای نخستین بار پس از حدود هشت سال جنگ در سوریه در شصتمین نمایشگاه بین المللی دمشق حضور و با همتایان سوری خود دیدار و گفت وگو کردند.

سه وزیر لبنانی در نمایشگاه بین المللی دمشق حضور داشتند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، جنگ در سوریه سبب شد تا روابط میان این کشور و لبنان اثر منفی بگذارد و این امر بر اوضاع امنیتی، اقتصادی و سیاسی لبنان هم تاثیر گذاشت.
    درحالی که برخی در لبنان به ویژه حزب الله، جنبش امل، حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» و نزدیکان «میشل عون» رئیس جمهوری خواهان احیای روابط دو کشور هستند، برخی دیگر از جمله حزب «المستقبل» ، «نیروهای لبنانی» و نزدیکان «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور نسبت به آن یا مخالفت یا با محافظه کاری برخورد می کنند.
    با حضور سه وزیر لبنانی در سوریه روابط میان این دو کشور در حال شکل گیری است به طوری که دیدارهایی نیز با مقامات سوری داشتند.
    به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشر یازجی وزیر گردشگری سوریه در دیدار شب گذشته خود با همتای لبنانی در دمشق گفت: گردشگری در سوریه در دوره آینده گردشگری بازرگانی خواهد بود، زیرا نقش مهمی در بازگشت زندگی به مناطق آزاد شده از تروریست ها خواهد داشت.
    وی افزود: همکاری میان نهادهای گردشگری در سوریه و لبنان باید ساختار هدفمند داشته باشند.
    اوادیس کیدانیان وزیر گردشگری لبنان نیز گفت: مشارکت لبنان در نمایشگاه دمشق فرصتی برای تجدید روابط گردشگری میان دو کشور است و حضور سوری ها در لبنان گام مهمی برای توسعه گردشگری است.
    عبدالله العربی وزیر بازرگانی داخلی سوریه نیز با 'حسین الحاج حسن' وزیر صنعت و 'غازی زعیتر' وزیر کشاورزی لبنان دیدار و بر روابط بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور و راه های تقویت و توسعه آن تاکید کردند.
    در این دیدارها بر ضرورت افزایش صادرات کالا و محصولات صنعتی، غذایی و دارویی و اهمیت مشارکت لبنان در بازسازی سوریه تاکید شد.
    الحاج حسن وزیر صنعت لبنان پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داست: سوریه علی رغم شرایط سختی که در چند سال گذشته داشت به اقتصاد لبنان کمک کرد تا از طریق تسهیل صادرات موز از سال 2010 تا 2018 کمکی به کشاورزان لبنانی شود.
    وی هدف از سفر به سوریه را شرکت در نمایشگاه بین المللی دمشق ذکر کرد.
    زعیتر وزیر کشاورزی لبنان نیز گفت: مشارکت رسمی لبنان در نمایشگاه دمشق نشانه اصرار این کشور بر تعمیق و گسترش روابط برادرانه با سوریه و قدردانی از این کشور در دفاع از لبنان و موضوعات عربی است.
    وزیر بازرگانی داخلی سوریه نیز گفت: مذاکرات دوطرف برای گسترش روابط تجاری میان یکدیگر تا پایان سپتامبر جاری برگزار می شود.
    العربی نیز ابراز امیدواری کرد که روابط تجاری میان سوریه و لبنان به وضعیت قبل بازگردد.
    وی افزود: نمایشگاه امسال به خاطر افزایش شمار کشورها و شرکت های شرکت کننده از اهمیت خاصی برخوردار است و این مشارکت نشان دهنده خواست کشورها برای توسعه روابط با سوریه است.
    شصتمین نمایشگاه بین المللی دمشق پنجشنبه شب با حضور عماد خمیس نخست وزیر سوریه و 1700 شرکت داخلی و خارجی از 48 کشور جهان در شهرک نمایشگاهی دمشق گشایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت