یک رویداد فرهنگی دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز

عصر نمایشگاه- نمایشگاه ایران‌نوشت در حالی ششمین دوره خود را برگزار می‌کند که تولیدکنندگان و فروشندگان نوشت‌افزار نیز مانند بسیاری از فعالان اقتصادی حوزه‌های دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز هستند. تولیدکنندگانی که بعد از سال‌ها فعالیت فقط توانستند ۳۰ درصد از سهم بازار نوشت‌افزار کشورمان را به خودشان اختصاص دهند.

یک رویداد فرهنگی دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، شرکت‌کنندگان این دوره‌ نمایشگاه ایران‌نوشت از اینکه مجبور شده‌اند تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قیمت محصولات خود را افزایش دهند، احساس خوشایندی ندارند و برخی از آنها وضعیت فروش را نسبت به دوره‌های گذشته ضعیف‌تر می‌دانند.

    اکثر غرفه‌دارهای ششمین نمایشگاه ایران نوشت فروشنده‌هایی هستند که برای اولین‌بار در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند اما با توجه به اطلاعاتی که از حسابداری شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند، گرفته‌اند، اظهار می‌کنند امسال نسبت به سال‌های گذشته فروش رضایت‌بخشی نداشته‌اند و هنوز بسیاری از آنها هزینه‌ای که برای اجاره غرفه پرداخت کرده‌اند، جبران نکرده‌اند چه برسد به اینکه سودی داشته باشند.

    اجاره غرفه‌های این نمایشگاه بنا بر متراژ آن متغیر است، برای مثال هزینه یک غرفه 12 متری سه میلیون تومان و هزینه غرفه‌هایی با متراژهای بالاتر 10 میلیون تومان است و حاضران این نمایشگاه امیدوارند هزینه‌ای را که برای غرفه‌ها پرداخت کرده‌اند، با فروش روزهای باقیمانده این رویداد جبران کنند.

    برخی از این غرفه‌دارها می‌گویند: دفتر 80 برگی که در نمایشگاه سال گذشته با قیمت 2500 تومان عرضه می‌کردند، مجبورند به دلیل افزایش قیمت کاغذ با دو برابر قیمت یعنی 4500 تومان عرضه کنند. زیرا سال گذشته کاغذ را بندی 70 هزار تومان می‌خریدند اما امسال بین 155 تا 188 هزار تومان خریداری کرده‌اند.

    سعید حسینی- مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی-  نیز درباره مساله گران شدن ارز و وضعیت تولیدکنندگان این حوزه اظهار کرده بود: «متاسفانه بخش زیادی از مواد اولیه تولیدات داخلی مانند کاغذ، وارداتی است و با افزایش چند برابری قیمت‌ها برای ما این نگرانی ایجاد شده است که بازار در آینده چه وضعیتی خواهد داشت اما تولیدکنندگان سود خود را نزدیک به صفر کرده‌اند تا رشد قیمت به بیش از 100 درصد نرسد. اینکه ما فکر کنیم بالارفتن قیمت ارز لزوما به سود تولیدکننده باشد، این چنین نیست.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت