در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف مطرح شد:

حمایت ایدرو از توسعه خوشه‌های فرش مناطق محروم

عصر نمایشگاه- مدیر توسعه منطقه‌ای سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران از طرح این سازمان برای حمایت از پروژه‌های توسعه خوشه‌ای فرش در مناطق محروم کشور خبر داد.

حمایت ایدرو از توسعه خوشه‌های فرش مناطق محروم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، هوشنگ فرجی، مدیر توسعه منطقه‌ای سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با اعلام این مطلب به روابط‌عمومی دبیرخانه خوشه‌های فرش دستباف کشور، افزود: ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، ماموریت دارد همه ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور را پایش کند و اگر در هر بخشی از صنایع کشور، نیاز به سرمایه‌گذاری‌ یا حمایت‌های دولتی باشد از آن بخش حمایت کند.

    وی که در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف سخن می‌گفت، افزود: فرش دستباف یک هنر-صنعت بومی و ریشه‌دار در کشور ما به شمار می‌رود که می‌توان گفت تمام ارکان و زیرمجموعه‌های دولت می‌توانند در ارتقا این صنعت نقش مستقیم یا غیرمستقیم ایفا کنند و ایدرو نیز در این زمینه فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

    فرجی با اشاره به طرح ایدرو برای توسعه صنایع بومی و منطقه‌ای همچون فرش بیان کرد: صنعت فرش دستباف توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت در این صنعت نقش بسترسازی و برطرف‌کردن کمبودهای زنجیره تامین را به عهده دارد. در این راستا تفاهمنامه‌ای بین سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسیده است تا در مناطقی که خوشه‌های فرش دستباف ایجاد شده توسط سازمان صنایع کوچک نیاز به حمایت و تقویت دارند، ایدرو با استفاده از ظرفیت‌های خود، نقش حمایتی را به عهده بگیرد.

    وی گفت: طرحی برای حمایت از خوشه‌های فرش در ایدرو در دست بررسی و مطالعه است که با اتمام مطالعات فاز اجرایی آن آغاز می‌شود. این طرح تقویت حلقه‌های ابتدایی و انتهایی زنجیره تامین را در خوشه‌های فرش مدنظر قرار می‌دهد و توانمندسازی هر چه بیشتر تولیدکنندگان فرش در مناطق محروم کشور از اهداف این طرح است.

    در همین راستا امین، دبیر خوشه‌های فرش کشور با اشاره به بازدید مدیران ایدرو از استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد به منظور بررسی حلقه‌های مفقوده فرش دستباف گفت: ضمن مذاکرات بعمل آمده مقرر شد تا طی همکاری مشترک بین ایدرو، سازمان صنایع کوچک و دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور جهت سرمایه‌گذاری در ابتدا و انتهای زنجیره تامین مواداولیه، تولید و فروش فرش برنامه‌های مشترکی به انجام برسد.

    دبیر خوشه‌های فرش کشور با مهم دانستن بازار جنوب شرق آسیا افزود: دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور در نظر دارد تا با مشارکت 17 استان و همچنین حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، نسبت به توسعه بازار فرش دستباف در چین اقدام کند.

    همچنین بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف از سوم تا نهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت