برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو

عصر نمایشگاه- مشاور شهردار تهران در امور بانوان از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ شهریور، با هدف حمایت از تولیدات زنان سرپرست خانوار خبر داد.

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، فاطمه راکعی در نشست خبری با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو اظهار کرد: این نمایشگاه از 15 تا 24 شهریورماه با حمایت از تولیدات زنان و اشتغال زنان سرپرست خانوار در بوستان گفتگو از ساعت 10 الی 21 برگزار خواهد شد.

    وی تصریح کرد: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با شعار شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر با هدف ارائه نشر و نقش زنان با توجه به سیاست‌های کلی شهرداری تهران برگزار می‌ شود که البته در این بخش به دنبال نشاط بیشتر در شهر تهران و اعتلای فرهنگ شهروندی هستیم.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: اهدافی که به طور خاص در نمایشگاه امسال مورد توجه قرار دارد ارتقاء نقش زنان در تولید بوده و امسال با توجه به تاکیدات رهبری و تقویت و حمایت تولید ملی یکی از سیاست‌های ما در نمایشگاه امسال همین موضوع خواهد بود.

    راکعی تصریح کرد: گسترش تولیدات متنوع در این نمایشگاه یکی از برنامه‌هایی است که مورد توجه قرار دارد که علاوه بر حضور تولیدکنندگان پوشاک و صنایع دستی، تولیدات دیگری نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.در این نمایشگاه به دنبال عرضه پوشاک تولیدی زنان ایرانی در سطح منطقه و کشورهای منطقه هستیم و تلاش می‌کنیم که تولیدات زنان سرپرست خانواده را در سطح جهان معرفی کنیم.

    وی افزود: با توجه به ظرفیت اشتغال زنان سرپرست خانوار و تولیدات آنها در پوشاک متنوع بنا داریم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم و در این بخش نیز از حمایت شهردار تهران برخوردار خواهیم بود.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان ادامه داد: ما باید بتوانیم به سمت تولیدات باکیفیت و ارزان گام برداریم و این شرایط را برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار فراهم کنیم و این اقدامات می‌تواند منجر به توانمندسازی زنان و اقشار آسیب‌پذیر و بازگرداندن آنها به عرصه تولید کالای ایرانی باشد.

    وی در ادامه به برندهای تولیدی به نام پوشانه اشاره کرد و گفت: بنا داریم برندهای تولیدی‌مان با این نام در سطح سایر کشورها عرضه کنیم که البته برای رسیدن به این هدف نیازمند زمان مناسب هستیم.

    راکعی همچنین با اشاره به اینکه ما به دنبال درآمدزایی از برگزاری نمایشگاه زنان در شهرداری تهران هستیم گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر از این سرمایه اجتماعی به نحو مطلوب استفاده نشده و بر همین اساس ما شبکه‌سازی اشتغال زنان سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با سیاست شهرداری تهران درخصوص شهر هوشمند امیدواریم از این ظرفیت برای تحول در حوزه تولیدات زنان استفاده کنیم.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان اضافه کرد: هر ساله ستاد امور بانوان در مجموعه شهرداری تهران دو نمایشگاه عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار را برگزار می‌کند که یکی در آستانه عید نوروز و دیگری در آستانه سال تحصیلی با هدف ارائه پوشاک مناسب با قیمت مطلوب برگزار می‌شود. ضمن اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سیزدهمین نمایشگاه، مایحتاج خود را 30 تا 35 درصد ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها در سطح شهر تهران خریداری کنند.

    وی افزود: عواید حاصل از فروش تولیدات زنان در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد ضمن اینکه امسال و با توجه به مسائل اقتصادی شهرداری تهران هزینه‌های بسیار زیادی را درخصوص احداث غرفه‌ها به پیمانکاران پرداخت کرده است اما ما تلاش کردیم که قیمت غرفه‌ها با همان قیمت سال گذشته در اختیار غرفه‌داران قرار بگیرد.

    راکعی افزود: تلاش ما معرفی و عرضه تولیدات زنان در عرصه جهانی است که در این زمینه گفت‌وگوهای غیررسمی با برخی کشورها برگزار شده و تلاش شده در این مسیر گام برداریم.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: البته در سال‌های گذشته و در راستای تولیدات زنان سرپرست خانوار اقداماتی انجام شده که البته ما قدردان دست‌اندرکاران در‌ آن مقطع هستیم اما این اقدامات کامل و پررنگ نبوده و بنا داریم در این دوره مسیر جدیدی را طی کنیم.

    وی افزود: با توجه به ظرفیت تولیدات زنان سرپرست خانوار در خصوص کارهای سوزن‌دوزی و برخی کارهای هنری می‌توانیم از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم و این شرایط فراهم است که ما این تولیدات را در کشورهای منطقه و اسلامی صادر و به تولید انبوه برسانیم منتها این کار باید از طریق دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور و وزارت خارجه انجام بگیرد.

    راکعی با اشاره به مشخص شدن پیمانکاران برای فراهم کردن فضای سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: در این زمینه دو پیمانکار مشخص شده و فضای نمایشگاه را قرار است تا قبل از 15 شهریورماه آماده و در اختیار ستاد قرار بدهند.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: ستاد توانمندسازی زنان هم اکنون زیرمجموعه اداره کل بانوان شهرداری قرار گرفته که البته در دوره نجفی تغییراتی در این ستاد صورت گرفت اما مجددا این تغییرات منتفی شد.

    وی در خصوص مسئله بازنشستگی شهردار تهران گفت: نباید با این موضوعات باعث بوجود آمدن تلاطم در مجموعه شهرداری شویم چرا که این موارد به نفع مدیریت شهری نیست.

    راکعی افزود: با توجه به تغییراتی که در واگذاری بوستان گفتگو در دوره نجفی صورت گرفته بود ما نتوانستیم از 3 سالن برای نمایشگاه استفاده کنیم و در این دوره این نمایشگاه در دو سالن بوستان گفتگو برگزار می‌شود که البته ما قبل از این رایزنی‌هایی را با مسئولان برج میلاد داشتیم و آنها نیز از برگزاری نمایشگاه در برج میلاد استقبال کردند اما در نهایت تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه این نمایشگاه 12 سال است که در بوستان گفتگو برگزار می‌شود امسال نیز در این محل برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت