یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی چهارشنبه آغاز می‌شود

عصر نمایشگاه- یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی ۲۲شهریور تا ۳مهر در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی چهارشنبه آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از همشهری؛ فهیمه فیروزفر، رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران دیروز با اعلام این خبر در نشست خبری اعلام کرد که 72غرفه که تمرکز اصلی‌شان بر پوشاک است در نمایشگاه حاضر خواهند شد و برترین برندهای داخلی نیز در کنارشان حضور دارند. 3024زن سرپرست خانوار در کارگاه‌ها و کوثرهای حاضر در نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

    این افراد در دوره قبل 2975نفر بودند. غرفه‌های محوطه بیرونی نمایشگاه نیز تولیدات صنایع‌دستی زنانی را عرضه می‌کند که در خانه مشغول فعالیت هستند. از سازمان میراث فرهنگی نیز دعوت شده تا تولیدات برتر را در شبکه صنایع‌دستی بگنجاند.

    همکاری مشترک از بیرجند تا اصفهان
    اتفاق ارزشمند و قابل توجهی که در این دوره نمایشگاه رخ خواهد داد و قرار است با تلاش شهرداری، به روال نمایشگاه‌های آینده تبدیل شود، معرفی پوشاکی است که با پارچه داخلی، طراحی داخلی و دوخت داخلی تولید شده‌اند تا دیگر از پارچه‌های خارجی برای تولیدات داخلی استفاده نشود. به‌گفته فیروزفر با تلاش ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوارشهرداری تهران کارخانجات تولیدی پارچه در حال شناسایی هستند تا برای این منظور به تولیدکنندگان معرفی شوند.

    یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، ‌تولید پوشاک از پارچه‌ای محصول شهر بیرجند است، این پارچه بعد از تولید به اصفهان رفته و توسط زنان کارآفرین این شهر قلمکاری شده و سپس توسط زنان فعال در کوثرها به مانتو تبدیل شده است. نمونه‌ای از این طرح توسط یک کارآفرین در نمایشگاهی در موزه لوور پاریس نیز با همکاری یکی از کوثرهای ستاد اجرا شده و مورد استقبال فرانسوی‌ها قرار گرفته است؛

    حرکتی ارزشمند برای ارتقای تولیدات داخلی و هم‌افزایی تولیدکنندگان برای معرفی بیشتر هنر ایرانی و بهبود بازار آن. آنگونه که فیروزفر گفت قرار است این تولیدات در این دوره نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شود. کیفیت پارچه و مراحل تولید و بررسی کیفیت آن نیز توسط طراح ایرانی صاحب برند پوشاک در فرانسه مورد ارزیابی و کنترل قرار خواهد گرفت. این طرح در مجلس و وزارت کشور نیز معرفی شده و رحمانی فضلی وزیر کشور نیز دستور داده تا به‌صورت فراگیر در سطح ملی اجرایی شود. به‌گفته رئیس ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران این طرح بودجه کشوری نیز دریافت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت