معاون صنایع دستی کشور خبر داد

امکان خرید عموم مردم از نمایشگاه صنایع دستی ملی با سطوح مختلف درآمدی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی کشور از ارائه غرفه‌های رایگان به استان‌های محروم در نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: تلاش شده محصولات صنایع دستی در نمایشگاه در حدی باشد که عموم مردم با سطوح درآمدی مختلف بتوانند خرید کنند.

امکان خرید عموم مردم از نمایشگاه صنایع دستی ملی با سطوح مختلف درآمدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، بهمن نامور مطلق در خصوص تفاوت‌های نمایشگاه ملی صنایع دستی امسال با سنوات گذشته، اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه ملی صنایع دستی که 5 تا 10 خرداد در محل مصلای تهران برگزار می‌شود در تداوم نمایشگاه‌های سابق است اما تفاوت آن در این است که ما به دنبال تجاری کردن این نمایشگاه هستیم یعنی می خواهیم نمایشگاه تجاری‌مان را از نمایشگاه ترویجی جدا کنیم. جدا از این که در در سال‌های پیش از این دولت، نمایشگاه‌های صنایع دستی همواره تجاری - ترویجی بودند.

    وی ادامه داد: پیش از این تکلیف معلوم نبود که چون نمایشگاه ترویجی بود دولت باید حمایت کند یا اینکه بخش خصوصی باید فعال باشد چون تجاری است؟ آن وقت نتیجه‌اش این بود که دولت 2 برابر فروشی که هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه داشتند، برای نمایشگاه هزینه می‌کرد.

    معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: ما از روز اول گفتیم که می‌خواهیم بحث تجاری نمایشگاه را واقعاً تجاری و حرفه‌ای کنیم و فکر می‌کنم کم کم به سمت تخصصی شدن  و حرفه‌ای شدن نمایشگاه‌ها پیش می‌رویم و یکی از نشانه‌های آن این است که نمایشگاه را هنرمندانی که فکر می‌کنند محصولاتشان فروش دارد و صرفاً فقط برای حضور در نمایشگاه نمی‌آیند پر می‌کنند.

    نامور مطلق با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار بخشی از نمایشگاه صنایع دستی را اجاره دادیم که اتفاقاً‌یکی از بخش‌های خوب نمایشگاه بود، گفت: امسال تقریباً تمام نمایشگاه را اجاره‌ای کردیم و فقط به استان‌های محروم غرفه‌های رایگان داده‌ایم که 10 استان را شامل می‌شود و به هر کدام 3 غرفه‌ داده‌ایم.

    وی افزود: فروشندگان خوب نمایشگاه سال گذشته هم از غرفه‌های نیم‌بها استفاده می‌کنند. مابقی سرمایه‌گذاری‌مان را هم روی فروش و تبلیغات می‌بریم و سعی‌مان این است که فروش را بالا ببریم و در این راستا نیز کمپین تبلیغاتی راه افتاده است.

    معاون صنایع دستی ابراز امیدواری کرد که این دوره از نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود.

    به گفته نامور مطلق اگر مردم بیشتر به نمایشگاه صنایع دستی بیایند و فروش بیشتری اتفاق بیفتد هنرمندان هم بسیار راضی‌تر خواهند بود.

    وی در پاسخ به اینکه آیا نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها در نمایشگاه انجام شده و تخفیف‌هایی برای خرید بیشتر مردم لحاظ شده است،‌گفت: ما نظارت داریم از تخفیف هم استقبال می‌کنیم اما اینکه بگوییم چقدر تخفیف مشخصی می‌دهند تعیین نشده است.  نظارت هم بر کیفیت و هم بر قیمت‌گذاری داریم و در همین رابطه کمیته فنی را راه‌اندازی کرده‌ایم و اگر مواردی تخلف رخ دهد حتماً برخورد خواهیم کرد.

    معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به اینکه سطح محصولات صنایع دستی که در نمایشگاه ارائه می‌شود در سطح عموم جامعه است یا محصولات لوکس صنایع دستی هم برای فروش عرضه می‌شوند؟ گفت: ما دو سطح خوب و خیلی خوب از کالاهای صنایع دستی را در نمایشگاه داریم سطح عالی و لوکس را برای حراجی‌ها و گالری‌ها گذاشته‌ایم. سعی کردیم سطوحی از محصولات را عرضه کنیم که مردم با بضاعت‌های مختلف بتوانند خریدهای مطلوبی داشته باشند.

    گفتنی است ،هنرمندان صنایع دستی از 5 تا 10 خرداد امسال در محل مصلای تهران در نمایشگاه ملی صنایع دستی آماده میزبانی از عموم مردم هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت