معاون وزیر صنعت:

اولویت برگزاری نمایشگاه با سایت‌داران است

عصر نمایشگاه- مجتبی خسروتاج گفت: به عقیده بنده هیچکس بهتر از سایت‌داران و مدیران شرکت‌های نمایشگاهی کشور نمی‌تواند درباره اولویت و زمانبندی رویدادهای نمایشگاهی نظر بدهد.

اولویت برگزاری نمایشگاه با سایت‌داران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش نیوز، نشست هم اندیشی مدیران عامل مراکز نمایشگاهی کشور در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار شد. مجتبی خسرو تاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت در این نشست گفت: در سال 93، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و حسین اسفهبدی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی با هیات دولت  برای تبدیل فعالیت‌های نمایشگاهی به یک صنعت را آغاز کردند. نتیجه این مذاکرات به کمیسیون حقوقی مجلس رفت و در نهایت قرار شد به دلیل آثار متعددی که صنعتی شدن نمایشگاه بر هزینه و درآمدهای ارزی کشور می‌گذارد، این طرح بیشتر بررسی شود. حالا پس از گذشت چند سال باید بار دیگر درخواست خود را مطرح کنیم و بگوییم دقیقا از طرح صنعتی شدن نمایشگاه چه خواسته‌ها و انتظاراتی داریم.

    وی در ادامه سخنان خود افزود: نکته دیگر آن است که می‌دانیم امروز در شرایط خاصی قرار داریم. در این شرایط باید مباحثی مانند صدور ویزا، معافیت‌های مالیاتی و ارائه ارز را بار دیگر بررسی کنیم و در نهایت راهکارهایی برای افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های داخلی بیابیم.

    وی همچنین درباره بحث زمانبندی نمایشگاه‌ها و ترتیب اولویت‌ برگزاری رویدادهای نمایشگاهی گفت: به عقیده بنده هیچکس بهتر از سایت‌داران و مدیران شرکت‌های نمایشگاهی کشور نمی‌تواند درباره اولویت و زمانبندی رویدادهای نمایشگاهی نظر بدهد. به همین دلیل هم معتقدم همیشه اولویت اول باید آنان باشد. یکی از مشکلات ما در سال‌های گذشته تقویم نمایشگاهی استان‌ها بود که قرار شد به استان‌ها تفویظ اختیار صورت بگیرد، اما مدتی بعد با مخالفت سازمان بازرسی کشور مواجه شدیم. با این حال برای حل مشکلات سایت‌های استانی اعلام کردیم که پس از هماهنگی با سازمان توسعه تجارت، تفویظ اختیار برپایی رویدادهای نمایشگاهی به استان‌ها واگذار می‌شود. با وجود تمام این حمایت‌ها هنوز هم گلایه‌های بسیاری از سوی استان‌های مختلف به دست ما می‌رسد که نشان می‌دهد مجریان برگزاری بدون رعایت اولویت و نوبت تصمیم می‌گیرند رویدادها را به صورت همزمان برگزار کنند.

    خسرو تاج گفت: مجریان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی باید دقت داشته باشند که نمایشگاه‌ها نباید با موضوعات مشترک و در فواصل کم برگزار شود. ما برای حمایت بخش خصوصی نیز از محل صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای کمک به سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم. البته افرادی که از حمایت‌های این صندوق بهره‌مند می‌شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که پرداخت‌های این صندوق به صورت ارزی است و در بازپرداخت آن هم باید دقت لازم به عمل بیاید تا بعدها با مشکل مواجه نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت