نمایشگاه کتاب با حضور ناشرین ۱۵ کشور خارجی در سنندج برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه باید فرهنگ غنی استان کردستان در همه حوزه‌ها به مردم کشور معرفی شود، گفت: نمایشگاه کتاب با حضور ناشرین ۱۵ کشور خارجی در سنندج برپا می‌شود.

نمایشگاه کتاب با حضور ناشرین ۱۵ کشور خارجی در سنندج برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، جلال قلعه‌شاخانی امشب در نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، ضمن عذرخواهی بابت تأخیر چهارماهه برگزاری این جلسه، اظهار داشت: امیدورایم با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، این جلسات به‌صورت مستمر و ماهیانه برگزار شود تا بلکه بتوانیم در راستای رسالتی که پیش‌رو داریم، گام‌های راسخ‌تری برداریم.

    وی گفت: شورای فرهنگ عمومی عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به برخی برنامه‌های کلان فرهنگی که در ایام پیش‌رو در استان در دست برگزاری است، اشاره و تصریح کرد: از سال 86 تا‌کنون، ده کنگره شعر عاشورایی به‌صورت کشوری در قروه برگزار شده و امسال نیز یازدهمین دوره آن از اول تا سوم آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

    وی اضافه کرد: در ده دوره‌ قبلی، این کنگره صرفاً در بخش شعر برگزاری می‌شد اما با توجه به اینکه کنگره‌های شعر با محوریت عاشورا در سراسر کشور برگزار می‌شود، یک خلاء‌ در حوزه‌های فرهنگی و هنری احساس می‌شد، سپس تصمیم گرفتیم که علاوه بر برگزاری بخش شعر، بخش عکس را نیز در نظر گرفتیم و به‌صورت استانی فراخوان داده شده است.

    قلعه‌شاخانی افزود: بخش تعزیه یا نمایش‌ها مذهبی در سطح کشور قدمت دیرینه دارد اما در سطح استان خیلی به آن پرداخته نشده بود و به همین دلیل، به کنگره عاشورایی قروه اضافه شده و همزمان با ایام اربعین سه گروه مطرح کشوری در کنار سایر گروه‌های استانی در قروه، بیجار، کامیاران و سنندج برنامه خواهند داشت.

    نمایشگاه کتاب با حضور ناشرین 15 کشور خارجی در سنندج برپا می‌شود

    وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برپایی نمایشگاه کتاب از 18 تا 23 مهرماه‌جاری در سنندج خبر داد و اظهار کرد: ‌ سال گذشته این نمایشگاه با حضور ناشرین کشوری و ناشرین اقلیم کردستان حضور داشتند که امسال علاوه بر آنها، ناشرینی از 15 کشور خارجی حضور خواهند داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده گفت: قرار بر این است در ایام هفته وحدت، "هفته فرهنگی کردستان" در مشهد و بلعکس برگزار شود و این ضرورت از چند جهت شکل گرفته که یکی از مسائل اصلی آن مباحث مطرح‌شده در مورد خلاصه‌نکردن فرهنگ غنی کردستان در موسیقی و رقص بوده و این مطالبه به حقی است.

    وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غنی استان کردستان در همه حوزه‌ها به مردم کشور معرفی شود، اذعان کرد: متأسفانه در سنوات گذاشته، به یک‌سری از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان توجه نشده و باید در گام نخست، ماده 9 شورای فرهنگ عمومی را اجرایی کنیم.

    قلعه‌شاخانی خاطر نشان کرد: باید شورای نظارت بر نام‌گذاری اماکن و شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان نیز در سطح استان تشکیل و فعال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت