در ائین افتتاح رسمی نمایشگاه موزه‌ای هلند در ایران مطرح شد؛

درخواست برخی کشورها برای برگزاری نمایشگاه‌ دائمی موزه‌ای در ایران

عصر نمایشگاه- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس درخواست‌های مطرح شده از سوی برخی کشورها برای برگزاری نمایشگاه‌های دائمی خارجی در ایران، تلاش می‌کنیم فضاهای نمایشگاهی مناسبی با این هدف مانند میدان مشق را آماده کنیم.

درخواست برخی کشورها برای برگزاری نمایشگاه‌ دائمی موزه‌ای در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمدحسن طالبیان در آئین افتتاح نمایشگاه «باستان‌شناسی وهنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» که دوشنبه 10 مهر در موزه ملی ایران برپا شد، گفت: در نمایشگاه سال گذشته موزه ملی ایران که در شهر بُن در آلمان برگزار شد، درخواست همکاری از سوی موزه هلند به ایران داده شد و اکنون این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه خارجی در موزه ملی ایران محسوب می‌شود.

    وی با تاکید بر این‌که برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها به صلح و پایداری بین کشورها کمک می‌کند، افزود: تعدادی نمایشگاه در دست برگزاری داریم و کشورهایی دیگر نیزتقاضای برگزاری نمایشگاه در ایران داشته‌اند.

    معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به برخی تقاضاها در مورد برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در ایران از سوی کشورهای دیگر مانند کره جنوبی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل برای ایجاد فضاهای نمایشگاهی تلاش می کنیم چنین مکان هایی از جمله مجموعه میدان مشق را آماده کنیم، چون کشورهای مختلف حاضرند اشیای تاریخی خود را برای نمایش در اختیار ایران قرار دهند.

    وی چنین درخواست‌هایی را نشان دهنده امنیت پایدار در ایران دانست و افزود: امیدواریم این روند برای سایر موزه‌ها نیز رخ دهد و از این تجربه چند ساله استفاده کنیم، چون در کشور بیش از 540 موزه فعال داریم که امیدواریم چنین درخواست‌هایی ادامه‌دار باشد.

    طالبیان ادامه داد: اعتقاد من بر این است که علاوه بر موزه ملی ایران باید سایر موزه‌های کشور و حتی موزه‌های خصوصی بتوانند با تعامل با سایر موزه‌های دنیا نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های متقابل اقدام کنند.

    معاون میراث‌فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه‌ها افزود: اعتقاد داریم که تقویت ارتباطات موزه‌ای بهترین راه برای تقویت و گسترش روابط بین کشورها و نیز توسعه صلح در دنیاست، همکاری ایران و هلند ریشه‌ای 400 ساله دارد، از زمانی که گل هلند به ایران آمد.

    وی با اشاره به شرایط بحرانی آسیای غربی افزود: با این وجود خوشبختانه تعامل فرهنگی با ایران در حال افزایش است، برگزاری این نمایشگاه نیز نشان‌دهنده تداوم ارتباطات و فعالیت‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و هلند است.

    معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که تا کنون سه بار کاتالوگ نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» در هلند به چاپ رسیده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم حضور بیشتری در نمایشگاه ایران در هلند تا زمان پایان آن نمایشگاه رخ دهد.

    هلند روی مشترکات با ایران متمرکز می‌شود

    پاپ ورنر، سفیر هلند در ایران نیز در این آئین گفت: سفارت هلند به دنبال این است تا روی مشترکات با ایران متمرکز شود، تقویت مبادلات دو طرفه به ایجاد درک بهتر توسط دو کشور از یکدیگر می‌شود.

    وی افزود: در این شرایط حساس زیبنده است توجه بیشتری به موضوعاتی داشته باشیم که به صلح پایدار کمک می‌کنند، همکاری بین موزه ملی ایران و درنتس نمونه بارز و موفق همکاری بین دو کشور است.

    وی با بیان این که نمایشگاهای دو طرفه بین کشورها، کاری می‌کند که هزاران بازدیدکننده ایران و هلند از تاریخ و فرهنگ دو کشور آگاه شوند، افزود: معتقدم تقویت کردن این مبادلات فرهنگی مهم است چون به درک بهتر از یکدیگر منتج می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس از هلند توسط سفاتخانه هلند در کاخ نیاوران در ماه می - اردیبهشت 97- امسال، اظهار کرد: فوریه سال آینده _بهمن 97_ نمایشگاهی مربوط به موسیقی در این موزه درنتس با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود، در این نمایشگاه همچنین قرار است اجراهایی توسط موسیقیدان‌های کرمانشاه و هلند انجام شود.

    به گفته‌ ورنر، دولت هلند تلاش می‌کند تا قوای خود را در حوزه هنر بیشتر هماهنگ کنند.

    به گزارش ایسنا، براساس برنامه از قبل اعلام شده، قرار بود علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به عنوان سخنران در آئیین افتتاح نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» شرکت کند، اما بعد از گذشت بخشی از این مراسم، حضور وی کنسل شد.

    در این مراسم جهانگیری سفیر ایران در هلند و پاکدامن مدیر دیپلماسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت