همزمان با هفته پژوهش؛

نمایشگاهی برای ارتباط فناوران و سرمایه‌گذاران برگزار شد

عصر نمایشگاه- برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی فناوران و استفاده کاربران و سرمایه‌گذاران است.

نمایشگاهی برای ارتباط فناوران و سرمایه‌گذاران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، همزمان با هفته پژوهش و فناوری در استان همدان، نمایشگاهی با همین مضمون برگزار شد و اندیشمندان و پژوهشگران استانی آخرین یافته‌ها و تحقیقات خود را در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان در معرض دید همگان قرار دادند.

    ابن نمایشگاه از روز سه‌شنبه، 27 آذر ماه به مدت دو روز پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان و دانش‌آموزان بود.

    ارائه 50 طرح منتخب در نمایشگاه پژوهش

    رئیس پارک علم و فناوری استان همدان به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه به خبرنگار ایسنا گفت: 18 دستگاه از کل استان در این نمایشگاه آثار پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

    مجید کزازی افزود: 50 طرح منتخب از بین دستگاه‌های استان در نمایشگاه قرار داده شد که اغلب طرحهایی هستند که در یک سال گذشته به محصول تبدیل شده‌اند.

    وی عنوان کرد: 5 طرح برای نخستین بار رونمایی شدند و مابقی طرح‌هایی که تکراری بودند با ورژن جدیدتری ارائه شدند که اتفاق خوبی در آمار پژوهش استان محسوب می‌شود.

    کزازی تاکید کرد: فراخوان برای معرفی دستاوردهای پژوهش و فناوری یک سال گذشته به منظور حضور در نمایشگاه به 37 دانشگاه و دستگاه اجرایی استان ارسال شد و پس از بررسی اولیه 18 دانشگاه و دستگاه اجرایی برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

    رئیس پارک علم و فناوری استان تاکید کرد: 66 ایده و طرح فناورانه به دبیرخانه ارسال شده که در 9 گروه تخصصی توسط 22 داور مرتبط بررسی شد و در نهایت 10 طرح فناوری شاخص انتخاب و در مراسمی تقدیر خواهند شد.

    شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حمایت دارند

    عضو هیئت امنای دانشگاه بوعلی سینا نیز به خبرنگار ایسنا گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی همدان، شرایط کشت محصول سالم و بدون سم و کود را در استان و حتی سطح کشور را فراهم کردیم.

    دکتر محمد خانجانی افزود: یکی از مشکلات غذای جامعه ما آلودگی موادغذایی و محصولات کشاورزی به سموم آفت‌کش است که برای جوامع انسانی مخاطرات بسیار زیادی همچون سرطان را در برداشته است.

    وی عنوان کرد: پس از مشاهده اثرات سوء محصولات کشاورزی مخاطره انگیز، تجدید نظری در محصولات گلخانه‌ای صورت گرفته به طوریکه از دشمنان محصولات خود برای کنترل همان محصول بهره گرفته شده است.

    این مدرس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: برای نخستین بار در کشور عامل کنترل کننده طبیعی این آفات را در شرکت دانش‌بنیانی که با همین موضوع تاسیس کردیم(شرکت دانش بنیان علائم زیستی هگمتانه)، تولید انبوه کردیم و امروزه در عرصه‌های گلخانه‌ای برای مهار 4 آفت مهم گلخانه‌ای شامل کنه تارتن دو لکه‌ای، تریپس، سفید بالک و مگس وینوس که آفت مهمی برای گلخانه‌ها هستند استفاده می‌شود.

    وی تصریح کرد: با وجود این آفت‌کش طبیعی، دیگر نیازی به سم نیست و کشاورزان می‌توانند با خیالت راحت محصول خود را تولید کنند.

    خانجانی بیان کرد: شرکت سبزینه در استان همدان، از این آفت‌کش استفاده کرده و محصولات ارگانیک و سالم خود را در سطح شهر عرضه می‌کند.

    وی به مشکل پژوهشگران اشاره و عنوان کرد: حمایتی که انتظار هست، در بسیاری از موارد نیست به طوریکه در بیشتر کشورهای خارجی افراد دارای ایده به شدت مورد حمایت قرار می‌گیرند اما در کشور ما این گونه نیست.

    این پژوهشگر تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در شرایط حال حاضر کشور باید دژ اقتصادی کشور باشند و با تامین نیازهای کشور، ما را از وابستگی به خارج نجات دهند.

    وی افزود: می‌توانیم با اتکا به این شرکت ها، نیاز کشور را فراهم کنیم و ارزی که بابت واردات سم برای کنترل آفات از کشور خارج می‌شود را در کشور نگه داشت.

    خانجانی عنوان کرد: با خرید از خارج برای آنها کار ایجاد می‌کنیم در حالیکه باید این کار در کشور ما ایجاد شود چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان باید پادگان‌های اقتصادی کشور باشند و مثل یک سرباز از اقتصاد کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

    وی تصریح کرد: با ایجاد این دژ اقتصادی هم می‌توانیم کار ایجاد کنیم به طوریکه با راه اندازی این آفات کشور در مسیر اقتصاد کشور، برای 64 نفر شغل دائم ایجاد می‌شود.

    این مدرس دانشگاه اظهار کرد: اگر در هر استان دو نفر در این مسیر وارد شوند حدود 64 شغل در کل کشور فقط برای یک ایده، ایجاد می‌شود که اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

    وی بیان کرد: با نهادینه شدن این محصول در کشور هم شغل برای جوانان ایجاد می‌شود و هم محصول سالم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

    خانجانی تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری باید در کنار دانشگاه‌ها قرار بگیرد و ارتباط دو سویه بین این دو نهاد صورت بگیرد.

    مبدع آبپاش توربینی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: از این آبپاش برای آبیاری بارانی استفاده می‌شود و راندمان را حداقل 3 درصد افزایش می‌دهد.

    حسن رضایی افزود: آبپاش‌های سابق با فشار دست کار می‌کردند اما این مدل با توربین کار می‌کند و یکنواختی پاشش آب بسیار دقیق‌تر از سایر آبپاش‌های موجود در بازار است.

    وی تاکید کرد: این مدل آبپاش در شرایط بادی نیز همخوانی مناسب را داشته و نسبت به سایر محصولات، نظم و سرعت بیشتری در پاشیدن آب دارد.

    رضایی عنوان کرد: این محصول مشابه خارجی دارد اما در کشور برای نخستین بار و با الگوبرداری از یک شرکت خارجی ساخته شده است.

    وی تاکید کرد: ساخت این آبپاش 18 ماه به طول انجامیده و حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است.

    مبدع آبپاش توربینی تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی از این ایده حمایت نمی‌کنند و شاید بخش دولتی خریدار و حامی این محصول باشد.

    در این نمایشگاه، طرح ها و مقالات زیادی از دانشگاه‌های صنعتی، جهاد دانشگاهی، علوم پزشکی، پیام نور، بوعلی سینا، نهاوند، سیدجمال الدین اسدآبادی، آزاد و سازمان‌های اداره آب، نیروی انتظامی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت