چشم امید منتظران در لیست سیاه بیکاری به:

نمایشگاه بازار کار کرمانشاه

عصر نمایشگاه:نمایشگاه بازار کار کرمانشاه فرصتی مهم برای منتظران در لیست سیاه بیکاری است و نویدی برای بازماندگان از قطار کار تا شانس خود را برای ایجاد یک کسب و کار محک بزنند.

نمایشگاه بازار کار کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، شاید باورش کمی سخت باشد که بزرگ‌ترین چالش سرزمینی مستعد، با هرم جمعیتی که یک سوم آن را جوانان تشکیل می دهند، بیکاری باشد؛ آن هم استانی مرزی که سهم مهمی در صادرات از مرزهای زمینی کشور دارد.

    استانی تجاری با فرصت همجواری با کشوری دارای بازار مصرفی تشنه کالاهای ایرانی که می‌تواند با ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی، صادرات محور کردن تولیدات و... سهم بیشتری را از بازار عراق بحران‌زده داشته باشد، اما با وجود داشتن سه مرز رسمی پرویزخان، خسروی و سومار و بازارچه‌های مرزی متعدد باز هم چندان که باید در تصاحب این بازار موفق نبوده و نتوانسته گوی سبقت را از همتای ترک خود در این کشور بگیرد.

    وجود زمین‌های حاصلخیز در آب و هوای کرمانشاه چهارفصل نیز نتوانسته آن‌گونه که باید در مسیر اشتغال‌زایی جوانان مؤثر باشد و بازده پایین زمین‌های کشاورزی و سوءمدیریت در این بخش، جوانان جویای کار را راهی شهرها و استان‌های دیگر کرده است.

    صنعت این استان نیز آن چنان که باید طی سال‌های متمادی رشدی نکرده و در ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار سهم چندانی نداشته است؛ اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه کوچک هستند و عدم وجود صنایع سنگین و مادر و هم چنین تعطیلی واحدهای صنعتی یا کار کردن کمتر از ظرفیت این واحدها به دلیل عدم سوددهی یا هر دلیل دیگر مزید بر علت شده است.

    در این بین تنها بخش خدمات روز به روز فربه‌تر شده و این بخش بر تولید غالب گشته است؛ هرچند تلاش مسئولان برای گستردگی مشاغل خدماتی نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. رشد روزافزون جمعیت نیروی کار به ویژه افراد تحصیل‌کرده از یک‌سو و عدم هم‌خوانی آن با نیاز بازار و ماهر نبودن جویندگان کار مشکل بزرگی است که فعالان بازار کار استان را به میدان آورده تا چاره‌اندیشی کنند.

    نمایشگاه بازار کار تلاشی است برای پیدا کردن حلقه گمشده بازار کار و ایجاد کارآفرینی که قرار است در کمتر از دو ماه آینده در کرمانشاه برای نخستین بار برگزار شود و از این طریق گپ ایجاد شده بین منتظران در لیست سیاه بازار کار و تقاضاکنندگان نیروی کار کاهش یابد.

    * فرصتی برای برقراری ارتباط گروه‌های مؤثر در فرآیند بازار کار

    رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: نمایشگاه بازار کار که هفتم تا نهم بهمن ماه جاری در کرمانشاه برگزاری می‌شود، فرصتی برای برقراری ارتباط گروه‌های مؤثر در فرآیند بازار کار و بین جویندگان و متقاضیان کار است.

    کیوان کاشفی هزینه برپایی نمایشگاه مذکور را 200 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این نمایشگاه در فضای بالغ بر 3 هزار مترمربع و 140 غرفه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در پارک شاهد برگزار می‌شود.

    رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از این نمایشگاه با عنوان رویارویی بزرگ عرضه‌کنندگان و متقاضیان نیروی کار یاد کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری و تدوام چنین نمایشگاه‌هایی بتوانیم فاصله بین آموزش‌ها و نیاز بازار کار را کاهش دهیم.

    کاشفی بیان داشت: در نمایشگاه مذکور دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بورس، ورزش و جوانان و... حضور داشته و دارای غرفه هستند.

    وی میز مخترعان، میز تعاون، دادگاه کار، تأمین اجتماعی، میز آموزش، میز آشنایی با قوانین و فن بازار را از جمله غرفه‌های ویژه این فن بازار عنوان کرد و افزود: برگزاری 6 کارگاه آموزشی از برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است.

    به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، بررسی فرصت‌های شغلی استان، اصول کار برای کارآفرینی مبتنی بر دانش IT، فنون فروش بازاریابی، کارگاه کشف شغل آینده، اصول خوداشتغالی، اصول رزومه‌نویسی و خلاقیت و نوآوری در کسب و کار عناوین کارگاه‌های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است.

    کاشفی توسعه آموزش‌های منطبق با نیاز بازار کار و ترویج شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی بازار کار را از اهداف نمایشگاه بازار کار کرمانشاه برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط دو جانبه بین دانشگاه و صنعت از اهداف دیگر محسوب می‌شود.

    وی آموزش کارآفرینی و اشتغال، ارتباط صنعت و دانشگاه و شفافیت فرصت‌های شغلی را از مزایای برگزاری نمایشگاه بازار کار کرمانشاه دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش آمار بیکاری در استان باشد.

    *از معرفی فرصت‌های شغلی تا ارائه ایده‌های کسب و کار

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه نمایشگاه کار و اشتغال برای نخستین بار برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در راستای اجرای مصوبات شورای اشتغال استان صورت می‌گیرد.

    داوود یاوری تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز، معرفی کسب و کارهای جدید و ایده دادن به جویندگان کار برای یافتن شغل و نحوه تعامل و ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر را از اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

    وی برپایی کارگاه آموزشی در زمینه اشتغال و ایجاد غرفه‌های مشاوره را از برنامه‌های جنبی برشمرد و رویارویی افراد جویای کار و شرکت های تولیدی و خدماتی عرضه کننده کار را از دیگر اهداف عنوان کرد.

    بر اساس این گزارش، نمایشگاه فرصت‌های شغلی، ملاقاتی بزرگ و بستری مناسب برای تقابل و رقابت متقاضیان و عرضه‌کنندگان کار است که می‌تواند با رفع موانع پیش‌روی اشتغال فارغ‌التحصیلان، نمونه‌ای جدید از اطلاع‌رسانی در بازار کار را به نمایش بگذارد؛ لذا معرفی فرصت‌های کاری و ایده‌های کارآفرینی متناسب با وضعیت و نیاز استان به جویندگان و عرضه ظرفیت‌ها و استعدادهای نیروی کار به عرضه‌کنندگان کار و ایجاد پل ارتباطی بین این دو گروه می‌تواند در گام اول برای کاهش آمار بیکاری استان گره‌گشا باشد.

    البته از این نکته هم نباید غافل ماند که مهمترین مشکل بازار کار کرمانشاه و شاید کشور عدم مهارت نیروی کار برای تصاحب مشاغل موجود به اذعان کارفرمایان است که این نمایشگاه می‌تواند در کنار ایجاد بستر برای آموزش فرصت‌های اشتغال، فضای مساعدی برای ترغیب نیروی کار به فراگیری مهارت‌های شغلی و توجیه کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار و انجام آموزش‌های ضمن خدمت فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.http://telegram.org

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت