از۸۰ گالری برتر دنیا ؛

برگزاری نمایشگاه آثارخلاق‌ترین عکاسان جهان در لندن

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس لندن امسال با گردآوری عکس هایی از۸۰ گالری برتر دنیا، آثار شماری از خلاقترین عکاسان جهان را برای عموم به نمایش گذاشته است.

برگزاری نمایشگاه آثارخلاق‌ترین عکاسان جهان در لندن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، «دان مک کالین» یکی از این عکاسان است. او که از دهه شصت تاکنون در کشورهای مختلف از سوژه های گوناگون عکاسی کرده، متخصص رویه تاریک جامعه است. فقیران، بیکاران و مطرودان اجتماع موضوع عکس‌های او هستند. او در مناطق جنگی و مصیبت زده حضور داشته و رویدادهایی نظیر جنگ ویتنام، شیوع بیماری ایدز در آفریقا و درگیری های شمال ایرلند را با دوربین عکاسی خود نگریسته است.

    او می‌گوید: «من شهرتم را از تصویر کردن رنج دیگران به دست آورده ام بنابرین با این طرز فکر نمی توانم از خودم کاملا راضی باشم. از زحماتی که کشیده ام راضی ام، اما درباره پاداشِ کار خیلی مراقب هستم. چون نگریستن به این تصاویر همیشه خوشایند نیست و بسیاری از کسانی که در این عکس ها هستند مرده اند. پس کنار آمدن با خودم راحت نیست.»

    در سوی دیگر نمایشگاه، کامیونی که با عکس‌های «مارتین پار» تزئین شده، با حال و هوایی دیگر بین بازدیدکنندگان غذا توزیع می کند. «مارتین پار» نزدیک به 25 سال است که از غذاهای سراسر جهان عکاسی می کند.

    او درباره اهمیت عکاسی در دنیای امروز می گوید: «مردم هنوز عکاسی را یک جور صنعت و نوعی وسیله کمکی برای دیگر هنرها می دانند. هرجا به این همه گیرشدن عکاسی نگاه کنید افراد بسیار زیادی را می بینید که تصاویری را روی اینستاگرام بازنشر می کنند، از عکاسی پشتیبانی می کنند، نمایشگاه های عکاسی خیلی پرطرفدارند. کتاب های عکاسی فروش خوبی دارند. دنیای هنر واقعا باعث می شود درک کنیم عکاسی تا چه حد مهم است.»

    گفتنی است ،شرکت کنندگان در این نمایشگاه می توانند با دستگاهی که «رنکومات» نام دارد از چهره خودشان عکسی به سبکِ عکس های «جان رنکین»، عکاس مشهور بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت