برگزاری دومین نمایشگاه شهرزیبا در شیراز

رونمایی از کیف پول خودرو در نمایشگاه شهر زیبا

عصر نمایشگاه:مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس گفت: دومین نمایشگاه شهر زیبا، از ۲۴ آذرماه در شیراز آغاز به‌کار خواهد کرد.

برگزاری دومین نمایشگاه شهرزیبا در شیراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، حسین اربابی یکشنبه 22 آذر در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته اولین نمایشگاه شهرزیبا در فضایی به وسعت 15 هزارمترمربع برگزار شد و امسال فضا به 17 هزارمتر مربع افزایش یافته است.

    وی گفت: مبلمان و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، عمران شهری، خدمات و ماشین‌آلات خدمات شهری و زیرساخت‌های خدمات شهری و ... محورهای برگزار این نمایشگاه است.

    اربابی با تصریح اینکه نمایشگاه شهر زیبا، برای 5 دوره برنامه‌ریزی شده است، گفت: براساس برنامه‌های تدوین شده، از اکنون می‌دانیم که هدف ما در 5 سال آینده از برگزاری این نمایشگاه چیست. آنچه در صدر اهداف قرار دارد، تبدیل شیراز به نمایشگاه بزرگ شهر زیبا است.

    او با یادآوری اینکه ارائه نمایی مطلوب از شهری زیبا و مناسب برای زندگی، از اهداف این نمایشگاه است، گفت: باید توجه داشت که امنیت، آموزش و پرورش، بهداشت جسمی و روانی، آسایش و آرامش شهروندان، دسترسی‌های آسان و مبلمان مناسب شهری و ... از ملزومات یک شهر زیبا به شمار می‌رودو

    به گفته این مقام مسئول، افزایش دانش تخصصی مدیران و تصمیم‌سازان شهری، ارتقا سطح آگاهی‌های مدیران و شهروندان، رویارویی شهرداران و دهیاران با تولید کنندگان سخت افزار و نرم‌افزارهای خدمات و مبلمان شهری، نمایش بخشی از تلاش‌های اجرایی انجام شده توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و معرفی شیراز به‌عنوان الگوی شهر زیبا برای زندگی، بخشی از اهداف برپایی نمایشگاه شهر زیبا است.

    وی با اشاره به حضور تمام دستگاه‌های اجرایی، گفت: سال گذشته بالغ بر300 مدیر شهری از تمام استان‌های کشور حضور داشتند که امسال این تعداد به بیش از 500 نفر افزایش خواهد یافت و از طرفی حضور دهیاران پررنگ‌تر خواهد بود.

    اربابی از اختصاص فضایی مختص یادمان 15 هزار شهید استان فارس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اختتامیه این نمایشگاه با توجه به همزمانی به روز حمل و نقل، با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، برنامه‌هایی متنوع و با شکوه برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس گفت: امسال در نمایشگاه شهر زیبا 24 کارگاه تخصصی در موضوعات مختلف و مرتبط برگزار می‌شود که بخشی از آنها برای استفاده عموم مردم و بخشی نیز برای استفاده مدیران و کارشناسان مسائل شهری خواهد بود.

    او با بیان اینکه در جنوب کشور هیچ نمایشگاهی برای رویارویی تولید‌کنندگان و استفاده کنندگان از محصولات کالا و خدمات شهری وجود ندارد، گفت: 50 شرکت خصوصی در این نمایشگاه حضور دارند و سطح برگزاری آن ملی خواهد بود. البته قرار بود شرکت‌هایی از سایر کشورها نیز در این نمایشگاه شرکت داشته باشند اما به عرضه محصولات خارجی اکتفا شده است.

    اربابی یکی از بخش‌هایی جنبی نمایشگاه شهر زیبا را رونمایی از کیف پول خودرو، برای نخستین بار در کشور اعلام و تصریح کرد: سال گذشته نرم‌افزار پارک هوشمند حاشیه خیابان در نمایشگاه شهرزیبا رونمایی شد که این بسته، تاکنون در  2 محور از مسیرهای پرترافیک شیراز اجرایی شده است و تا پایان امسال در 35 مسیر پرتردد پیش‌بینی شده، شاهد اجرای این بسته خواهیم بود.

    این مقام مسئول در خصوص کیف پول خودرو توضیح داد: تاکنون افراد حقیقی امکان استفاده از کارت‌های هوشمند بانکی را داشتند اما با تولید این نرم‌افزار، کیف پول براساس شناسه‌های خودرو خواهد بود.

    اربابی همچنین از طراحی و عرضه یک اپلیکیشن تلفن همراه در نمایشگاه شهر زیبا خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به شهروندان امکان رزرو پارکینگ‌های موجود در شهر را خواهد داد، به‌طوریکه شهروندان می‌توانند با توجه به مقصدی که مد نظر دارند، هنگام خروج از منزل، محل توقف خودروی خود را در پارکینگ‌های موجود، رزرو کنند تا با مشکل پارک مواجه نباشند.

    مدیر عامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس بزرگترین دست‌آورد اولین نمایشگاه شهر زیبا را، بستر سازی برای ایجاد همگرایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در شهرها دانست و گفت: مدیریت واحد یا مدیریت هماهنگ شهری، راهکار اصلی برای دست‌یابی به توسعه متوازن در شهرها به‌شمار می‌رود اما اکنون که این شیوه مدیریتی در شهرهای ما عملیاتی نشده است، باید تلاش کنیم همدلی و تعامل و همگرایی بیشتری بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری و شورای شهر، ایجاد شود.

    به گزارش ایسنا،‌ دومین نمایشگاه شهر زیبا، ساعت 16 بعدازظهر روز 24 آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز در شهرک گلستان آغاز به‌کار خواهد کرد و تا جمعه 27 آذرماه، برپا خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت