مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی:

هفدمین نمایشگاه کتاب تبریز ۲۹ مهر گشایش می‌یابد

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی زمان برگزاری هفدهمین‌نمایشگاه کتاب تبریز را ۲۹ مهر تا ۴ آبان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان و رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

هفدمین نمایشگاه کتاب تبریز ۲۹ مهر گشایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، محمد محمدپور در جلسه ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز را در میان صدها برنامه فرهنگی و هنری اجرا شده در سطح استان و منطقه می‌توان شاخص‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویداد عنوان کرد.

    وی افزود: علیرغم تنگناهای اعتباری و منابع تخصیص یافته،‌ این رویداد هر سال بهتر و گسترده‌تر و تاثیرگذارتر از سال پیش برگزار می‌شود و دلیل این مدعا، استقبال گسترده مردم و فروش هشت و نیم میلیاردی کتاب در نمایشگاه سال پیش بود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در ایامی که نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از استانهای مختلف و حتی کشورهای مجاور به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند و به عبارتی تبریز به کانون مبادلات فرهنگی منطقهتبدیل می‌شود.

    محمدپور،‌ نمایشگاه کتاب را نقطه‌ِ عطفی در ارتباط با جریان نشر عنوان کرد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه فضای رقابتی مثبت و سازنده‌ای در حوزه‌ی نشر ایجاد می‌شود و شاید به جرات بتوان گفت اگر این نمایشگاه نباشد حوزه‌ نشر در عرصه‌ِ کیفی شاهد تحرک چندانی نخواهد بود.

    وی همچنین به جریان اقتصادی ایجاد شده در حوزه‌ فرهنگ و دیگر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در استان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلفی چون صنعت هتلداری، حمل و نقل،‌ پست، و ده‌ها حوزه‌ دیگر از برگزاری نمایشگاه کتاب و رونق اقتصادی ایجاد شده منتفع می‌شوند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد از مسیر مطالعه و آگاهی‌اندوزی می‌گذرد و این خود نشانگر اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب است.

    محمد محمدپور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است، افزود: بخش‌های جنبی مختلفی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: اقدامات مختلفی برای تقویت کتاب‌خوانی و مطالعه در استان انجام شده است که نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین آنهاست.

    محمدپور تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف دسترسی سهل و کم‌هزینه مردم به تازه‌های نشر و رقابت سالم ناشران استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود و امسال سعی ما بر این خواهد بود که هم ناشران آخرین آثار تولید شده خود را به نمایشگاه بیاورند و هم ناشران خارجی به روزترین آثار خود را ارائه کنند.

    وی تصریح کرد: در شانزدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز ١٨ میلیارد ریال بن کتاب با ٢۰ درصد تخفیف ارائه شد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود و امسال نیز سعی خواهیم کرد این رقم را افزایش دهیم.

    وی با تاکید بر لزوم تمهید زیرساخت های برگزاری نمایشگاه کتاب، افزود: ایجاد زمینه برای حضور مردم و بخش خصوصی موجب رونق این نمایشگاه خواهد شد.

    محمدپور تصریح کرد: این نمایشگاه به یک پدیده‌ای اثرگذار تبدیل شده و از مهمترین فعالیت فرهنگی شمالغرب محسوب می‌شود و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر در منطقه نیز هست.

    گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از 29 مهر تا 4 آبان‌ ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت