معاون صنایع دستی کشور خبر داد

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تمدید نمی‌شود

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی کشور در حالی از عدم تمدید زمان نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر می‌دهد که تعداد زیادی از هنرمندان شرکت‌کننده، خواهان افزایش روزهای بازدید از این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تمدید نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، از پنجم خرداد ماه و  با حضور 360 غرفه از 31 استان کشور در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده است.

    بسیاری از هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال، خواهان تمدید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سالانه در حوزه صنایع دستی کشور هستند. اما بهمن نامورمطلق، از عدم تمدید این نمایشگاه خبر می‌دهد و بیان کرد : ما می‌توانیم ساعت بازدید از نمایشگاه را افزایش دهیم؛ همان‌طور که روزهای ششم و هفتم خردادماه چنین اتفاقی افتاد و نمایشگاه تا ساعت 22 ادامه داشت. اما امکان اضافه شدن به تعداد روزها وجود ندارد.

    معاون صنایع‌دستی کشور، کیفیت نمایشگاه صنایع‌دستی امسال را بهتر از سال‌های گذشته می‌داند و معتقد است: امسال، آثار ارائه شده از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردارند و  به مراتب افزایش یافته و بازدیدکنندگان از نمایشگاه هم رغبت و تمایل بیشتری به خرید صنایع دستی نشان می‌دهند تا آنجا که ما ناچار شدیم با مسئولان مصلا ارتباط برقرار کنیم و ساعت بازدید را افزایش دهیم.

    نامورمطلق از تلاش معاونت صنایع دستی برای این‌که تعداد هنرمندان تحت پوشش خود را به یک میلیون نفر برساند خبر می‌دهد و می‌گوید: ما برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای توسعه و رشد صنایع دستی در نظر داریم، در حال حاضر 260 هزار نفر هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی به طور مستقیم تحت پوشش معاونت صنایع‌دستی هستند و ما در نظر داریم این تعداد را به یک میلیون نفر برسانیم.

    او  همچنین به حمایت و پشتیبانی از کارگاه‌های تولیدکننده صنایع دستی اشاره و بیان می‌کند: میزان تسهیلاتی که در دو سال گذشته در اختیار هنرمندان، صنعتگران و صاحبان کارگاه‌های صنایع دستی قرار گرفته، برابر با هشت سال دولت نهم و دهم است. هنوز هم دست از تلاش برنداشته‌ایم و می‌کوشیم تا خواسته هنرمندان خوب سرزمین خود را برآورده کنیم.

    نامورمطلق، دگرگونی در طراحی صنایع‌دستی و به روز شدن آن را  یکی دیگر از برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی می‌داند و می‌گوید: بخشی از صنایع‌دستی ما، نیازهای جامعه امروز و جوانان را تامین نمی‌کند و ما باید به تولید آثاری بپردازیم که پاسخگوی نیازهای انسانی امروزی باشد.

    نمایشگاه صنایع‌دستی تا دهم خردادماه از ساعت 10 تا 20 و در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت