آغاز بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم ‌

عصر نمایشگاه- بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور با حضور جانشین وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرد.

آغاز بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم ‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر دریادار امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عصر چهارشنبه (11 دی ماه) در محل نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار شد.

    بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور برای نخستین بار با روادید استارت‌آپ دریایی به میزبانی دانشگاه آزاد جزیره قشم گشایش یافته و 20 تیم استارت آپی حوزه دریا در این نمایشگاه به عرضه تولیدات خود می پردازند.

    این نمایشگاه دارای 20 غرفه در حوزه های مختلف صنایع دریایی، شناورسازی، دریانوردی و غواصی است و  شرکت های مطرحی از قشم و سایر استان های کشور آخرین دستاوردهای خود در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی خود را به نمایش می گذارند.

    پر کردن خلأ ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد زنجیره ارزش افزوده به‌منظور برطرف ساختن نیازهای فناورانه حوزه دریایی از اهداف این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.بازخوانی اهمیت صنایع دریایی در چرخه اقتصاد ملی و سیاست‌گذاری راهبردی در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می‌شود.

    در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در جمع خبرنگاران، گفت: جوانان ایرانی موفق شدند با وجود 40 سال تحریم‌های مختلف، به سطحی از توانایی صنایع دریایی برسند که نیازهای کشور را خود طراحی و تولید کنند.

    امیر دریادار امیر رستگاری افزود: تمام تجهیزات از جمله شناورها، توپخانه، سامانه‌های الکترونیک، سامانه‌های راداری، سامانه های ناوبری و مکم ناوبری و سامانه های مخابراتی ساخت داخل می باشد.

    وی ادامه داد: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند که به مدت سه روز در هفته گذشته انجام شدف پیام خود را به سراسر جهان مخابره کرد.

    مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: این رزمایش آغاز رویدادی بین سه کشور قدرتمند دریایی بود که مقدمه رزمایش‌های آتی خواهد بود.

    همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: بیش از 21 واحد تولید شناور در قشم فعالیت می‌کنند که انواع شناورها، پانتون‌های دریایی، سازه‌های دریایی، سکوهای نفتی و مانند آن را تولید می‌کنند.

    حمیدرضا مومنی افزود: با توجه به آینده‌ای که درحوزه امنیت غذایی به ویژه در حوزه شیلات، نفت وگاز و  گردشگری برای قشم قابل تصور است، نیاز به صنایع دریایی و دریانوردی بیش از پیش در این جزیره احساس می شود.

    وی ادامه داد: با همکاری وزارت دفاع در اطراف جزیره قشم اقداماتی در حوزه نفت انجام شده است که تا آخر سال خبرهای خوشی برای تولید انرژی منتشر خواهد شد.

    همچنین جانشین وزیر دفاع گفت: تمامی تولیدات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بومی است و هم اکنون دفاتر این سازمان برای طراحی و توسعه مراکز فناوری و آینده‌نگاری فعالیت می‌کنند.

    سردار سرتیپ قاسم تقی زاده تصریح کرد: همچنین در زمان صلح و با حمایت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و همکاری بخش‌های مختلف، تولید تجهیزات و شناورهای غیر نظامی و تجاری نیز برای رفع نیازهای کشور انجام می‌شود.

    وی گفت: هم اکنون 93 دانشگاه و 600 شرکت دانش بنیان در جهت تحقیق  توسعه در سطح ملی فعالیت می کنند.

    به گزارش ایسنا، بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور به مدت سه روز ادامه دارد و از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقه مندان و مراجعه کنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت