دبیر بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد

فروش یک میلیاردی غرفه‌ای در نمایشگاه صنایع‌دستی

عصر نمایشگاه- دبیر بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: یکی از غرفه‌ها در بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک میلیارد تومان سفارش ثبت کرد و هیات‌های تجاری که از هلند آمدند چند قرارداد با آن امضا کردند.

فروش یک میلیاردی غرفه‌ای در نمایشگاه صنایع‌دستی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، مدیرکل صادرات صنایع دستی بیان کرد: هدف ما از برگزاری نمایشگاه تجاری صنایع دستی تنها خرده فروشی نیست. ما نمی‌خواهیم با حضور در نمایشگاه طی شش روز محصولات صنایع دستی را بفروشیم و سپس درِ آن را ببندیم.

    پویا محمودیان ادامه داد: باید در فروشگاه تجاری، سفارش صورت بگیرد. نمایشگاه تجاری به معنای آن است که بین تاجر و تولید کننده در طولانی مدت ارتباط برقرار شود و ادامه پیدا کند.

    او اظهار امیدواری کرد: اگر بتوانیم در سال آینده تعداد روزهای نمایشگاه را افزایش دهیم، دو روز آن را برای مذاکره تجاری می‌گذاریم و برای این کار میزهای کاری تشکیل می‌دهیم. امسال اولین تجربه میزبانی هیات تجاری را داشتیم. قطعا تعداد هیات‌های تجاری که سال آینده به این نمایشگاه دعوت می‌کنیم بیشتر خواهد بود. ما به یک کسب و کار طولانی مدت فکر می‌کنیم.

    دبیر بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی همچنین درباره اعلام برگزیدگان این نمایشگاه، گفت: ممکن است اعلام برگزیدگان به دلیل افزایش تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته زمان بیشتری ببرد. بزودی اسامی 20 غرفه برگزیده و 30 غرفه برتر فروش صنایع دستی را اعلام می‌کنیم و شاید برای معرفی برترین‌ها مراسمی در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی برگزار کنیم، گرچه هنوز تصمیم جدی برای این کار نگرفتیم.

    او ادامه داد: 20 غرفه برگزیده امسال برای سال آینده نیم‌بها و 30 غرفه برتر فروش، تسهیلات لازم برای شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را می‌گیرند. اولین غرفه برتر فروش می‌تواند از طرف مجری نمایشگاه به صورت رایگان در نمایشگاه مسکو که در تیرماه برگزار می‌شود شرکت کند. استان برتر نیز در یک نمایشگاه تخصصی ویژه آن استان شرکت می‌کند.

    مدیرکل صادرات صنایع دستی همچنین درباره معیارهای انتخاب غرفه‌های برگزیده گفت: معیار غرفه‌های برتر را نیز با اسامی برترین‌ها اعلام می‌کنیم.

    محمودیان درباره آمار فروش چادرهای عشایری نیز بیان کرد: فروش چادرهای عشایر نیز به صورت جدا اعلام می‌شود. برای مثال در چادر استان گلستان جدا از سوغاتی و خوراکی‌های محلی صنایع دستی هم عرضه شده است. در بین آنها نیز چادر زیبا و تمیز برتر را نیز اعلام می‌کنیم.

    او درباره اینکه چرا جای مضیف خوزستان در بین چادرهای عشایری خالی است، بیان کرد: بر اساس اعلام آمادگی استان‌ها چادر عشایرها حاضر شدند.

    مدیرکل صادرات صنایع دستی اضافه کرد: نمایشگاه، کاستی‌ها و مشکلات خاص خودش را داشت، اما من نمایشگاه امسال را دوست داشتم؛ زیرا علی‌رغم فشارهای بسیاری که روی مسئولان بود، فضایی به وجود آمد که تولیدکننده، صادر کننده، تاجر و بازرگان، فروشگاه‌های نسل جدید، سایت‌های تجارت الکترونیک، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کنار هم جمع شوند، همدیگر را بشناسند و با هم تعامل داشته باشند.

    محمودیان گفت: ثبت سفارشات فروشگاه‌های حاضر در نمایشگاه که طی روزهای آینده آمار آن را اعلام می‌کنیم، فوق‌العاده بالا بوده است و به سمت تجاری شدن در پیش است.

    دبیر بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی درباره تبلیغات این نمایشگاه اظهار کرد: شاید بالغ بر 200 نامه به امضای من، معاون صنایع دستی و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تمامی سازمان‌ها، وزارتخانه‌های دولتی، بانک‌ها، اتاق‌های بازرگانی، شرکت‌های بزرگ و کوچک، انجمن‌های مختلف ارسال شده است. هر آنچه که از دست ما در فضای مجازی بر می‌آمده انجام دادیم، ولی در تبلیغات شهری و صدا و سیما به دلیل عدم حمایت آنها موفق نبودیم.

    او افزود: اگر حمایت و همکاری شهرداری و صدا و سیما را داشتیم به طور قطع جمعیت بیشتری از نمایشگاه صنایع دستی بازدید می‌کردند.

    مدیرکل صادرات صنایع دستی بیان کرد: به اذعان تمامی مسئولان مصلی بعد از نمایشگاه کتاب شلوغ‌ترین نمایشگاه که در این مکان برگزار شده، مربوط به صنایع دستی بوده است.

    محمودیان گفت: امیدوارم همه از تجربه‌های بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی درس بگیریم و در بیست و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی در کنار هم باشیم. ما برای آنکه به تجاری شدن صنایع دستی دست پیدا کنیم، باید مشکلات بسیاری را پشت سر بگذاریم. اگر چین و هند در بازارهای جهانی سهم بسزایی را به خود اختصاص داده‌اند، یک شبه به این جایگاه نرسیده‌اند؛ بلکه مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و با برنامه ریزی به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند.

    بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران روز گذشته دوشنبه (10 خردادماه) به کار خود پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت