رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در آستارا

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا از برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در آستارا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، پردل امیری‌نژاد اظهار کرد: با توجه به استقبال گردشگران از غرفه‌های نمایشگاهی در سال‌های گذشته، تصمیم گرفتیم نمایشگاه‌ها تنها ویژه تابستان نباشد و تمام فصول برگزار شود.

    وی افزود: از ابتدای تابستان امسال در چند نقطه از شهر به ویژه ورودی‌های آستارا در شمال و جنوب و بازارچه ساحلی نمایشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی برپا می‌شود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا ادامه داد: در این نمایشگاه‌ علاوه بر عرضه محصولات و صنایع‌دستی شهرستان، غرفه هایی نیز برای ارائه غذا و شیرینی‌های محلی دایر خمی‌شود.

    امیری‌نژاد با بیان اینکه گلیم یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی تولیدی در شهرستان است ، یادآور شد: این هنر همواره با استقبال گردشگران مواجه بوده است.

    وی گفت: آش دوغ، مرغ لونگی «شکم پر»، عسل طبیعی، شیرینی‌های محلی و انواع رب از محصولات غذایی و سنتی منطقه هستند که در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه می‌شود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا به حضور سالانه یک میلیون گردشگر خارجی در این شهرستان اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و حمایت از صنعت صنایع‌دستی می‌تواند ارز آوری برای کشور داشته باشد و در اشتغال پایدار نقش مهمی ایفا کند.

    امیری‌نژاد نبود بازار دایمی عرضه محصولات صنایع‌دستی، محدود بودن در منابع تسهیلات بانکی و بیمه هنرمندان فعال این عرصه را از عمده مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع‌دستی در منطقه ذکر کرد.

    حدود یک‌هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان مرزی بندر آستارا فعالیت دارند.

    شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع شده و در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت