برنامه ریزی مراکز نمایشگاهی در راستای حمایت از صنایع

عصر نمایشگاه- مقاله ای از مسئول تحقیقات نمایشگاه بین المللی مشهد را در متن خبر بخوانید.

برنامه ریزی مراکز نمایشگاهی در راستای حمایت از صنایع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شیرین شریفیان مسئول تحقیقات نمایشگاه بین المللی مشهد در تحلیل و بررسی شرایط روز صنعت نمایشگاهی نوشته است:

    در حالی که ویروس جدید )91-COVID )کماکان در حال گسترش است ، مراکز نمایشگاهی و برگزارکنندگان ناگزیر تلاش می کنند تا برای پاسخگویی به نگرانی های مشارکت کنندگان به راه حل ها و منابعی دست یابند.

    مراکز نمایشگاهی در این طوفان ویروسی مسئولیت بیشتری احساس می کنند تا همچنان در خدمت  صنایع باشند و برای بقا مقاومت کنند. این یکی از چالش برانگیزترین دوران برای صنعت نمایشگاهی جهان در تاریخ معاصر است که نمایشگاهها را در سرتاسر جهان با مساله لغو و تعویق روبرو کرده است. فعالیت تجاری ما بنا به ماهیت خود بر اساس گردهمایی در مقیاس کلان است و این دقیقا همان چیزی است که بنا به دلایل عملی تحت نظارت و کنترل می باشد. 

    عدم برگزاری نمایشگاهها تاثیر دومینویی بر سایر صنایع می گذارد. شرکتهایی که در برگزاری نمایشگاهی دخیل هستند ، شرکتهایی که در نمایشگاه غرفه اجاره می کنند و پیمانکارهایی که در برگزاری نمایشگاه همکاری دارند، همگی به شدت از موج اخیر تعویق ها و لغو نمایشگاهها آسیب دیده اند. 

    برخی معتقدند که ضرر مراکز نمایشگاهی اروپایی بیشتر از آسیا است چرا که صنعت نمایشگاهی اروپا به لحاظ ظرفیت مراکز نمایشگاهی خود در رده باالتری قرار دارند. به همین دلیل تقریبا نیمی از سهم بازار جهانی صنعت نمایشگاهی را به خود اختصاص می دهند و میزبان اکثریت نمایشگاههای بین المللی B2B و B2C جهان هستند.

    نمایشگاههای اروپا از تمامی نقاط جهان شرکتها را به خود جلب می کنند و حداکثر فرصتهای تجاری را ارائه می دهند. پس شرکتهای اروپایی نیازی به سفرهای خارج از اروپا ندارند تا با همتاها و مشتریان بالقوه خود ملاقات کنند. به این ترتیب ضرر واقعی به وجود آمده بسیار بیشتر از تنها لغو نمایشگاه هاست.  در عین حال، برگزارکنندگان

    نمایشگاهها در اروپا در سرتاسر جهان نمایشگاه برگزار می کنند و به این ترتیب از جهانی سازی کسب و کار و رشد جهانی بازار حمایت می شود. در نتیجه بخشی از ضرر در آسیا نیز بر بازیگران اروپایی اثر می گذارد. 

    در خاور میانه نیز مانند سایر نقاط جهان، صنعت نمایشگاهی به دقت وضعیت پیش آمده ناشی از کوید 19 را دنبال می کند . طی چند هفته گذشته مراکز نمایشگاهی با تصمیمات سختی روبرو شده اند. نمایشگاههای منطقه تماما به تعویق افتاده اند. از آنجا که این یک چالش واقعی ست، با درک نگرانی های روز افزون مردم، صنعت نمایشگاهی منطقه نیز تمام تلاش خود را برای کنترل صحیح شیوع ویروس را انجام می دهد.

    بسیاری از نمایشگاهها احتمالا در فصلهای بعدی سال برگزار شوند، اما ضرری که شرکتها تاکنون متحمل شده اند آنها را در معرض مشکلات فراوانی قرار داده است. با این وصف تعهد مراکز نمایشگاهی نسبت به صنعت نمایشگاهی کماکان پایدار است و در راستای حمایت از صنایعی که در خدمت آنها هستند ، برنامه ریزی می کنند و این تعهد چشم انداز مثبت این صنعت را تضمین می کند. از همین روست که به جای لغو نمایشگاهها ، به تعویق برنامه های نمایشگاهی خود مبادرت می ورزند. تعویق برگزاری نمایشگاه بدین معناست که این نمایشگاه ها در زمان مناسب، بهتر و قوی تر برگزارخواهند شد و کماکان جایگاه مهمی برای تقویت و رشد تجارت خواهند بود. 

    اکنون زمان پرداختن به حقیقت است نه وحشت. زمان پرداختن به علم نه شایعات. زمانی برای همبستگی نه افتراق. ما در این زمان با یکدیگر همگام و همراه هستیم. هنگام مواجهه با عدم قطعیت ها یا بحران ها ، شناسایی منابع اطالعاتی معتبر و به روز برای تصمیم گیری های مسئولانه بسیار مهم است. پس پیوسته آخرین اطلاعات رسمی را بررسی کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت