پاسخ کارشناسان به یک پرسش مهم

چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی دارید؟

عصر نمایشگاه- بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه به شمار می‌رود. بدون‌شک راه‌های متعددی برای بهبود وضعیت این صنعت وجود دارد. در این زمینه، ۲۹ متخصص صنعت نمایشگاهی در پاسخ به این پرسش: «شما برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی چه پیشنهادی دارید؟» عقاید خود را درباره این صنعت و تغییرات مورد نیاز و علت این تغییرات مطرح کرده‌اند. مجله EXPO در مصاحبه با برخی از پیشگامان صنعت نمایشگاهی آمریکا نظر آنها را درباره تغییراتی که اگر می‌توانستند بر این صنعت اعمال می‌کردند، جویا شد. این پاسخ‌های متنوع برخی از مسائل روز را مطرح می‌سازد از جمله نیاز به ارزیابی، تعامل نمایشگاهی بیشتر، بهبود سالن‌های نمایشگاهی، اندازه‌گیری بازدهی سرمایه‌گذاری (ROI) ، لزوم وجود یک هیات دولتی و نماینده برای این صنعت. نظر این خبرگان صنعت نمایشگاهی را بخوانید.

چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی دارید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نانسی ‌هاسلباک، ریاست و مدیر عامل شرکت ارتباطات امور تجاری‌، پورتلند
    من ترجیح می‌دهم حضور مشتریان در نمایشگاه را تسهیل کنم. ما بر اساس مترمربع از غرفه‌داران پول می‌گیریم که ارزش واقعی آنچه از نمایشگاه دریافت می‌کنند را منعکس نمی‌کند. به علاوه، اجاره غرفه تنها اولین گام از مراحل چندگانۀ فرآیند حضور در نمایشگاه است.
    برگزارکنندگان نمایشگاه باید همکاری بیشتری با صاحبان مرکز نمایشگاهی و پیمانکاران خدماتی داشته باشند تا پکیج کاملی به غرفه‌داران ارائه کنند. و یا شاید بتوان کل سیستم قیمت‌گذاری را تغییر داد و بر اساس جذب مخاطب واجد شرایطی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند، نرخ‌گذاری کرد‌.
    کریس براون، معاونت اجرایی امور همایش‌ها و امور تجاری انجمن ملی رادیو و تلویزیون واشنگتن
    «من به تغییرات در جهتی گرایش دارم که خدمات نصب و جمع‌آوری غرفه را برای غرفه‌داران تسهیل کند. ما از آنها می‌خواهیم که در نمایشگاه‌هایمان شرکت کنند، از آنها چک می‌گیریم آنگاه آنها را سردرگم می‌گذاریم که چگونه تدارکات نصب و جمع‌آوری کالاهای نمایشی و ضمایم غرفه خود را به سرانجام برسانند. ما آنها را وادار می‌کنیم تا با فهرستی از پیمانکاران فرعی و اتحادیه‌ها کار کنند. به روشی جدید و مدل‌های جدید نیاز است. هم‌اکنون تلاش‌هایی صورت گرفته است. اکنون حداقل یک مدیر نمایشگاه داریم که به عنوان پیمانکار عمومی عمل می‌کند. به این ترتیب ارتباطات ساده و موثر صورت می‌گیرد و در هزینه غرفه‌داران صرفه‌جویی می‌شود.»

    داگ دوکیت‌، ریاست و مدیر‌عامل مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاهی‌، تگزاس
    برگزارکنندگان نمایشگاه باید بدانند که آنها بخشی از صنعت نمایشگاه هستند و نه صنعت خاصی که نمایشگاه به خاطر آن برگزار می‌شود. فعالیت تجاری آنها بازاریابی رو در رو است. 
    صنعت نمایشگاه در ترویج خودش ناموفق بوده است زیرا برگزارکنندگان ترجیح می‌دهند رویدادهای خود را ترویج کنند و نه یک صنعت بزرگ‌تر را. از همین روست که کل صنعت آسیب‌پذیر می‌شود.
    ما باید برای صنعت نمایشگاهی موقعیتی ویژه قائل شویم و این کار با تحقیق آغاز می‌شود و ارزش نمایشگاه‌ها را کاملا مستند می‌سازد و ماهیت جدی این فعالیت تجاری را که در جهت نیل به نتایج عمل می‌کند، ثابت می‌کند. سپس این داده‌ها را می‌توانیم برای ترویج صنعت نمایشگاهی و حمایت از موقعیت درجه 1 بازاریابی خود به کار بریم.

    کریس لوی، مدیرعاملEncore Media‌، لس‌آنجلس
    در حالی که برخی از نمایشگاه‌های ابتکاری جایگاه مهمی در صنعت نمایشگاهی پیدا کرده‌اند اما به طور کلی این صنعت روی فرصت‌های بیشماری که پلت‌فرم‌های رسانه‌ای مانند بلاک و ویدئوی آنلاین ارائه می‌دهند، سرمایه‌گذاری نمی‌کند.
    من معتقدم که باید از فلسفه 10-20-70 گوگل استفاده کنیم که اساسا تصریح می‌کند، شما 70 درصد از وقت خود را روی محصولات موجود متمرکز می‌کنید، 20 درصد را روی نوآوری‌ها برای محصولات موجود و 10 درصد روی ایده‌های جدید اکتشافی. صنعت نمایشگاهی تنها هنگامی قادر است پتانسیل واقعی خود را محقق سازد که نوآوری بخشی از فرهنگ و مدل‌های کاری باشد و نه فقط پروژه یا اقدام واکنشی.

    استیون ‌هاکر، ریاست انجمن بین‌المللی نمایشگاه‌ها و رویدادها، دالاس
    من تعریف شرکت‌ها را از مدیر غرفه تغییر می‌دادم. در بسیاری از موارد این نقش موقت است و منجر به عدم انسجام و ناهماهنگی می‌شود. مثلا کارکنانی در غرفه مشغول به کار می‌شوند که با تکنیک‌های مدیریت غرفه آشنایی ندارند. همچنین منجر به از دست دادن بسیاری از مشتریان احتمالی می‌شود که در نمایشگاه حضور یافته‌اند و این به شدت مغایر با ماهیت مشارکت در نمایشگاه است. پس می‌توان به شرکت‌ها کمک کرد تا مجموعه‌ای از کارها به یک عنوان شغلی اختصاص یابد و نه هر کسی که در غرفه کار می‌کند و به‌منزله بخشی از واحد بازاریابی تلقی شود.

    چارلز بری، ریاست و مدیرعامل انجمن بین‌المللی جاذبه‌ها و پارک‌های تفریحی، الکساندریا
    من می‌خواهم شاهد غرفه‌دارانی باشم که نقشی فعال در ترویج پیش از نمایشگاه دارند. بسیاری از آنها با این ذهنیت می‌آیند که «نمایشگاه برگزار می‌شود و بازدیدکننده‌ها می‌آیند.» سپس وقتی که جمعیت دلخواه حضور نمی‌یابد، انگشت اشاره به سوی برگزارکنندگان نمایشگاه برمی‌گردد.
    اگر غرفه‌داران درگیر ترویج و تبلیغات پیش از نمایشگاه نشوند احتمالا برنامه‌ریزی دقیقی هم برای ملاقات با مشتریان تنظیم نمی‌کنند و متعجب می‌شوند که چرا برخی از غرفه‌داران اینقدر فعال و پر‌مشغله هستند. این همه به ترویج پیش از نمایشگاه، زمانبندی قرار ملاقات‌ها و آموزش کارکنان برای انجام صحیح کار در محل مربوط می‌شود.

    ادوارد کروز، ریاست و مدیرعامل انجمن نمایشگاهی الکروز
    همانگونه که صنعت نمایشگاهی بین‌المللی‌تر می‌شود و با افزایش تعداد کشورهایی که نقش مهمی در بازار جهانی ایفا می‌کنند، ما نیز باید استانداردهای جهانی این صنعت و بهترین روال‌های اجرایی را ارائه دهیم. رویدادهای مهم مشارکت‌کنندگان بین‌المللی بیشتری پیدا می‌کنند و برگزارکنندگان باید آمادگی بیشتری برای پذیرایی و اسکان این مشارکت‌کنندگان داشته باشند. کشورهای در حال توسعه باید استانداردها و تخصص خود را به‌روز کنند و افزایش دهند تا در حد اصول جهانی باشند. انجمن‌های نمایشگاهی باید تلاش‌های خود را در جهت تهیه استاندارد بین‌المللی برای صنعت نمایشگاهی هماهنگ سازند.

    ژول دیویس، مدیرعامل شرکت رویدادهای JD
    سالن‌های نمایشگاهی باید جانمایی گویاتری داشته باشند تا خریداران قوی با غرفه‌داران تعامل تجاری پیدا کنند. در اکثر مراکز نمایشگاهی بین سالن‌های نمایشگاهی و اتاق‌های سمینار و مشاوره راه طولانی است و زمان قابل توجهی را از غرفه‌داران می‌گیرد. شاید بهتر باشد که ساختمان‌های جدید به نحوی طراحی شوند که دیوارها عایق صدا و قابل جابه‌جایی باشند یا راه‌هایی برای تهیه اتاق‌های کنفرانس در سالن‌های نمایشگاهی موجود پیش‌بینی کنند.

    مارگارت پدرسون، ریاست Prism Business Media
    من ترجیح می‌دهم شاهد نمایشگاه‌هایی باشم که ارزش بیشتری ارائه می‌دهند و شامل عوامل مختلف یک رویداد موفق می‌شوند مانند مقایسه محصول، شکل‌گیری اتحاد استراتژیک، مولفه آموزشی و یافتن راه‌حل‌ها. هر رویداد برخی از این عوامل را دارد اما نه الزاما همه آنها را. فناوری نیز مولفه‌های جدیدی خلق می‌کند. دوست دارم شاهد نمایشگاه‌های بیشتری باشم که از آن بهره‌برداری می‌کنند. وب می‌تواند زندگی یک رویداد را بیش از 2 یا 4 روز همیشگی خود تمدید کند. در حالی که همیشه یک قضیه ارزش مرکزی وجود دارد، فرصت‌ها وسیع‌تر می‌شوند.

    ریچارد مید، مدیرعامل Jordan Edmiston Group Inc.
    من می‌خواهم شاهد صنعتی باشم که به شکل گسترده‌ای از وب استفاده می‌کند و انجمن‌های نمایشگاهی نقش فعال‌تری در انتشار این پیام به برگزارکنندگان نمایشگاه ایفا کنند. بسیاری از نمایشگاه‌ها هنوز وب‌سایت‌های خود را تنها به‌منزله راهی موثر برای ثبت‌نام غرفه‌داران و بازدیدکنندگان در نمایشگاه بعدی می‌دانند. اما نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد که فناوری وب برای تقویت بسیاری از نمایشگاه‌ها برای دست یافتن به خریداران و فروشندگان عمل می‌کند و قبل، طی و بعد از برگزاری نمایشگاه‌ها به کار می‌روند که رویدادها را از ارتباطات استاتیک به رویدادهای دینامیک تمام وقت تغییر شکل می‌دهد و جهت تسهیل اندازه‌گیری ROI که برای خریداران و فروشندگان حیاتی است، عمل می‌کند.

    جیمز فورلنزا، همتا و مدیرعامل شرکت Agile Events
    من خواهان آن هستم که صدایی واحد نماینده این صنعت باشد. در طول سالیان متمادی با چالش‌ها و مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو بوده‌ایم که به از هم گسیختگی صنعت ما منجر شده و اکنون وجود یک صدای واحد به‌منزله حمایت، تحقیقات صنعت نمایشگاهی، بازاریابی و روابط عمومی و آموزش بسیار ضروری می‌نماید. بسیاری از شاخه‌های صنعت با یک صدا و پیام وارد بازار می‌شوند. ما در نحوۀ معرفی خود چندگانه عمل می‌کنیم. صنعت نمایشگاه باید متحد شده و به گروهی قوی‌تر تبدیل شود.

    شن گیور، ریاست و مدیرعامل Trade fair Group Inc
    من به آموزش و تعلیم در این صنعت معتقدم. نبود برنامه آموزشی در برنامه‌های بازاریابی و فعالیت تجاری این صنعت در دانشگاه‌ها بدان معناست که استخدام‌های جدید باید از دو مسیر یادگیری مهم به طور همزمان صورت بگیرد: شناخت صنعت نمایشگاهی و صنعتی که در رویداد معرفی می‌شود.
    شاید بتوانیم با همکاری یکدیگر برنامه‌ای آموزشی تهیه کنیم که به عنوان دوره آموزشی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها به کار می‌رود و سازمان‌های نمایشگاهی از فارغ‌التحصیلان این موسسات آموزشی استفاده کنند. علاوه بر این، انجمن برگزارکنندگان مستقل نمایشگاه (SISO) و سایر سازمان‌ها آموزش‌های بیشتر و گواهینامه‌های مرتبط را ارائه دهند.

    باب جیمز، مدیرعامل Frost Miller Group
    برگزار‌کنندگان نمایشگاه بیش از حد بر غرفه‌داران و اسپانسرها تمرکز دارند. اکنون زمان آن است که روی بازدیدکنندگانی متمرکز شویم که احتمالا توقع بیشتری از نمایشگاه دارند، از نظر زمانی در مضیقه هستند و به خاطر هزینه‌ای که برای حضور در نمایشگاه می‌کنند، بیش از غرفه‌دار تحت فشار قرار دارند.
    برگزارکنندگان نمایشگاه باید با بازدیدکنندگان مانند مسافران پرواز درجه یک رفتار کنند و همان خدمات و تسهیلات ارزش افزوده‌ای را در اختیارشان قرار دهند که مسافران تجاری انتظار دارند.
    مثلا می‌توان هزینه سفر و اقامت خریداران بزرگ را برای شرکت در نمایشگاه پرداخت کرد، زیرا آنها برای غرفه‌داران بسیار مهم هستند. این یک راز رقابت در تجارت است که به برگزارکنندگان نمایشگاه برگی برنده می‌دهد.

    راندال لمیک، مدیر اجرایی ICIA/INFOCOMM
    ما باید ارزیابی‌های ROI بهتری برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان داشته باشیم. علاوه بر اندازه‌گیری کمی مشارکت و پتانسیل خرید برای غرفه‌داران باید اندازه‌گیری‌های کیفی برای امور ناملموس نیز داشته باشیم مانند ایجاد ارتباط و برندسازی. در مورد بازدیدکنندگان، اندازه‌گیری ROI آنها عبارت است از فرصتی که برای انجام فعالیت تجاری در نمایشگاه دارند در مقابل تماس‌های تلفنی متعدد از طرف شرکت‌های مختلف. ارزیابی‌های ROI برای بازدیدکنندگان شامل ایجاد ارتباط با سایر بازدیدکنندگان و کارکنان غرفه نیز می‌شود.

    جف لیتل، مدیرعامل White Plains
    مراکز همایش برای مشارکت قوی‌تر با برگزارکنندگان نمایشگاه، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان باید اینترنت رایگان در اختیارشان بگذارند. جهان وایرلس می‌شود و مراکز همایش باید از این سرویس ضروری درآمد لازم را کسب کنند. اتصال وایرلس با ارائه ایمیل، صوت، نمابر، دسترسی به سیستم‌های تجاری و قابلیت‌های جست‌وجوی وب امتیاز بزرگی است که مراکز نمایشگاهی می‌توانند در اختیار کاربران خود قرار دهند. هرچند این سرویس با هزینه بالایی همراه است اما مراکز نمایشگاهی برای تامین این سرویس باید مدل اقتصادی خود را تغییر دهند.

    باب مک گراگر، مدیرعامل Diversified Business Communication
    ما باید مرکز تحقیقات داشته باشیم که مزایا و تاثیر ROI بر غرفه‌دارانی که مشارکت خود در نمایشگاه را ترویج می‌کنند، با عدد و رقم نشان دهد.
    مشارکت در نمایشگاه روند ثابتی را طی می‌کند و باید بهترین فرصت را در اختیار غرفه‌داران قرار دهیم تا مخاطب بیشتری داشته باشند. از آنجا که غرفه‌داران، خریداران صنعت را می‌شناسند، مشارکت آنها نتایج چشمگیری به بار می‌آورد.
    اگر بتوانیم غرفه‌داران بیشتری را قانع سازیم تا خودشان تبلیغات کنند، می‌توانیم منابع بازاریابی خود را از مدل سنتی تغییر جهت داده و در جهت ابزارهای تبلیغاتی بهتری حرکت کنیم.

    مایکل فین، معاونت نمایشگاه‌های VNU
    ما در مقام برگزارکنندگان نمایشگاه، باید نسبت به مسائل محیطی پاسخگو و مسئول باشیم و راه‌حل‌هایی ارائه دهیم که برای کره زمین مناسب هستند.
    مثلا با استفاده از کاغذهای قابل بازیافت، انتشار راهنمای سبز که حمایت غرفه‌داران‌مان از حفظ محیط زیست را ترویج می‌کند، از این قضیه حمایت می‌کنیم. همچنین با سازمان‌های غیرانتفاعی کار می‌کنیم و ضایعات قابل بازیافت هر نمایشگاه را به آنها تحویل می‌دهیم. در بلندمدت به نمایشگاه‌های بدون کربن (Carbon-Neutral) می‌اندیشیم. این باید هدف هر شرکت نمایشگاهی باشد.

    کوین رابیت، ریاست و مدیرعامل GES Exposition Services
    ما باید رویت‌پذیری رویدادها و نمایشگاه‌ها را برای مقامات ارشد بازاریابی شرکت‌ها افزایش دهیم. صنعت ما موثرترین رسانه بازاریابی را برای ترویج برندسازی و تقویت روابط مشتری ارائه می‌دهد. برای این کار باید بتوانیم به وضوح و دقت، ارزش بازاریابی رو در رو را در راستای کسب اطلاعات مطرح سازیم و مخارجی را که طی بازاریابی رو در رو در صنعت نمایشگاهی هزینه می‌شود، با سایر رسانه‌ها مقایسه کنیم و نشان دهیم که مقرون به‌صرفه‌ترین روش استفاده از نمایشگاه‌هاست.

    کری اسمیت، ریاست Red 7 Media
    اکنون برگزارکنندگان نمایشگاه فرصت دارند تا خود را به غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نزدیک‌تر کرده و نمایشگاه‌هایی برگزار کنند که منحصربه‌فرد و فکورانه‌تر هستند. ما فقط در کار اجاره غرفه نیستیم. نمایشگاه‌هایی در سطح جهان هستند که باید از آنها الگوبرداری شود، مانند نمایشگاه‌هایی که مثل غرفه‌های موزه‌ها طراحی شده‌اند. بازدیدکننده به شکل کنترل شده و بر اساس موارد مورد علاقه خود از سالن‌ها عبور و بازدید می‌کند. برای رسیدن به این خلاقیت، سازمان باید کسانی را استخدام کند که نه فقط از نمایشگاه بلکه از طیف وسیع بازاریابی آگاهی دارند. هر چند برای برگزاری نمایشگاهی بی عیب به تخصص‌های لجستیکی و عملیاتی نیاز است اما به کسانی هم نیاز داریم که موضوع نمایشگاه و بازاریابی را می‌شناسند.

    جف پرایس، مدیر Cygnus Expositions
    مراکز نمایشگاهی باید خودشان چیزی بیشتر از یک مقصد باشند. بی جهت نیست که لاس وگاس و ارلاندو بزرگ‌ترین شهرهای نمایشگاهی آمریکا هستند. آنها چیز زیادی برای عرضه دارند. مراکز نمایشگاهی باید متناسب با تقاضای بازدیدکننده عمل کنند و جاذبه‌های بیشتری در اختیار آنها بگذارند. مثلا رستورانی بزرگ در مرکز نمایشگاه می‌تواند یک نقطه شروع باشد. برخی ‌مراکز نمایشگاهی قبلا وارد این مسیر شده‌اند. اما به تسهیلات بیشتری نیاز است. مراکز همایش بزرگ کمک می‌کنند تا نمایشگاه‌هایی با نشاط و مهیج برگزار شوند و بازدیدکنندگان به ایده‌هایی نو، محصولات جدید، یادگیری تجربی و فرصت‌های ارتباطاتی جالبی دست یابند.

    پیتر ناتان، ریاست نمایشگاه بین‌المللی PWN
    نگرانی من این است که بسیاری از سازمان‌های نمایشگاهی همگی کاری مشابه می‌کنند: برای کسب درآمد از فروشندگان و تامین‌کنندگان می‌جنگند. زمانی طولانی برای برگزاری جلسات بین فروشندگان، تامین‌کنندگان و برگزارکنندگان سپری می‌شود. ما باید برخی از انجمن‌ها را ادغام کنیم و سایر نشست‌ها و جلسات انجمنی را در یک محل برگزار کنیم تا مجبور نباشیم مدتی طولانی از دفتر کارمان دور بمانیم. این کار به کاهش هزینه‌های اسپانسری برای فروشندگان و تامین‌کنندگان نیز کمک می‌کند.

    دیوید زیمرمن، ریاست Southern Shows Inc
    نمایشگاه‌ها باید تعاملی‌تر شوند. بازدیدکنندگان باید بتوانند به راحتی وارد شوند، بررسی کنند و عملا محصولاتی را که در نمایشگاه می‌بینند، بشناسند و حداقل باید هنگام تماشای کسی که محصول را نمایش می‌دهد، پذیرایی شوند.
    مزیت اصلی نمایشگاه‌ها بر اینترنت هستند و نسل‌های آینده بازدیدکننده نمایشگاه تنها با نگاه کردن و صحبت کردن قانع نخواهند شد.
    نمایشگاه‌های خوب بازدیدکننده را درگیر می‌کنند و می‌دانند چگونه محصول را بفروشند.

    یان سکویرا، معاونت شرکت Exhibitsurveys
    من طی 21 سال خدمتم در این صنعت شاهد تغییرات بسیاری بوده‌ام (مثلا اضمحلال نمایشگاه‌های بزرگ افقی، ازدیاد نمایشگاه‌های خصوصی، پذیرش ممیزی‌ها و ادغام‌ها)، با این حال هنوز بسیاری از امور مانند گذشته است. تاثیر عمیق و اهمیت این صنعت هنوز مانند سایر رسانه‌های بازاریابی تلقی نمی‌شود. ما باید تلاش‌های خود را با ارائه استانداردها و اندازه‌های متریک انجام دهیم.

    استفان شولدنفری، ریاست انجمن غرفه‌داران نمایشگاهی
    من معتقدم تمام نمایشگاه‌های موجود به ممیزی نیاز دارند. در نمایشگاه نیز درست مانند مجلات، بدون وجود تایید یا ممیز طرف سوم به سختی می‌توان گفت وضعیت چگونه است. غرفه‌داران به شدت طالب آن هستند که تجربه نمایشگاهی خود را توجیه کنند و اگر با ترکیب خاص نمایشگاه آشنا نباشند، واقعا نمی‌توانند ROI یا بازدهی اهداف (ROO) خود را به درستی حساب کنند. ممیزی یعنی قدرت خرید و آمارگیری نفوس. ممیزی اطلاعاتی را به غرفه‌داران می‌دهد که برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه خرید به آنها نیاز دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت