همزمان با روز جهانی صنایع دستی؛

نمایشگاه صنایع دستی در قروه برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در شهرستان قروه با هدف معرفی آثار هنری شاخص منطقه برگزار گردید.

نمایشگاه صنایع دستی در قروه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، نمایشگاه صنایع دستی شامگاه پنجشنبه به مناسبت روز صنایع دستی در شهرستان قروه افتتاح و برپا شد.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قروه در جریان بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی به منظور معرفی و شناساندن آثار دستی هنرمندان شهرستان بسیار مفید و دارای سود و بهره وری بالایی است.

    به گفته علی بهنیا باید از ظرفیت ها و پتانسیل های صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

    وی توسعه صنایع دستی را نیازمند معرفی صنایع دستی دانست و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ها نقش مهمی در معرفی صنایع دستی به مردم دارد.

    بهنیا با اشاره به اینکه توجه به صنایع دستی به خصوص در مناطق محروم و روستایی می تواند اقتصاد مقاومتی را به عمل برساند، افزود: ایجاد مجتمع های تولیدی نمایشگاهی جهت حضور مستقیم تولید کنندگان، فعال کردن تعاونیهای صنایع دستی، تلاش برای کیفی سازی محصولات، اختصاص شماره پروانه تجاری، جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و نیز تهیه مواد اولیه موردنیاز با کیفیت بالا از جمله مواردی است که می تواند در ارزآوری و اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی تأثیرگذار باشد.

    وی از فعالیت بیش از 10 کارگاه در حوزه های معرق و منبت کاری، چرم سازی، تراش سنگ های نیمه تزئینی و نیز سنگهای تزئینی، سفال گری، حجاری سنگ، کوردی دوزی، گلیم بافی و کلاش دوزی خبر داد.

    بهنیا آموزش دیدگان سال جاری در رشته های کوردی دوزی، گلیم بافی و کلاش دوزی را 120 نفر اعلام کرد و یادآور شد: پس از پایان دوره، برای هنرجویان کارتهای مهارت صادر می شود و نیز برای ایجاد انگیزه بهتر، بیمه مشاغل خانگی به هنرجویان اختصاص داده خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه نیاز است با استفاده از ارزآوری صنایع دستی به توسعه اقتصادی شهرستان کمک شود، تصریح کرد: برداشتن موانع موجود برای فعالیت هرچه بهتر کارگاه های صنعتی با ایجاد بنگاه های اختصاصی تعاونی و نیز تسهیل گری در خصوص سرمایه گذاری در این حوزه می تواند افزایش تولید صنایع دستی و نیز رونق این رشته را به همراه داشته باشد.

    لازم به ذکر است که در هنگام برگزاری این نمایشگاه، مسئولان شهرستان از کارگاه های فعال صنایع دستی بازدید و مشکلات صنعت گران این عرصه را شنیده و بر رفع موانع موجود تأکید کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت