در شهر پکن پایتخت چین ؛

برگزاری نمایشگاه نفیس‌ترین آثار فرهنگی و هنری ایران در چین

عصر نمایشگاه- نفیس ترین آثار فرهنگی، هنری و صنایع دستی هنرمندان ایران در نمایشگاهی مشترک با هنرمندان چینی در شهر پکن پایتخت چین به نمایش در آمد.

برگزاری نمایشگاه نفیس‌ترین آثار فرهنگی و هنری ایران در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه که عنوان «از چین تا ایران؛ ارتباط فرهنگی و گفت‌وگوی هنرهای دستی دو کشور» برای آن انتخاب شده، در قالب تبادلات فرهنگی جاده ابریشم میان ایران و چین روز شنبه در «موزه میراث ناملموس» شهر پکن برپا شده است.

    گفتنی است ، دست اندرکاران بخش فرهنگ و هنر چین به دلیل ارتباطات مناسب دو کشور در حوزه فرهنگی، در این دوره از نمایشگاه فضایی کاملا مناسب را در چهار بخش به منظور معرفی آثار هنری و فرهنگ اصیل ایران؛ به هنرمندان کشورمان اختصاص داده اند که جلوه ویژه ای به فضای نمایشگاه داده است.

    اول شامل فرش ایرانی، به عنوان مهمترین و شناخته‌ شده ترین سمبل هنر و صنایع دستی ایران اختصاص یافته است که در آن تعدادی از نفیس ترین فرشهای هنرمندان و اساتید کشورمان از شهرهای اصفهان، تبریز و قم به نمایش در آمده است.

    صنایع دستی فلزی شامل هنرهای قلمزنی، مشبک کاری و میناکاری بخش دیگری از نمایشگاه را به خود اختصاص داده که در این بخش نیز آثاری ارزشمند از قلمزنی استاد بهزاد ساعی، آثار مشبک استاد جواد سقایی و آثار مینای مرحوم استاد حسین اسماعیلی به نمایش درآمده‌اند.
    زیورآلات دست ساز هنرمندان جوان ایرانی نیز که فضایی از این نمایشگاه به این هنر اصیل ایرانی اختصاص داده شده، نشان دهنده جلوه دیگری از هنر هنرمندان کشورمان در نمایشگاه «از چین تا ایران؛ ارتباط فرهنگی و گفت‌وگوی هنرهای دستی دو کشور» است که توانسته به خوبی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید.

    معرفی صنایع دستی غیر فلزی، شامل هنرهای خاتم، معرق چوب، ساز سازی و همچنین مینیاتور ایرانی از جمله دیگر بخش های این نمایشگاه است.

    در این بخش همچنین آثار مینیاتور استاد محمود لاهیجانیان که از هنرمندان برجسته نگارگری و از شاگردان مرحوم استاد امامی و استاد فرشچیان است، زینت بخش دیوارهای نمایشگاه هستند.

    تعدادی از محصولات نفیس خاتم از استادان ترکان و ناطق، تابلوهای معرق چوب از آثار استاد کاوه، و سه عدد از سازهای بسیار نفیس استاد محمدی، از دیگر محصولات ارائه شده در این فضا می‌باشند.

    آخرین بخش در نظر گرفته شده برای معرفی میراث فرهنگی ناملموس ایرانی در این نمایشگاه، شامل ادبیات و اسطوره ها، آداب و رسوم، غذاها و نوشیدنی‌ها است که در قالب کتاب‌های نفیس و نمایش عکس و فیلم‌های کوتاه برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آید.

    نمایشگاه «از چین تا ایران؛ ارتباط فرهنگی و گفت‌وگوی هنرهای دستی دو کشور» به مدت یک ماه در «موزه میراث ناملموس» شهر پکن میزبان علاقمندان به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت