آماده‌سازی نیروی کار برای نمایشگاه

عصر نمایشگاه- علاقه‌مندم جلسه‌هایی که در رابطه با غرفه‌داری برای کارکنانم برگزار می‌کنم برای آنها بسیار سودمند باشد؛ اما بسیاری از کارکنان در همان چند دقیقه اول نسبت به ادامه جلسه خسته و دل‌زده می‌شوند! چگونه می‌توانم کارکنانم را در تمام زمان برگزاری جلسه به موضوع مورد بحث علاقه‌مند نگه‌دارم؟

آماده‌سازی نیروی کار برای نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، بهترین راه برای جلب علاقه کارکنان نسبت به موضوعات جلسه این است که مطالب به نحوی غیرقابل‌ پیش‌بینی و جدید ارائه شوند! درواقع شیوه انتقال مطالب نقشی بسیار کلیدی را ایفا می‌کند. در زیر چند نکته مفید در رابطه با چگونگی جلب‌توجه کارکنان به موضوعات جلسه‌ها و هرچه بیشتر فعال بودن آنها در این جلسات آمده است:
    فهرستی از سخنرانان تهیه کنید: شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه نسبت به شنیدن سخنان افراد دیگر هنگامی‌که صحبت‌های سخنران اصلی به پایان رسیده است، مشتاق‌ترند! علاوه بر این، هنگامی‌که افرادی به‌جز سخنرانان اصلی صحبت‌های خود را مطرح کنند، نوعی حس اتحاد فراگیر برای شرکت‌کنندگان به وجود می‌آید. در این هنگام جمله «تو در مقابل همه» جای خود را به جمله «همه اینجا در کنار هم هستیم» می‌دهد! به همین علت سعی کنید، به‌غیر از سخنرانان اصلی، فهرستی از افراد برای صحبت‌کردن، تهیه کنید. در ضمن به افراد مورد نظرتان پیش از برگزاری جلسه اطلاع دهید تا با آمادگی کامل برای صحبت‌کردن در جلسه حضور پیدا کنند.
    از وسایل جذاب و سرگرم‌کننده استفاده کنید: از هر وسیله‌ای که به نظرتان می‌تواند برای شرکت‌کنندگان جذابیت داشته باشد، استفاده کنید. از کلاه‌های جالب و عصاهای جادویی گرفته تا جعبه‌های اسرارآمیز، همه و همه می‌تواند برای ایجاد حس کنجکاوی شرکت‌کنندگان مورداستفاده قرار گیرد! تجربه ثابت کرده است که اینگونه وسایل سرگرم‌کننده می‌تواند هر جلسه خشک و رسمی را به بهترین شکل ممکن به فضایی برای رساندن پیام‌های نمایشگاهی تبدیل کند.
    مدام حرکت کنید و سؤال بپرسید: یک هدف متحرک همیشه بیشتر از یک هدف ثابت جلب‌توجه می‌کند. پس سعی کنید مدام حرکت کنید. از ایستادن زیاد هنگام صحبت کردن بپرهیزید. این کار باعث جلب‌توجه هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان می‌شود. به‌علاوه، تعدادی سؤال برای پرسیدن از حاضران و شرکت دادن آنها در بحث در نظر بگیرید. سؤالاتی نظیر اینکه «هنگام بروز هرگونه اتفاق عکس‌العمل شما چیست؟» و یا «پیشنهاد شما برای بالا بردن تأثیر تبلیغات کلامی چیست؟» توجه داشته باشید که هنگام طرح اینگونه سؤال‌ها، پاسخ را فقط از کسانی که دست خود را بالا می‌برند، نخواهید! سعی کنید افراد آرام و غیرفعال را با طرح سؤالات در بحث شرکت دهید. همچنین می‌توانید برای افراد فعال هدایای ویژه از قبیل پول نقد و یا کارت هدیه در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید هدف شما به‌هیچ‌وجه خجالت‌زده کردن افراد شرکت‌کننده نیست! بنابراین از طرح سؤالات مشکل و تخصصی خودداری کنید.
    نکات ذکرشده در بالا در عین سادگی تأثیرگذاری بسیار زیادی دارند و نه‌تنها می‌توانید شرکت‌کنندگان را به موضوع موردبحث علاقه‌مند کنید، بلکه باعث بالا رفتن جذابیت هرچه بیشتر جلسه شما می‌شود. قطعا هنگامی‌که تأثیر عمل کردن به قدم‌های بالا را در جلسه‌های خود ببینید، شگفت‌زده خواهید شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت