۱۰ راه مؤثر برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه

عصر نمایشگاه- زمانی که در نمایشگاه حضور دارید، بهتر است تمام تلاشتان را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به کار بگیرید؛ اما چطور می‌توانیم این کار را انجام بدهیم؟

۱۰ راه مؤثر برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در ادامه به معرفی 10 مورد مفید برای بازدید بیشتر می‌پردازیم.

    1. احساس و نگاهی درست از خودتان به نمایش بگذارید. آگاه باشید که غرفه شما همچون دریچه‌ ذهن و تفکر شما خواهد بود؛ پس از تمام ترفندهای طراحی استفاده کنید تا غرفه شما این پیام را فریاد بزند: «بیا داخل را ببین!» برای این کار می‌توانید از پوسترها، محصولات و علائم خاصی استفاده کنید که بیشترین جلب‌توجه را داشته باشند.
    2. به خاطر داشته باشید که غرفه کوچک هم می‌تواند زیبا باشد. نمایشگاه، محلی برای به نمایش گذاشتن بودجه و هزینه‌های هنگفت نیست، بلکه نمایشی از بلندپروازی و خلاقیت است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که هر چه غرفه بزرگ‌تری بگیرند، بی‌شک بازدیدکنندگان بیشتری هم خواهند داشت درصورتی‌که اصلا اینطور نیست. قبل از برگزاری نمایشگاه تصمیم بگیرید که چه مقدار فضا احتیاج دارید، سپس برای همان مقدار بهترین کارهایی را که می‌توانید انجام بدهید، عملی کنید.
    3. از قبل شبیه‌سازی کنید. قبل از برگزاری نمایشگاه، دقیقا همان پروژه‌ای که قصد اجرایش را دارید، در اندازه اصلی ایجاد کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بدانید دقیقا چقدر فضا در اختیار دارید، چیدمان نهایی چه خواهد بود، چند نفر کارمند احتیاج است و چه چیزهایی اضافه و بی‌مصرف است.
    4. دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید، بیان کنید. در غرفه‌ از عناصری استفاده کنید که به‌صورت دقیق، واضح و مختصر پیام شرکت و کسب‌وکارتان را منتقل می‌کند. بهتر است از قبل اهداف موردنظرتان را مرور کرده، بهترین‌ها را انتخاب کرده و برای دستیابی به آنها تلاش کنید. همچنین مطمئن شوید که گروه طراحی،‌ اهداف شما را درک کرده‌ و در لیست اصلی قرار داده ‌است.
    5. هر چه می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. می‌توانید این کار را با تنظیم انواع گوناگون از نور، تجهیزات صوتی، صفحه‌نمایش‌ها و وسایل الکترونیکی انجام دهید. پوسترها و علائم راهنما هم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. به خاطر داشته باشید که متن‌های طولانی را هیچ‌کس نمی‌خواند؛ همچنین استفاده از محرک‌های تصویری زیاد، افراد را دچار سردرگمی می‌کند.
    6. بیش‌ازحد خرج نکنید. داشتن غرفه در نمایشگاه، به معنای خرید وسایل غیرضروری و خرج کردن‌های بیهوده نیست. می‌توانید از همان وسایلی که در محل کار موجود هستند نهایت استفاده را ببرید.
    7. هدایای کاربردی در نظر بگیرید. دقت کنید که بروشورها و کاغذهای تبلیغاتی عمر چندانی ندارند. این را می‌توانیم از زمین نمایشگاه متوجه شویم. اکثر بازدیدکنندگان یا بهتر است بگوییم تمام بازدیدکنندگان، سنگینی این بروشورها را تحمل نمی‌کنند و روی زمین رهایشان می‌کنند و بعد از مدتی کاملا شما را از یاد می‌برند. اگر می‌خواهید کمی خاطره‌انگیزتر باشید، بهتر است هدیه‌ای آماده کنید که مناسب و کاربردی باشد؛ چیزی که بعدا هم یادآور خاطره زیبای بازدید از غرفه شما باشد.
    8. با مدیر برنامه‌ها در تماس باشید. اطمینان خاطر پیدا کنید که هماهنگ‌کننده کارهای شرکت، دقیقا می‌داند که انتظارتان از او چیست. دقت داشته باشید که اهداف، برنامه کاری و روند کلی شرکت را به‌دقت بداند و کار یا برنامه‌ای به ضرر شرکت، هماهنگ نشود. حضورتان در نمایشگاه از این بابت بسیار حیاتی است که مخاطبان و بازدیدکنندگان همه‌چیز را به خاطر می‌سپارند. از طرفی هیچ‌کس هم دوست ندارد کسب‌وکارش به‌عنوان خاطره‌ای بد و نامناسب در یاد دیگران بماند. بنابراین به نسبت توان مالی خود، با مدیری قابل‌اعتماد قرارداد ببندید و هنگام نمایشگاه، استرس‌های مازاد را تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهید.
    9. افرادی مناسب و شایسته انتخاب کنید. در انتخاب اعضای گروه نمایشگاه، کسانی را انتخاب کنید که واقعا لیاقت و توانایی حضور در نمایشگاه را داشته باشند. بسیاری از برگزارکنندگان نمایشگاه از روش «قلاب» و بسیاری از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. در روش قلاب، شما از فرد یا افراد بخصوصی برای جذب افراد بیشتر به غرفه استفاده می‌کنید؛ همانند قلابی که طعمه را به خود آویزان کرده و صید را به ساحل می‌کشاند تا صیاد کار را تمام کند. عده‌ای دیگر هم تعدادی سیاهی‌لشکر آورده و محیط را کمی شلوغ جلوه می‌دهند تا افراد بیشتری جذب کنند. اینکه چه استراتژی برای غرفه شما بهتر است، بسته به اهداف شرکت‌تان می‌تواند کاملا تفاوت باشد. پس فکرتان را به‌کارانداخته و گزینه‌ای درخور کسب‌وکارتان انتخاب کنید.
    10. فراموش نکنید که اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشید. بعد از مهیا کردن غرفه‌ای خلاقانه و باب میل، فراموش نکنید که زمان اطلاع‌رسانی فرارسیده است. طرفداران شما، افراد عادی، دوستان، آشنایان و حتی دعوت از افراد سرشناس در حوزه کاری‌تان، می‌تواند اهداف شما باشد. تهیه دعوتنامه‌ها، اطلاع‌رسانی در تارنمای شرکت، ارسال پیامک، ایمیل و حتی بنر‌های تبلیغاتی می‌تواند بسیار جذب‌کننده باشد. همچنین برای تبلیغات بیشتر می‌توانید از دوستان یا همکارانتان بخواهید که در تبلیغات با شما همکاری بیشتری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت