چگونه از نمایشگاه برای فروش محصولات تولیدی خود بهره ببریم؟

عصر نمایشگاه- صاحبان مشاغل و شرکت‌ها چگونه بهترین استفاده را از نمایشگاه می‌برند؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌شود قراردادهای بیشتری را در نمایشگاه به فعلیت رساند؟ اگر به دنبال فروش بیشتر از طریق حضور در نمایشگاه هستید، نکاتی را که در ادامه خواهیم گفت، به خاطر بسپارید.

چگونه از نمایشگاه برای فروش محصولات تولیدی خود بهره ببریم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نمایشگاه فرصت بسیار شگفت‌انگیزی است که به ما امکان روبه‌رو شدن با مشتری‌های دست‌به‌نقد، فروش محصولات بیشتر و عرضه خدمات بهتر را می‌دهد. با وجود تمام فرصت‌های تجاری خوبی که ممکن است در نمایشگاه نصیب‌تان شود، لازم است همواره مراقب افراد حیله‌گر و ناصادق باشید؛ چراکه این افراد ممکن است آسیب‌های جدی به شرکت شما وارد کنند.
    باید توجه داشته باشید که غرفه داشتن در نمایشگاه برای تمام شرکت‌ها مناسب نیست. همچنین داشتن انتظارات غیرمنطقی می‌تواند شما و اعضای گروه‌تان را حسابی دلسرد کند. این در حالی است که هدف از حضور در نمایشگاه، رشد و توسعه کسب‌وکار شماست. بسیاری از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه، استراتژی خاصی ندارند، اطلاعات را دنبال نکرده و هدف مشخصی ندارند. مسلم است که در این شرایط بازدهی مناسبی از نمایشگاه نخواهید داشت.
    شکی نیست که هزینه‌های مربوط به نمایشگاه نگران‌کننده خواهد بود؛ اما می‌توان با درک درست از نمایشگاه و برنامه‌ریزی صحیح این مبلغ را برگرداند. به خاطر داشته باشید که دیدار چهره به چهره، در رساندن شما به اهداف‌تان بسیار کمک‌کننده خواهد بود؛ چراکه مشتریان همیشه به دنبال بهترین سرویس‌ها و خدمات هستند.
    نمایشگاه‌ها در وهله اول مکانی هستند که تعداد بسیار زیادی فروشنده را گرد هم جمع می‌کنند. بنابراین بنیانگذاران نمایشگاه مجبور هستند که به تعداد بیشتری شرکت و کمپانی غرفه بدهند. پس فرصت حضور در محیط نمایشگاه و جذب هر چه بیشتر مشتری را از دست ندهید.

    چگونه کسب‌وکارمان را به تجارتی بزرگ‌تر تبدیل کنیم؟
    اگر از شرکت‌های بزرگ سؤال کنید، از مزایا و نکات مثبت نمایشگاه زیاد تعریف خواهند کرد؛ اما واضح است که تمام موفقیت‌شان در گرو حضور در نمایشگاه نبوده است؛ درواقع نمایشگاه، نقطه شروع پیشرفت خواهد بود. همچنین در ارتباطات کاری لازم است که در دسترس باشید. اینکه بتوانید تمرکز را به هم‌تیمی‌ها منتقل کنید، کمک فراوانی خواهد کرد.
    Robin Robson که صاحب شرکتی نظافتی است، خدمات خودش را با تمیزکاری جلوی درب منازل ارائه می‌دهد. او حضورش را در نمایشگاه‌های بین‌المللی فوق‌العاده خوانده و می‌گوید کسب‌وکارش رونق بیشتری گرفته است. حضور این شرکت در شمار زیادی از نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملاقات تجاری به او کمک کرد تا بیشتر و بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری‌اش مطمئن بشود. شرکت آقای رابین رابسون انواع خدمات مانند تمیزکاری حیاط، انواع اتومبیل، عرشه کشتی و سالن‌های ورزشی را انجام می‌دهد. وی در نمایشگاه عکس‌هایی از قبل و بعد تمیزکاری‌هایش را به نمایش می‌گذارد. همچنین به نمایش گذاشتن وسیله‌های مدرن تمیزکاری و نظم موجود در شرکت، باعث شد تا ملاقات‌های بیشتری با وی ترتیب داده شود. البته تبلیغات مؤثر وی در سطح شهر قابل‌ستایش بود.
    او معتقد است برای حضور در نمایشگاه نیازی به هزینه‌های گزاف نیست. کافی است بدانید دقیقا چه می‌خواهید و راه درست را پیدا کنید. خلاقیت داشته باشید؛ نیازی نیست حتما غرفه‌ای پرزرق‌وبرق تهیه کنید. مثلا نیازی نیست تمام وسیله‌های نمایشگاه را بخرید. می‌توانید برای چند روز قرض بگیرید یا اجاره کنید. حتی از بازار سمسارها هم می‌شود خرید‌های خوبی انجام داد. قرار نیست غرفه شما همچون هتل، مجلل به نظر برسد. کافی است دیده شوید، همین!

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت