موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ؛

انتشار فراخوان حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

عصر نمایشگاه- موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران فراخوان حضور ناشران در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را منتشر کرد.

انتشار فراخوان حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، در این فراخوان آمده است: به اطلاع تشکل‌های صنفی نشر، ناشران، اهالی قلم، آژانس‌های ادبی، مؤسسات و نهادهای فرهنگی سراسر کشور می‌رساند؛ غرفة ملی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش ناشران عمومی و کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016 (28 مهر تا 2 آبان 1395ـ 19 تا 23 اکتبر 2016) توسط مؤسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا خواهد شد. از کلیة متقاضیان دعوت می‌شود جهت ثبت‌نام برای حضور در غرفه و یا عرضة کتاب‌های خود در این نمایشگاه با توجه به ضوابط اعلام‌شده، حداکثر تا تاریخ95/5/10 اقدام نمایند.

    تشکل‌های محترم صنفی نشر که دارای تجربه و توانایی لازم و مایل به حضور در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند، می‌توانند درخواست خود را به‌منظور اختصاص بخشی از غرفة ملی ایران به‌صورت مکتوب به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ارائه نمایند تا در صورت تصویب، بخشی از فضای غرفه و یا فعالیت‌های مربوط، به ایشان واگذار شود.

    شیوه اول: حضور مستقل به‌صورت درخواست فضا در غرفة ملی ایران

    شیوه اول مشارکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016، از طریق حضور مستقیم در غرفه ملی ایران است که در این شیوه بخش معینی از فضای غرفة طراحی و ساخته‌شده، در اختیار ناشر یا مجموعة متقاضی قرار خواهد گرفت.

    در این شیوه، به‌منظور حمایت از حضور علاقه‌مندان در بازار جهانی نشر، کلیة هزینه‌های مربوط به اجاره مکان، ساخت دکور، تجهیزات و ارسال بار، بر عهدة مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است و متقاضی تنها بخش اندکی از هزینه‌ها را در قالب مشارکت پرداخت خواهدکرد.

    فضای اختصاص داده‌شده برای هر متقاضی، 2 تا 4 مترمربع و با ظرفیت تقریبی نمایش پنجاه عنوان کتاب است. علاقه‌مندان جهت اختصاص فضای بیشتر، می‌توانند درخواست خود را جهت بررسی به این مؤسسه ارائه نمایند و به علت محدودیت فضا، پذیرش این درخواست‌ها محدود و در ازای دریافت بخشی از هزینه‌های غرفه از متقاضیان محترم است.

     امکانات فراهم‌شده برای متقاضیان دریافت فضای مستقل در غرفة ملی ایران:

    1.ارسال کتاب‌های منتخب و بار ناشران به فرانکفورت و حمل رایگان حداکثر تا سقف پانزده کیلوگرم؛

    2.اختصاص فضای مستقل در غرفه ملی ایران که طراحی، ساخت دکور، غرفه‌آرایی و تأمین امکانات آن توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی انجام شده است؛

    3.همکاری در اخذ ویزای افراد حاضر در غرفه از سفارت آلمان در ایران؛

    4.در اختیار قرار دادن فضای برگزاری جلسات در غرفة ملی ایران با هماهنگی قبلی؛

    5. امکان استفاده از مترجم مستقر در غرفة ملی ایران با هماهنگی قبلی؛

    6.درج مشخصات فارسی و چکیدة انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتاب‌های ایرانی عرضه‌شده در فرانکفورت 2016 به‌صورت رایگان؛

    7. اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به مدت 7 روز با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل‌ونقل شهر فرانکفورت.

    تعهدات ناشر/ مجموعه/ آژانس/ .../

    1. پیشنهاد کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی) و با ارائه ترجمه متن چکیده کتاب در مهلت مقرر؛

    2. برنامه‌ریزی برای معرفی و مذاکره دربارة آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاش جهت عرضه آثار در بازار نشر بین‌الملل؛

    3. معرفی یک نفر به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person)، حداکثر تا تاریخ95/5/20؛

    4. پرداخت کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی ناشر به نمایشگاه.

    بنابراین، لازم است مجموعه‌های علاقه‌مند به دریافت فضای مستقل، به ترتیب زیر اقدام نمایند:

    1. از طریق مراجعه به سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نشانی (http://www.icfi.ir)، حداکثر تا دهم تیرماه 1395 مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

    2. نسبت به امضای تفاهم‌نامه همکاری و واریز مبلغ مربوط به شماره‌حساب قرض‌الحسنه 0310666978005 نزد بانک صادرات شعبه کالج، کد 266 به نام مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران واریز و اصل فیش پرداختی را به بخش ثبت‌نام ارائه نمایند.

    شیوه دوم: ارسال آثار به‌منظور ارائه در غرفة ملی ایران

    شیوه دوم برای عرضة کتاب و آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016، ارسال آثار مدنظر جهت نمایش در غرفة ملی ایران به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و یا تشکل‌های صنفی مرتبط است که در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

    در این شیوه، ضرورتی برای حضور ناشر یا نمایندة ایشان در نمایشگاه نیست و تنها لازم است ناشر نسبت به ارسال کتاب یا کتاب‌های مدنظر خود که شرایط حضور در نمایشگاه را دارد، اقدام نماید. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مستقیماً و یا از طریق تشکل صنفی مربوط، نسبت به انتخاب آثار قابل‌عرضه جهت ارائه در غرفة ملی ایران اقدام خواهدکرد و آثار متخب در بخش موضوعی غرفه به نمایش درخواهد آمد.

    در این شیوه، به جز تأمین رایگان و ارسال کتب پیشنهادی، هزینه‌ای بر عهدة ناشر/ مجموعه/ آژانس ادبی/ ... نخواهد بود و به‌منظور حمایت از عرضة کتاب ایرانی در بازار جهانی نشر، کلیة هزینه‌های مربوط توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تأمین خواهد شد.

    شرایط کتاب‌های قابل‌عرضه در این بخش:

    کتاب‌ها ‌باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارای قابلیت عرضه در بازارهای جهانی صنعت نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها باشد.
    کتاب‌های پیشنهادی باید تألیفی باشد. اولویت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و ... است. کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی و یا بین‌المللی، دارای اولویت است.
    ازلحاظ زمان چاپ، اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن، مربوط به 5 سال اخیر باشد.
    ازلحاظ موضوعی، کتاب‌های ارسالی در یکی از حوزه‌های موضوعی شامل ادبیات (رمان، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری و ...)، مذهبی، علمی، ایران‌شناسی، هنر (هنرهای ایرانی ـ اسلامی و ...)، تاریخ، دفاع مقدس و ... باشد.
    برای کتاب‌هایی که به زبان فارسی یا زبان‌های غیر از انگلیسی ارائه می‌شود، در صورت انتخاب برای ارائه در غرفه، تهیه چکیدة 150 کلمه‌ای به زبان انگلیسی حداکثر تا تاریخ 95/6/1 ضروری است.
    کتاب‌های ارسالی عودت داده نمی‌شود و مؤسسه یا تشکل مربوط، مسئولیتی در خصوص تأخیرهای احتمالی شرکت پست ندارد. همچنین به هرگونه درخواستی خارج از روال ثبت‌نام آنلاین و ناقص، بدون چکیده فارسی و انگلیسی (150 کلمه)، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    با توجه به ضوابط پیش‌گفته، متقاضیان می‌توانند نسبت به ارسال کتاب‌های پیشنهادی واجد شرایط خود (حداکثر تا ده عنوان) جهت نمایش آثار در غرفة ملی ایران اقدام نمایند. بدین منظور لازم است نسبت به ثبت کتاب‌های واجد شرایط در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (http://www.icfi.ir)  و ارسال آثار پیشنهادی خود جهت بررسی و انتخاب توسط تشکل مربوط در مهلت مقرر اقدام نمایند.

    ناشران جهت ارسال آثارپیشنهادی خود می توانند با آدرس  تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و صبای جنوبی، شماره 1080، طبقه چهارم، بخش نمایشگاه‌های خارجی مکاتبه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره های تماس جهت اطلاعات نمایشگاه: 66415540 و تلفن جهت بخش ویژه ناشران: 66414899 تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت