عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بیان کرد

برگزاری نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در بصره

عصر نمایشگاه- عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت : تشکیل نمایشگاه دائمی ایران در بصره در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به ارزش سه میلیون دلار با واگذاری رایگان زمین از سوی عراق توافق شده است.

برگزاری نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در بصره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایانا ، با حمایت عراق از منافع سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه کشاورزی شرکت های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در استان اوسط و عین‌التمر اقدام به اجاره اراضی کشاورزی کردند.

    عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق به‌منظور توسعه کشاورزی خود برای سرمایه‌گذاران خارجی ضمانت‌های اجرایی فراهم کرده است که باعث استقبال ایرانیان از اجاره زمین‌های کشاورزی اطراف دجله و فرات شده است.

    نجم بیت‌چنعان افزود: برخی از سرمایه‌گذاران ایرانی در استان “اوسط” عراق اقدام به اجاره اراضی کشاورزی کرده‌اند و سیاست دولت عراق نیز برای حمایت کامل از منافع سرمایه‌گذاران خارجی متمرکز شده است.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز زمین‌های حاشیه رودخانه دجله و فرات با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی توانست رکورد قابل توجهی در افزایش تولید محصولات کشاورزی به‌جا بگذارد.

    بیت‌چنعان ادامه داد: منطقه عین‌التمر استان کربلا نیز به سرمایه‌گذاران ایرانی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پیشنهاد داده شده است.

    وی تصریح کرد: دو شرکت فرانسوی و یک شرکت کره‌ای برای تولیدات صنعتی به‌ویژه راه‌اندازی تولید سیمان و بسته‌بندی در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.


    رایزنی برای رفع تبعیض تعرفه‌های گمرکی

    عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: در دیدار اعضای اتاق با سفیر عراق، حذف تبعیض تعرفه‌های گمرکی مورد بحث قرار گرفت.

    بیت‌چنعان تأکید کرد: برخی کشورها نظیر ترکیه کالاهای خود را بدون تعرفه یا با تعرفه‌های بسیار پایین به عراق صادر می‌کنند، در حالی که تبعیض تعرفه‌های گمرکی عراق، بین صادرکنندگان ایرانی و صادرکنندگان برخی دیگر از کشورها، مانعی مهم در ارتقاء مناسبات اقتصادی بین دو کشور است.

    وی اظهار داشت: در این دیدار تغییرات غافلگیرانه قوانین و ضرورت تسهیل ورود صنعت بیمه و بانک ایران به کشور مورد تأکید قرار گرفت.


    صادرات 10 میلیون دلاری ایران با تشکیل نمایشگاه بصره

    عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: به‌منظور توسعه بیشتر روابط بازرگانی و صنعتی و شناسایی مشکلات تجارت دو طرف شد کمیته مشترک اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی با اتاق تجارت بصره تشکیل می‌شود.

    بیت‌چنعان همچنین افزود: تشکیل نمایشگاه دائمی ایران در بصره در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع به ارزش سه میلیون دلار با واگذاری رایگان زمین از سوی عراق توافق شده است.

    وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با فراهم شدن مقدمات انعقاد قرارداد 10 میلیون دلاری صادرات مستقیم کالا توسط شرکت‌های ایرانی و ایجاد بیش از پنج نمایندگی مستقیم محصولات ایرانی در بصره عراق ایجاد شود.

    بیت‌چنعان در پایان تصریح کرد: اولویت صادرات با محصولات صنایع غذایی، سبزی و صیفی، میوه، ابزار و قعطات، مواد شوینده و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت