فروش کتاب در نمایشگاه مجازی تهران از مرز ۵۳ میلیارد تومان گذشت

عصر نمایشگاه- تاکنون یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۵۰ نسخه کتاب به ارزش ۵۳۷ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹ ریال با آغاز نهمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی ناشران به فروش رسید.

فروش کتاب در نمایشگاه مجازی تهران از مرز ۵۳ میلیارد تومان گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران،  آمارهای نهمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشان می‌دهد که تعداد کل سفارش‌ها 181 هزار و 684 مورد است که از این میان سفارش‌های در انتظار ارسال 96 هزار و  724 سفارش است و  تعداد کل سفارش‌های ارسال شده 84 هزار و 960 کتاب است.

    همچنین در این نمایشگاه تا کنون 22 هزار و 788 بسته توسط خود ناشر ارسال و 442 هزار و 441 بسته از سوی پست کتاب ارسال شده است.

    نخستین نمایشگاه کتاب تهران تا ساعت 24 فردا جمعه (10 بهمن ماه)   در سامانه  tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

    نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در یک نگاه

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود. چون این شکل برگزاری نمایشگاه مجازی در این وسعت، با حضور این تعداد ناشر و با لحاظ دارا بودن بخش فروش و بخش بین‌الملل، رایت سنتر و نشست‌های فرهنگی در دنیا بی‌نظیر بوده تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

    ایوب دهقان‌کار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از یکهزار ناشر حضور دارند و بالغ بر 100 هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

    همچنین 180 ناشر خارجی با 20 هزار عنوان کتاب و 142 نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

    همچنین فروش بیش از 50 میلیاردی این نمایشگاه کتاب همراه با ثبت بیش از 700 میلیون درخواست در سامانه و ارائه پاسخ‌های درست در کسری از یک ثانیه نشانگر اقبال و استقبال مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی و مجازی کشور دارد.

    نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو نوبت تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا دهم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای مجازی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت